نورمن قهرمان دو بار اوپن مهمان ناخواسته در سنت اندروز است

نورث برویک، اسکاتلند (AP) – گرگ نورمن یک بار در مورد بازی در مسابقات آزاد بریتانیا در هفته آینده صحبت کرد. اکنون او حتی نمی تواند در شام قهرمانان گذشته در سنت اندروز شرکت کند.

R&A گفت: “150th Open یک نقطه عطف بسیار مهم برای گلف است و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تمرکز بر جشن قهرمانی و میراث آن باقی می ماند.” “متاسفانه، ما معتقد نیستیم که اگر گرگ در آن شرکت کند، چنین می شود.”

R&A معافیت برای بازیکنان واجد شرایط را رد نکرد، پس از تصمیم USGA برای آزاد ایالات متحده به دلیل ماهیت باز رشته های آنها. 23 بازیکن در میدان سنت اندروز هستند که در آخرین رویداد گلف LIV بازی کردند.

نورمن قبلاً با مصاحبه‌ای که در اوایل سال جاری با News Corp مستقر در استرالیا انجام داد، به اشتباه R&A را رد کرد و در آن گفت که در حال پر کردن فرم ورود به مسابقات آزاد 150 است و “فکر می‌کنم هنوز می‌توانم وارد آن شوم.”

نورمن 67 سال دارد و قهرمانان قبلی اوپن فقط تا 60 سالگی معاف هستند. آخرین سال واجد شرایط بودن او در سال 2015 در سنت اندروز بود. او تصمیم گرفت بازی نکند و گفت که به اندازه کافی تمرین نکرده است و احساس درستی در مورد گرفتن جایگاهی در زمین از یک بازیکن جوانتر ندارد.

این امر باعث شد تا R&A بیانیه ای صادر کند که گفت: “ما هیچ برنامه ای برای هیچ گونه معافیت اضافی نداریم.”

R&A روز شنبه گفت که با نورمن تماس گرفت تا به او بگوید “ما تصمیم گرفتیم از او برای شرکت در این مناسبت دعوت نکنیم.”

مشخص نبود که نورمن قصد حضور در سنت اندروز را داشت یا خیر. R&A گفت که در حال پاسخگویی به پرسش‌ها با انتشار بیانیه‌ای است که به پایان می‌رسد: «امیدواریم که وقتی شرایط اجازه می‌دهد گرگ بتواند دوباره در آینده شرکت کند.»

نورمن که در سال 1986 در ترنبری و در سال 1993 در رویال سنت جورج برنده شد، واجد شرایط نمایشگاه چهار سوراخه “جشن قهرمانان” بود که فقط در سنت اندروز برگزار می شود، همراه با شام قهرمانان.

نورمن به عنوان مدیر عامل سری LIV Golf با بودجه عربستان سعودی به عنوان یک اخلالگر در گلف تلقی می شود که مبلغی بالغ بر 150 میلیون دلار برای قرارداد با قهرمانان بزرگ سابق مانند داستین جانسون، بروکس کوپکا و برایسون دچامبو و اجرای رویدادهای 54 سوراخه با یک تفنگ ساچمه ای پرداخت می کند. شروعی که 25 میلیون دلار جایزه پرداخت می کند.

گلف AP بیشتر: https://apnews.com/hub/golf و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

___

تور PGA بازیکنانی را که برای لیگ شورشی ثبت‌نام کرده‌اند تعلیق کرده است و تور اروپایی بازیکنان خود را به ازای هر رویداد LIV که بازی می‌کنند 100000 پوند (120000 دلار) جریمه می‌کند.