روپرت مرداک گفت که شان هانیتی هفته ها پس از انتخابات به طور خصوصی از دونالد ترامپ منزجر شده بود: تشکیل پرونده در دادگاه

سخنگوی روپرت و لاچلان مرداک به اینسایدر گفت که آنها هیچ پاسخ دیگری به جز اظهارات فاکس ندارند.

Dominion Voting Systems مدعی است که فاکس با طرح ادعاهای نادرست درباره نقش این شرکت در انتخابات 2020، آن را بدنام کرده است. Dominion به دنبال خسارت 1.6 میلیارد دلاری است.

در پاسخ، رایان به مرداک گفت که فکر می‌کند فاکس و میزبان‌هایش باید سعی کنند “پژواک دروغ را از طرف ما خاموش کنند.”

مرداک پاسخ داد که فکر می‌کند «همه» از دروغ‌های مربوط به تقلب در رأی‌دهندگان «منزجر شده‌اند» – به‌ویژه پس از شورش 6 ژانویه، طبق پرونده دادگاه Dominion.

پرونده های دادگاه Dominion پیام های خصوصی میزبانان فاکس را پخش کرده است

روپرت مرداک در پاسخ به رایان نوشت: “متشکرم پل. زنگ بیدارباش برای هانیتی که هفته ها به طور خصوصی از ترامپ منزجر شده بود، اما می ترسید بینندگان خود را از دست بدهد.” هانیتی یکی از پربیننده ترین برنامه های فاکس نیوز را پشت سر “The Five” و “Tucker Carlson Tonight” گوینده می کند.

رایان که احتمالاً به مجریان فاکس نیوز تاکر کارلسون، لورا اینگراهام و هانیتی اشاره می کند، گفت: “من واقعاً امیدوارم که مشارکت کنندگان ما به همراه تاکر، لورا و شان این کار را دریافت کنند و اجرا کنند.”

یک نماینده در دفتر مطبوعاتی پس از ریاست جمهوری ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مرداک به طور جداگانه در اظهارات خود پذیرفت که مجریان فاکس نیوز درباره انتخابات 2020 دروغ گفته اند – اما در عین حال تایید این ادعاهای نادرست توسط شرکت فاکس را رد کرد.

مرداک در ایمیل خود اضافه کرد که هانیتی با وجود بیزاری از ترامپ “می ترسید بینندگان خود را از دست بدهد”.

  • مرداک به رایان گفت که هانیتی نیز پس از شورش کنگره نیاز به یک “صدای بیدارباش” دارد.

  • روپرت مرداک در ایمیلی گفت که شان هانیتی، مجری فاکس نیوز، در خلوت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا منزجر شده بود، اما بیشتر نگران حفظ بینندگان بود.

    Dominion در پرونده های دادگاه خود، با استناد به نمایشگاه ها و سپرده ها، استدلال کرده است که مجریان فاکس نیوز مانند هانیتی به طور خصوصی با نظریه پردازان توطئه طرفدار انتخابات ترامپ مخالفت کرده اند، اما به هر حال به آنها یک پلتفرم در این کانال داده اند. یک پرونده Dominion در فوریه نشان داد که هانیتی، وکیل متحد ترامپ، رودی جولیانی را در یک پیام متنی در نوامبر 2020 پس از اینکه جولیانی شروع به ارائه نظریه‌های بی‌اساس تقلب در رأی‌دهی کرد، «شخص دیوانه» نامید.

    وحشت هانیتی در پشت صحنه در آستانه و در روز شورش کنگره نیز به خوبی مستند شده است. هیئت مجلس نمایندگان که در مورد شورش کنگره تحقیق می کند، مجموعه ای از پیام های متنی وحشتناک از هانیتی را علنی کرده است. در این متون توضیح داده شد که هانیتی چقدر «نگران» بود که ممکن است در 6 ژانویه 2021 اتفاق بیفتد، و چگونه تلاش کرد ترامپ را وادار به توقف خشونت در ساختمان کنگره کند.

    روپرت مرداک در ژانویه 2021 در ایمیلی به پل رایان گفت که شان هانیتی از ترامپ “منزجر شده است”.

  • کانال فاکس نیوز و مجری برنامه گفتگوی رادیویی شان هانیتی (L) با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قبل از یک گردهمایی مبارزات انتخاباتی در مرکز همایش های لاس وگاس در 20 سپتامبر 2018 در لاس وگاس، نوادا، مصاحبه می کند.اتان میلر/ گتی ایماژ

    • بخش‌هایی از ایمیل‌هایی که مرداک در سال 2021 ارسال کرد، روز دوشنبه در پرونده دادگاهی از Dominion Voting Systems منتشر شد. یکی از این مبادلات بین مرداک، پسرش لاچلان مرداک، مدیرعامل فاکس کورپوریشن، و پل رایان، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت فاکس، در تاریخ 12 ژانویه 2021 – شش روز پس از شورش کاپیتول بود.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    یکی از سخنگویان فاکس در پاسخ به سؤالات اینسایدر در مورد هانیتی و رایان، Dominion را متهم کرد که فقط به خاطر گزارش این خبر، سعی دارد به طور علنی شرکت را لکه دار کند.

    کانال فاکس نیوز و مجری برنامه گفتگوی رادیویی شان هانیتی (L) با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قبل از یک گردهمایی مبارزات انتخاباتی در مرکز همایش های لاس وگاس در 20 سپتامبر 2018 در لاس وگاس، نوادا، مصاحبه می کند.

    در تبادل ایمیل، رایان، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، به هر دو مرداک گفت که پس از انتخابات 2020، “برخی از آمریکایی ها” فکر می کردند که انتخابات به دلیل رسانه های دست راستی از ترامپ دزدیده شده است.