روسیه متحمل تلفات بی‌سابقه در میدان جنگ شد

روز شنبه، وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که 1140 جنگنده روسی در 24 ساعت گذشته کشته شده اند – بالاترین آمار روزانه جنگ تا کنون – که مجموع تلفات تخمینی آن را به 136،880 از زمان آغاز درگیری رساند.

وزارت دفاع خاطرنشان کرد: «افزایش تلفات روسیه احتمالاً به دلیل طیفی از عوامل از جمله کمبود پرسنل آموزش دیده، هماهنگی و منابع در سراسر جبهه است». وی افزود: «اوکراین نیز همچنان از نرخ فرسایش بالایی رنج می برد».

صفی از سربازان اوکراینی در حالی که در تمرین شرکت می کنند، از میان ابری از دود عبور می کنند، اسلحه هایشان بالا رفته است – دیمیتار دیلکوف / خبرگزاری فرانسه

این همان برآوردی است که در ماه ژانویه توسط ایریک کریستوفرسن، رئیس دفاع نروژ ارائه شده بود، که گفت ممکن است 180000 روس در مقایسه با حدود 100000 نظامی اوکراینی در کنار 30000 غیرنظامی کشته یا زخمی شده باشند.

صفی از سربازان اوکراینی در حالی که در تمرین شرکت می کنند، از میان ابری از دود عبور می کنند، اسلحه هایشان بالا رفته است - دیمیتار دیلکوف / خبرگزاری فرانسه

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، روسیه در میدان جنگ متحمل تلفات بی‌سابقه‌ای شده است، زیرا اوکراین در آخر هفته از مرگبارترین روز جنگ روسیه تاکنون خبر داده است.

بر اساس این داده ها، روسیه به طور متوسط ​​روزانه بیش از 800 تلفات را متحمل می شود که بیش از چهار برابر میزان گزارش شده در ژوئن و ژوئیه سال گذشته است.

تخمین تلفات میدان نبرد دشوار است و ارقام اوکراینی در مورد تلفات روسیه گاهی بیشتر از تخمین مقامات غربی بوده است. اما در حالی که وزارت دفاع گفت که «نمی‌تواند روش اوکراین را تأیید کند، روندهایی که داده‌ها نشان می‌دهند احتمالاً دقیق هستند».

تخمین فزاینده تلفات به دنبال هفته‌ها درگیری‌های وحشیانه اما عمدتاً بی‌ثمر در شرق انجام می‌شود، که تصور می‌شود مسکو حداقل پیشرفت‌ها را داشته است.



منبع

در حالی که اوکراین به‌روزرسانی‌های روزانه را ارائه می‌کند، مقامات غربی به ندرت برآورد تلفات را ارائه کرده‌اند. با این حال، نیویورک تایمز در اوایل این ماه گزارش داد که مقامات ارشد آمریکایی معتقدند نزدیک به 200000 روس کشته یا زخمی شده اند.

با این حال، او افزود که “ابهام زیادی” در مورد این ارقام وجود دارد.

وزارت دفاع در به روز رسانی اطلاعاتی خود در روز یکشنبه با استناد به آمار تلفات منتشر شده توسط اوکراین گفت که ارتش مسکو “احتمالاً بیشترین میزان تلفات خود را در دو هفته گذشته متحمل شده است”.