زن اسرائیلی که در سال 2001 در حمله انتحاری اورشلیم به شدت مجروح شده بود، پس از 22 سال کما درگذشت.

پس لرزه های این حمله که ده ها زخمی برجای گذاشت، امروز همچنان خبرساز است. خانواده یک دختر اسرائیلی-آمریکایی که در این حمله کشته شد، کمپینی را برای تحت فشار قرار دادن اردن، متحد نزدیک آمریکا، به راه انداخته اند تا زنی را که به جرم کمک به مهاجم محکوم شده است برای محاکمه به ایالات متحده بفرستد.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که هانا ناچنبرگ در آن زمان 31 سال داشت و با دختر 3 ساله خود در حال صرف غذا بود که انفجار رخ داد. گزارش ها حاکی است که او نزدیک به 22 سال در کما بود تا اینکه روز چهارشنبه درگذشت. دخترش در این حمله آسیبی ندید.

احلام تمیمی به دلیل انتخاب هدف و هدایت بمب افکن به آنجا محکوم شد و توسط اسرائیل به ۱۶ حبس ابد محکوم شد. اسرائیل او را در سال 2011 در مبادله زندانیان با گروه شبه نظامی حماس آزاد کرد و به اردن فرستاده شد، جایی که او آزادانه زندگی می کند و چهره ای آشنا در رسانه ها بوده است.

اورشلیم (AP) – یک بیمارستان اسرائیلی روز پنجشنبه اعلام کرد یک زن اسرائیلی که در یک بمب گذاری انتحاری در سال 2001 در یک رستوران اورشلیم به شدت زخمی شده بود، جان باخت. مرگ او شانزدهمین مرگ ناشی از آن حمله است.

ایالات متحده تمیمی را به توطئه برای استفاده از سلاح کشتار جمعی علیه آمریکایی ها متهم کرده است. نام او به لیست تروریست های تحت تعقیب FBI اضافه شد.



منبع

در 9 اوت 2001، یک بمب افکن فلسطینی وارد یک پیتزا فروشی اورشلیم شد و خود را منفجر کرد. این حمله همچنان یکی از بدنام ترین حملات در مناقشه اسرائیل و فلسطین است و در زمان تشدید خشونت ها بین طرفین در جریان انتفاضه یا قیام دوم فلسطین رخ داد.