سفر یک زن می سی سی پی به مالزی در TikTok پخش شد و به مردم نشان می دهد که چقدر در مورد کشور اشتباه می کردند.


تصاویری از تیفانی ورنر، یک قصر در مالزی و یک مرکز خرید در مالزی

تیفانی ورنر به اینسایدر گفت که بچه هایش را از مدرسه بیرون کشید تا بتوانند با او و همسرش به دور دنیا سفر کنند.تیفانی ورنر از طریق TikTok

  • تیفانی ورنر طی یک سری سفرهایی که امسال انجام داد، به یک سفر ۱۶۰۰ دلاری به مالزی رفت.

  • او در TikTok به دلیل انتشار ویدیویی در مورد پیش فرض ها در مورد مالزی به سرعت منتشر شد.

  • ورنر به Insider گفت که فکر می کند برخی از آمریکایی ها در مورد وضعیت برخی از کشورهای آسیایی اشتباه می کنند.

تصویری از تیفانی ورنر در یک مرکز خرید در کوالالامپور

تیفانی ورنر در یک سفر شش روزه از کوالالامپور دیدن کردتیفانی ورنر از طریق TikTok

هدف از این ویدئو این بود که به مردم نشان دهد مالزی واقعا چگونه بود.

تصویری از خانواده ورنر در ساحلی در مالزی

تیفانی ورنر با خانواده اش.تیفانی ورنر از طریق TikTok

ورنر به Insider گفت که از عبارت “جهان سوم” استفاده کرده است، زیرا دوستانش از می سی سی پی از این اصطلاح برای توصیف مکان هایی استفاده کرده اند که او به آنها سفر می کند، اگرچه او گفت که خودش این اصطلاح را به خصوص دوست ندارد.

بر اساس تاریخچه، عبارت «جهان سوم» در طول جنگ سرد به‌عنوان راهی برای توصیف کشورهایی که با اتحاد جماهیر شوروی یا ایالات متحده همسو نبودند، به وجود آمد و سپس به یک اصطلاح فراگیر برای توصیف کشورهای غیرغربی تبدیل شد. .com

ویدئوی مرتبط: چگونه دوریان، “پادشاه میوه ها” جرقه نبرد زمینی در مالزی را برانگیخت

بسیاری از مورخان معاصر بر این باورند که این واژه منسوخ شده است، و برخی ترجیح داده‌اند آن را با عبارت «کشورهای در حال توسعه» جایگزین کنند، اگرچه برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که بین دانشگاهیان درباره این واژه اختلاف نظر وجود دارد، به ویژه به این دلیل که چندین کشور غیر غربی تولید ناخالص داخلی بالاتری دارند. نسبت به کشورهای اروپایی

او گفت: «احساس می‌کنم بسیاری از آمریکایی‌ها، حداقل افرادی که در نزدیکی من هستند، واقعاً نمی‌دانند مردم در کشورهای دیگر چگونه زندگی می‌کنند. واقعا دوست دارم

در سال 2019، فوربس گزارش داد که در نظرسنجی از 2000 آمریکایی، 40 درصد گفتند که هرگز کشور را ترک نکرده‌اند. رسانه های مختلف همچنین گزارش داده اند که مردم آمریکا کمتر از شهروندان سایر کشورها به خارج از کشور سفر می کنند.

این بخشی از مجموعه‌ای از TikToks بود که همه چیزهایی را که او را در مورد مالزی شگفت‌زده کرده بود نشان می‌داد.

تصویری از تیفانی ورنر و خانواده اش در خارج از کاخ پادشاه در KL.

ورنر سفرهای خانواده اش را در اینستاگرام و TikTok مستند می کندتیفانی ورنر

ورنر سال گذشته سفر با همسر و دو فرزندش را آغاز کرد و از آن زمان بچه هایش را از مدرسه بیرون کشید تا بتوانند از کشورهای دیگر دیدن کنند و بیشتر بدانند.

