در میان رسوایی آزار و اذیت، دموکرات های کلیدی از رئیس FDIC ایالات متحده حمایت می کنند

(رویترز) – ماکسین واترز، دموکرات ارشد کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه از گزارشات مربوط به سوءرفتار جنسی و سایر مشکلات محل کار در شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده ابراز ناراحتی کرد، اما از درخواست استعفای رئیس خودداری کرد.

بررسی خارجی منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که آژانس باید تغییرات گسترده‌ای را برای اصلاح فرهنگ محل کار و رسیدگی به آزار و اذیت، تبعیض نژادی و سایر مشکلات طولانی‌مدت، با استناد به حساب‌های بیش از 500 نفر، عمدتاً کارکنان فعلی، اتخاذ کند.

گرفتن

قانونگذاران جمهوری خواه از ماه نوامبر با عصبانیت از مارتین گرونبرگ، رئیس FDIC خواستند که پس از افشای وال استریت ژورنال که باعث تحقیقات انجام شده توسط شرکت حقوقی کلیری گوتلیب استین و همیلتون شد، استعفا دهد.

حمایت واترز، بازیگر کلیدی دموکرات در نظارت کنگره بر آژانس، که وظیفه کمک به تضمین ثبات سیستم بانکی ایالات متحده را بر عهده دارد، در کمک به گرونبرگ برای زنده ماندن از درخواست ها برای برکناری او بسیار مهم خواهد بود.

واترز گفت که بیانیه به طور غیرمنصفانه ای بر گرونبرگ متمرکز شده است، به استثنای سایرینی که ریاست هیئت مدیره آژانس را در طول دوره بررسی دقیق بر عهده داشتند.

سناتور شرود براون، رئیس دموکرات کمیته بانکداری سنای ایالات متحده، نیز از درخواست برای برکناری گرونبرگ خودداری کرده است، که می تواند دستور کار نظارتی مالی دولت بایدن را به خطر بیندازد.

نقل قول کلیدی

واترز در بیانیه خود گفت: “رئیس گرونبرگ باید با پشتکار تلاش کند تا آنچه را که در FDIC شکسته شده است اصلاح کند و اعتماد کارکنان را به رهبری خود و سازمان بازگرداند.”

متأسفانه، گزارش کلیری توجه را از چالش‌های نهادی طولانی مدتی که FDIC با آن روبه‌رو است، منحرف می‌کند و به اتهامات خلق‌وخویی که تنها علیه یکی از سه نفری که ریاست FDIC را در طول موضوعاتی که در بررسی آن پرداخته‌اند، مطرح شده است، منحرف می‌کند.»

(گزارش توسط داگلاس گیلیسون؛ ویرایش توسط آرورا الیس)

منبع