فضای هوایی مونتانا به دلیل “ناهنجاری رادار” موقتا بسته شد

سخنگوی جان کربی روز جمعه گفت که منشا این شی هنوز مشخص نشده است.

اطلاعات بیشتر از National Review





منبع

ژنرال نیروی هوایی گلن وان هرک، فرمانده پدافند هوایی آمریکای شمالی، هفته گذشته گفت که ارتش در گذشته نقاط کوری برای هجوم بالون‌ها داشته است و همچنان در تلاش است تا قابلیت‌های دستگیری خود را بهبود بخشد.

بخشی از حریم هوایی بر فراز هاور، مونتانا در مرز ایالات متحده با کانادا برای مدت کوتاهی بسته شد و پس از مدت کوتاهی دوباره به روی ترافیک هوایی باز شد. ارتش گفت که مقامات “به نظارت بر وضعیت ادامه خواهند داد.”

ژنرال ون هرک در یک نشست خبری دوشنبه با رسانه ها گفت: “من به شما خواهم گفت که ما آن تهدیدها را شناسایی نکردیم و این یک شکاف آگاهی از حوزه است که باید آن را کشف کنیم.” مجله ی وال استریت.

شنبه گذشته، دولت بایدن سرانجام یک بالون نظارتی چینی را در سواحل کارولینا پس از اینکه اجازه ورود به حریم هوایی آمریکا و حرکت بر فراز منطقه ذخیره سازی موشک های بالستیک قاره پیما در مونتانا را گرفت، سرنگون کرد. برخی از جمهوری خواهان حدس می زدند که دستگاه جاسوسی ممکن است داده های فوق محرمانه را به پکن منتقل کرده باشد.

ارتش آمریکا گفت که یک جت جنگنده برای بررسی وضعیت رادار مستقر شده است.

پدافند هوایی آمریکای شمالی (NORAD) «یک ناهنجاری راداری را شناسایی کرد و هواپیماهای جنگنده را برای بررسی فرستاد. فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی شمالی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند که این هواپیماها هیچ شیئی را شناسایی نکردند که با اصابت رادار مرتبط باشد. بیانیه.

فرماندهی شمالی ایالات متحده گفت: «در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد این شی، از جمله قابلیت‌ها، هدف یا منشاء آن نداریم.»

اداره هوانوردی فدرال (FAA) شنبه اعلام کرد بخشی از حریم هوایی مونتانا به دلیل “ناهنجاری راداری” به طور موقت بسته شد، سپس پس از سرنگونی یک شی ناشناس بر فراز کانادا، دوباره باز شد.

فضای هوایی مونتانا به دلیل "ناهنجاری رادار" موقتا بسته شد

توسعه رادار پس از آن صورت گرفت که یک جت جنگنده F-22 آمریکا روز شنبه یک شی استوانه ای ناشناس را بر فراز قلمرو یوکان در کانادا ساقط کرد که سومین مورد در این ماه بود.

فرماندهی شمالی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد روز جمعه، یک «شیعه هوایی در ارتفاع بالا» دیگر از آسمان سواحل شمالی آلاسکا خارج شد. چندین آژانس مانند فرماندهی آلاسکا، گارد ملی آلاسکا و FBI فعالیت های جستجو و بازیابی بر روی یخ های دریا را انجام داده اند. با این حال، این عملیات به دلیل “شرایط آب و هوای قطب شمال، از جمله سرمای باد، برف و نور محدود روز” باید تنظیم شود.