خانواده چهار نفره در اوایل ژوئن در مالزی به سر بردند، زیرا آنها به دنبال مکانی برای اقامت کوتاه مدت بودند در حالی که تلاش می کردند ویزای خود را برای تایلند، جایی که قبلا در آنجا اقامت می کردند، تمدید کنند.

ورنر به Insider گفت که قبل از ورود به مالزی اطلاعات کمی در مورد مالزی داشته است و بیش از 20 ویدیو از خود هنگام بازدید از مکان ها و امتحان غذاهای جدید در کوالالامپور فیلمبرداری کرد.

محتوای فیلمبرداری او در مالزی اکنون بیش از 3 میلیون بازدید دارد.

ورنر در سفر خود به ویژه تحت تأثیر مراکز خریدی که در کوالالامپور دیده بود، قرار گرفت.

اسکرین شات هایی از سقف و چندین طبقه یک مرکز خرید KLCC.

مرکز خرید سوریا KLCC.تیفانی ورنر از طریق TikTok

مالزی به دلیل «فرهنگ مراکز خرید» معروف است و طبق وب سایت مسافرتی WonderfulMalaysia.com، بیش از 20 مرکز خرید در کوالالامپور وجود دارد.

در حالی که ورنر از مراکز خرید در ایالات متحده بازدید می کند، به Insider گفت که احساس می کند مراکز خرید در مالزی به روشی زیباتر از بسیاری از مناطق آمریکا طراحی شده اند.

او به اینسایدر گفت: “من وارد یک مرکز خرید می‌شدم و به خاطر شکل ظاهری آن تمام بدنم را لرزاندم. احساس می‌کردم خیلی هیجان‌زده بودم.”

ورنر همچنین گفت که مراکز خرید مالزی، که در آن‌ها گاهی نقشه‌های دیجیتالی وجود دارد که مسیر دقیقی از نحوه رسیدن از مکان فعلی شما به یک فروشگاه خاص را ارائه می‌دهد، در مقایسه با بسیاری از مراکز خرید آمریکایی بسیار چشمگیر بودند.

او گفت: “فناوری جدیدی که مالزی به تازگی از عمیق ترین تصورات من سبقت گرفته است.”

ورنر گفت که چندین مرکز خرید زمین های بازی بزرگ سرپوشیده برای کودکان داشتند و یکی از آنها یک ترن هوایی سرپوشیده داشت.

تصاویری از یک ترن هوایی داخلی و گودال شنی

ورنر از یک ترن هوایی داخلی در مرکز خرید تایمز اسکوئر، KL فیلمبرداری کردتیفانی ورنر از طریق TikTok

ورنر به اینسایدر گفت که از مرکز خرید تایمز اسکوئر در کوالالامپور بازدید کرده و از این واقعیت که یک شهربازی سرپوشیده وجود دارد، که شامل یک ترن هوایی است که در داخل مرکز خرید می‌پیچد، “محور” شده است.

TikToker برای فرزندانش دو بلیط خرید تا سوار آن شوند و گفت که این یک تجربه کاملاً متفاوت برای آنها بود، زیرا فعالیت‌های دوستدار کودک زیادی برای آنها در شهر کوچکترشان مک‌هنری، می سی سی پی وجود ندارد.

او به اینسایدر گفت: «اگر به Google Earth بروید و به منطقه‌ای که من هستم نگاه کنید، می‌بینید که فرزندان من چقدر در پناه بودند و چقدر بهتر است همه چیزهای سرگرم‌کننده اینجا که به معنای واقعی کلمه در دسترس آنهاست.

در مرکز خرید دیگری، ورنر یک گودال شنی غول پیکر، گودال توپ، و قلعه فنری که بچه های محلی در آن بازی می کردند پیدا کرد و از آن در TikTok فیلم گرفت. او در این ویدئو گفت: “اگر بچه بودم، دیوانه می شدم.”

