رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا، رقیب مورد حمایت ترامپ را شکست داد

اما رافنسپرگر روی موضع خود ایستاد و نامه ای 10 صفحه ای به کنگره نوشت و تکه تکه توضیح داد که چرا ادعاهای ترامپ در مورد نتایج انتخابات جورجیا پابرجا نبود – موضعی که یکی از حامیان او که سه شنبه شب در یک مهمانی شب انتخابات شرکت کرد آن را “بیشترین” خواند. اقدام شجاعانه یک سیاستمدار گرجستانی در زندگی من.

اوایل عصر، رافنسپرگر یک چیپپر ابراز اطمینان کرد که پیروز خواهد شد. اما او به خبرنگاران گفت که برای دور دوم انتخابات احتمالی یک ماهه کاملاً آماده است. او به خبرنگاران گفت: «من بیش از هر کس دیگری در سیاست گرجستان در دور دوم دور دوم حضور داشته ام.

جودی هایس، نماینده مجلس، در یک تریبون در فضای باز با یک پلاک که روی آن «مجلس آزادی مجلس» می‌خواند، با میکروفون صحبت می‌کند.

مهمتر از آن، رافن اسپرگر پیروزی خود را به موضع خود در برابر ادعاهای ترامپ در مورد تقلب در رأی دهندگان نسبت داد. او خاطرنشان کرد که تنها یک سال پیش، اکثر کارشناسان شانس او ​​را برای انتخاب مجدد «ناامیدکننده» اعلام کرده بودند. اما حتی زمانی که او تهدید به مرگ می شد، رافنسپرگر به مقابله پرداخت.

رافنسپرگر کمی قبل از نیمه شب به گروه کوچکی از هواداران مشتاق گفت: «من مدعی پیروزی هستم. آرای کافی برای تغییر وجود ندارد [the result.] چه کسی می توانست آن را بخواند؟»

برد رافنسپرگر و همسرش تریشیا در کنار دیگران ایستاده و لبخند می زنند.

او گفت: «ما آماده ایم که در زمان و در صورت فراخوانی شهادت بدهیم.



Source link

بازگشت رافنسپرگر آخرین چیزی است که بسیاری در ایالت انتظار داشتند. ترامپ پس از انتخابات 2020 از رافنسپرگر انتقاد کرد و او را «دشمن مردم» نامید و بعداً هیس را که از ادعاهای نادرست او درباره تقلب در انتخابات حمایت کرده بود، تأیید کرد. ترامپ تئوری‌های توطئه مکرری را منتشر کرد و مدعی شد که او در واقع برنده ایالت جورجیا شده است، چیزی که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آن زمان حمایت می‌شد.

او گفت: “تفکر من این بود که اکثریت قریب به اتفاق مردم گرجستان به دنبال افراد صادق برای منصب انتخابی هستند.” “ایستادن از حقیقت و عدم خمیدگی تحت فشار، چیزی است که مردم می خواهند.” وقتی کارش تمام شد، یک رافنسپرگر احساساتی همسرش، تریسیا، را در آغوش گرفت، درحالی که هواداران با صدای بلند تشویق می‌کردند.

برایان کمپ، فرماندار جورجیا، که به طور مشابه روایت نادرست ترامپ در مورد انتخابات 2020 را رد کرد، به راحتی رقیب مورد حمایت ترامپ، سناتور سابق دیوید پردو را شکست داد.

برد رافنسپرگر، مرکز، و همسرش، تریشیا، برای یک مهمانی شب انتخابات عصر سه شنبه در پیچتری کورنرز، گا. (بن گری/AP)

آتلانتا – برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا، که به طور مشهور درخواست های رئیس جمهور وقت ترامپ را برای “پیدا کردن” آرای کافی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 رد کرد، روز سه شنبه در انتخابات مجدد پیروز شد و رئیس جمهور سابق را مورد سرزنش شدید قرار داد.

اما در حالی که نتایج ممکن است رافنسپرگر را از مصیبت یک دور دوم پرهزینه در امان بگذارد، زمان او در کانون توجهات هنوز به پایان نرسیده است. انتظار می‌رود که او شاهد ستاره تحقیقات هیئت منصفه بزرگی باشد که توسط فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون در مورد تلاش‌های ترامپ برای لغو نتایج انتخابات انجام می‌شود. ویلیس از احضار شاهدان در برابر هیئت منصفه در طول انتخابات مقدماتی خودداری کرده بود. اما مقامات متعدد ایالتی خود را برای انبوهی از احضاریه‌ها در روزها و هفته‌های آینده آماده می‌کنند – و با توجه به اینکه تلاش‌های ترامپ در یک تماس تلفنی یک ساعته با او در 3 ژانویه به اوج خود رسید، رافنس‌پرگر به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بالقوه‌ترین شاهد از همه تلقی می‌شود. ، 2021، که به طور مخفیانه توسط دفتر رافنسپرگر ضبط شد و بعداً به رسانه های خبری درز کرد.

نماینده جودی هایس در کنفرانس خبری که توسط اعضای گروه آزادی مجلس نمایندگان در کنگره کنگره در واشنگتن، 29 ژوئیه 2021 برگزار شد، صحبت می کند. (اندرو هارنیک/AP)

رافنسپرگر تا صبح چهارشنبه بیش از 52 درصد آرا را به خود اختصاص داد که او را از آستانه 50 درصدی که برای جلوگیری از دور دوم انتخابات در برابر رقیب مورد حمایت ترامپ، جودی هایس، نماینده آمریکا که حدود 33 درصد آرا داشت، فراتر می برد.