زلنسکی یک تماس تلفنی محرمانه با میچ مک کانل برقرار کرد و از او خواست که مقرراتی را تصویب کند که به اوکراین ثروت تصرف شده الیگارش های روسی را بدهد.

سه منبع ناشناس به Post-Gazette در مورد این تماس گفتند که در آن زلنسکی تلاش کرد مک‌کانل را متقاعد کند که درآمدهای حاصل از دارایی‌های توقیف شده الیگارشی‌ها، از جمله قایق‌های بزرگ و عمارت‌ها، باید برای کمک به بازسازی اوکراین از ویرانی‌های جنگ استفاده شود.

رئیس جمهور جو بایدن این لایحه را امضا کرد و به قانون تبدیل شد.

نمایندگان مک کانل و زلنسکی بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، هفته گذشته برای حمایت از اوکراین به آمریکا سفر کرد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    به گفته روزنامه پیتسبورگ پست گازت، تصویب این اقدام ممکن است ارتباطی با تماس تلفنی محرمانه بین زلنسکی و سناتور میچ مک کانل داشته باشد. این روزنامه روز پنجشنبه گزارش داد که رئیس جمهور اوکراین یک روز قبل از سفرش به کاخ سفید و سخنرانی در کنگره با رهبر اقلیت سنا تماس گرفت.

    به گزارش این نشریه، زلنسکی از مک کانل خواست از طرحی حمایت کند که در نهایت کنگره به تصویب رسید.

    پس از سفر تاریخی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به ایالات متحده در هفته گذشته، کنگره قانونی را تصویب کرد که به اوکراین دارایی‌هایی را که از الیگارش‌های تحت تحریم روسیه توقیف شده بود، به تصویب رساند.

    ایالات متحده از زمان آغاز تهاجم در فوریه، میلیاردها دلار دارایی متعلق به الیگارش های تحریم شده روسیه را مسدود یا توقیف کرده است. ایالات متحده در نحوه استفاده از این دارایی ها محدود بود، اگرچه رئیس جمهور جو بایدن در اوایل آوریل طرحی برای فروش این دارایی ها برای کمک به اوکراین ارائه کرد.

    این ماده در نهایت به عنوان اصلاحیه ای بر لایحه هزینه های دو حزبی 1.7 تریلیون دلاری که در 22 دسامبر با 68 رای موافق در برابر 29 رای موافق در مجلس سنا تصویب شد، تصویب شد و روز بعد مجلس نمایندگان را تصویب کرد. این لایحه همچنین شامل 45 میلیارد دلار کمک اضطراری به اوکراین است.

    مک کانل، زلنسکی

    روزنامه پیتسبورگ پست گازت گزارش داد که زلنسکی یک روز قبل از دیدار با مک کانل تماس گرفت.

  • در جریان سفر زلنسکی، ایالات متحده همچنین 1.85 میلیارد دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین را اعلام کرد.

    در این عکس جزوه ارائه شده توسط دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، از کیه، در کیف، اوکراین، شنبه، 14 می 2022 عکس می گیرند.دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین از طریق AP