سیستم فود کورت برای ورنر جدید بود، او گفت که احساس می کند می تواند هر چیزی را که می خواهد بخورد در یک مکان پیدا کند.

اسکرین شات از بشقاب های غذا.

ورنر از فودکورت بازار مرکزی در KL بازدید کرد.تیفانی ورنر از طریق TikTok

فودکورت های سرپوشیده و روباز زیادی در مالزی وجود دارد که در آن فروشندگان غرفه هایی برای فروش غذاها و غذاهای مختلف برپا می کنند.

هنگامی که ورنر از فودکورت مرکزی بازار در کوالالامپور بازدید کرد، گفت: “من تحت تاثیر این واقعیت قرار گرفتم که شما واقعاً می توانید هر چیزی را که می خواهید بدست آورید.”

او افزود: «اگر غذای هندی، ایتالیایی، چینی می‌خواستید، همه چیز آنجا بود.

او همچنین به Insider گفت که احساس می‌کند رستوران‌های بیشتری در اطراف شهر نسبت به آنچه عادت کرده بود وجود دارد و بسیاری از آنها ۲۴ ساعته باز می‌مانند.

او به اینسایدر گفت: «مثل اینکه نمی‌توانستیم به اندازه کافی غذا بخوریم.

مالزی یک سرویس تحویل غذا دارد که مشابه اوبر است که ورنر قبلاً از آن اطلاعی نداشت.

عکسی از غذای Werner's Grab.

Grab یک سرویس تحویل غذا و سفر است که در مالزی تأسیس شده است.تیفانی ورنر از طریق TikTok

ورنر قبل از سفر به بانکوک، نمی‌دانست که تایلند و برخی کشورهای دیگر در جنوب شرق آسیا، یک سرویس تحویل و خودرو به نام Grab دارند که به روشی مشابه Uber و Uber Eats کار می‌کند و در سال 2012 در مالزی تأسیس شد. .

ورنر از طریق Grab delivery غذاهای متنوعی سفارش داد و با خانواده‌اش یک پیک نیک داشت و از آن فیلم گرفت و سرویس را در TikTok بررسی کرد.

ورنر در شهر خود همیشه به Uber یا تاکسی خدماتی که بتواند غذا را تحویل دهد دسترسی ندارد و او گفت که وقتی یک Grab در مالزی سفارش داد، تحت تأثیر قرار گرفت که غذا ظرف 30 دقیقه رسید و مستقیماً به او تحویل داده شد. در، با وجود اینکه او در یک ساختمان بلند اقامت داشت.

او به Insider گفت: “این واقعاً نشان می دهد که آنها بسیار سخت کار می کنند و مراقبت زیادی برای آن انجام می دهند. منظورم این است که حتی نوشیدنی ها نیز به خوبی بسته بندی شده اند.” او افزود که او را شگفت زده کرد زیرا او عادت داشت احساس کند “نصف کوکای شماست”. همه جا پخش می شود و سیب زمینی سرخ کرده تا زمانی که سفارش به دست شما برسد سرد می شود.”

او گفت که ورنر تاریخ و فرهنگ را از منظری جدید در مالزی آموخت.

اسکرین شات هایی از برخی آثار ملی در مالزی

ورنر از کاخ پادشاه و بنای یادبود ملی در مالزی بازدید کرد.تیفانی ورنر از طریق TikTok.

قبل از ورود به مالزی، ورنر گفت که تصور می‌کرد بیشتر مردم بودایی هستند، دقیقاً مانند تایلند، بنابراین از اینکه فهمید دین رسمی مالزی اسلام است، متعجب شد، اگرچه طبق قانون اساسی مالزی ممکن است ادیان دیگر نیز آزادانه انجام شوند.

بازدید از مکان‌هایی مانند بنای یادبود ملی برای قدردانی از کسانی که در جریان نبردهای مالزی برای استقلال جان باختند، و کاخ ملی که پادشاه در آن زندگی می‌کند، به او کمک کرد تا چیزهایی درباره کشور بیاموزد که در طول سال‌های تحصیل یاد نگرفت.

او به اینسایدر گفت: «هر کشوری تاریخ خاص خود را دارد و این یک تجربه یادگیری عالی برای خودم بوده است که در مورد این فرهنگ‌ها بیاموزم.

ورنر امیدوار است به مالزی بازگردد و خوشحال است که در برابر تصورات غلط در مورد این کشور صحبت کرد.

تصاویری از غار، میمون و فواره در مالزی.

مالزی در فهرست کشورهای در حال توسعه سازمان ملل برای سال 2022 قرار دارد.تیفانی ورنر از طریق TikTok

ورنر با نگاهی به TikTok ویروسی خود در مورد مالزی، جایی که او افرادی را که ممکن است به مالزی با اصطلاح مورد مناقشه “جهان سوم” اشاره کنند، به چالش کشید، گفت: “من دوست دارم گفتگوهای سخت را باز کنم، و خوشحالم که پاسخ خوبی دریافت کرد. “

بر اساس فهرست طبقه بندی کشورها برای سال 2022 سازمان ملل، مالزی رسما یک کشور در حال توسعه است، اما در فهرست کشورهای «کمترین توسعه یافته» سازمان ملل متحد نیست. در سال 2020، فوربس گزارش داد که مالزی منابعی را برای تبدیل شدن به بخشی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری می کند، مجموعه ای از کشورهای توسعه یافته که اغلب از آنها به عنوان “باشگاه کشورهای ثروتمند” یاد می شود.

ورنر دوست دارد برای یک سفر طولانی‌تر به مالزی بازگردد و گفت: «نمی‌دانم چرا برخی از مردم هنوز از اصطلاح «جهان سوم» استفاده می‌کنند، اما باید خودشان را بررسی کنند زیرا این مکان شگفت‌انگیز است.

نظر دهندگان مالزیایی گفتند که خوشحالند که این ویدیو به باورهای غلط رایج در مورد فرهنگ آنها پرداخته است.

تصویری از برج های دوقلوی پتروناس در مالزی

برج های دوقلوی پتروناس در مالزی.تیفانی ورنر از طریق TikTok

بسیاری از نظر دهندگان زیر ویدیوی ورنر به TikToker گفتند که اهل مالزی هستند یا پرچم مالزی را در کنار نام کاربری خود دارند.

این نظر دهندگان موافق بودند که به نظر می رسد برخی افراد تصورات نادرستی در مورد چگونگی زندگی برای بسیاری از ساکنان مالزی دارند.

یکی از نظرات با 138 لایک گفت: “متاسفانه … برخی هنوز فکر می کنند که خانه های ما روی درخت است.”

نظر دهندگان دیگر گفتند که آنها موافق هستند که مردم به کشورهایی که از اصطلاح “جهان سوم” استفاده می کنند، اشتباه است و فکر می کنند مردم باید قبل از قضاوت در مورد آن کشور از آن بازدید کنند.

ورنر می‌خواهد به سفر ادامه دهد و فرهنگ‌های جدید را با خانواده‌اش تجربه کند و آن را در TikTok مستند کند.

تصویری از خانواده ورنر در مالزی.

ورنر گفت که می خواهد به مالزی بازگردد.تیفانی ورنر از طریق TikTok

ورنر از زمان ترک مالزی به تایلند بازگشته و در حال حاضر در تفلیس گرجستان اقامت دارد و در آنجا از تجربیات و سفرهای خود فیلم می گیرد.

او به Insider گفت: “من خوشحالم که شادی و آگاهی از فرهنگ های مختلف را گسترش می دهم.”

ورنر گفت که او می‌خواهد محتوایش به بینندگان انگیزه دهد که «به دیدن افراد مختلف، مکان‌های مختلف و شیوه‌های مختلف زندگی بروند».

برای داستان‌های بیشتر مانند این، پوشش تیم فرهنگ دیجیتال Insider را در اینجا بررسی کنید.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع