دیوان عالی به جک اسمیت یک هفته مهلت داد تا به درخواست ترامپ برای تاخیر بیشتر تصمیم گیری مصونیت پاسخ دهد

روز پنجشنبه، دو جلسه دادگاه می تواند چشم انداز حقوقی رئیس جمهور سابق را به طور اساسی تغییر دهد دونالد ترامپ. در جورجیا، یک جلسه استماع تلویزیونی دو روزه تصمیم خواهد گرفت که آیا فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون و ناتان وید، دادستان اصلی باید از رسیدگی به پرونده مداخله در انتخابات علیه ترامپ و همفکرانش محروم شود. در نیویورک، ترامپ از قاضی خوان مرچان می‌خواهد که پرونده‌ای را که آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن علیه او مطرح کرده بود، رد کند. در اینجا آخرین تحولات در پرونده های حقوقی مربوط به رئیس جمهور سابق است که امیدوار است در سال 2024 دوباره به کاخ سفید انتخاب شود.

دخالت در انتخابات گرجستان

قاضی با برگزاری جلسات استماع درباره ویلیس موافقت کرد که “می تواند منجر به رد صلاحیت شود”

بازیکنان اصلی: قاضی اسکات مک آفی، دادستان ناحیه فولتون فانی ویلیس، دادستان اصلی ناتان وید، متهم مشترک ترامپ مایکل رومن، وکیل رومن تاجر اشلی

  • یک جلسه استماع تلویزیونی دو روزه که از پنجشنبه آغاز می‌شود، ادعاهایی را بررسی می‌کند که ویلیس از رابطه‌اش با وید که او را برای هدایت پیگرد قانونی ترامپ و 18 نفر دیگر که در ارتباط با تلاش‌هایشان برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در جورجیا متهم شده‌اند، از نظر مالی بهره برده است. USA Today گزارش شده است.

  • در جریان جلسه اضطراری روز دوشنبه، مک آفی گفت که اگر مرچنت بتواند ثابت کند که رابطه بین ویلیس و وید نشان دهنده تضاد منافع آشکار است، این جلسه “می تواند منجر به رد صلاحیت” هر دو از پرونده شود.

  • ترامپ درخواست رومن برای رد اتهامات ویلیس را امضا کرده است.

  • در حالی که ویلیس و وید در پرونده‌های دادگاه پذیرفته‌اند که در یک “رابطه شخصی” شرکت کرده‌اند، آنها ادعا می‌کنند که این رابطه پس از استخدام وید آغاز شده است و هیچ ارتباطی با اتهامات مطرح شده علیه متهمان ندارد.

چرا مهم است: اگر ویلیس و تا حدی وید از شرکت در پیگرد قانونی ترامپ و هم‌مدافعانش سلب صلاحیت می‌شدند، اکثر کارشناسان حقوقی معتقدند که ضربه مهلکی به این پرونده گسترده خواهد بود. از آنجایی که اتهامات جنایی در جورجیا در دادگاه ایالتی مطرح می شود، اگر ترامپ در سال 2024 دوباره انتخاب شود، نمی تواند به سادگی به وزارت دادگستری خود بگوید که محاکمه را پایان دهد.

نیویورک پول را خاموش کند

قاضی برای شنیدن درخواست ترامپ برای رد اتهامات علیه او

بازیکنان اصلی: قاضی خوان مرچان، ستاره فیلم بزرگسالان استورمی دنیلز، مدل سابق پلی بوی کارن مک دوگال، وکیل سابق ترامپ مایکل کوهن، دادستان منطقه منهتن آلوین براگ

  • روز پنجشنبه، مرچن استدلال‌هایی را درباره درخواست ترامپ برای رد اتهامات جنایی می‌شنود، مبنی بر جعل سوابق تجاری، زمانی که گفته می‌شود به دنیلز و مک‌دوگال پول داده است تا داستان‌های روابط خارج از ازدواج با ترامپ را دفن کنند که می‌توانست به شانس او ​​برای انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور در سال 2016 آسیب برساند. آسوشیتدپرس گزارش داد.

  • ترامپ قصد دارد در جلسه استماع لانگ شات شرکت کند.

  • کوهن، یکی از شاهدان ستاره براگ، 130000 دلار به دانیلز پرداخت و ترتیب داد که National Enquirer در ازای سکوت مک دوگال 150000 دلار بپردازد.

  • سوابق بانکی نشان می دهد ترامپ سپس به کوهن پرداخت.

  • براگ همچنین ترامپ را به نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی متهم کرده است.

  • ترامپ خود را بی گناه دانسته است.

  • حتی اگر او در این دادگاه توسط هیئت منصفه محکوم شود، بعید است ترامپ به زندان محکوم شود.

  • این محاکمه قرار است در 25 مارس آغاز شود و به احتمال زیاد اولین پرونده از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ در دادگاه باشد.

چرا مهم است: اگر پرونده به جلو برود، ترامپ موظف است در طول مدت محاکمه در دادگاه بنشیند که همزمان با برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان برگزار می شود.

خواندن توصیه می شود

____________________

سه شنبه 13 فوریه

____________________

دادگاه عالی ایالات متحده تا 20 فوریه به دادستان های دولتی تیم جک اسمیت فرصت می دهد تا به درخواست ترامپ برای توقف تصمیم دادگاه استیناف ایالات متحده مبنی بر اینکه مصونیت رئیس جمهور ترامپ را از پیگرد قانونی به دلیل تلاش هایش برای لغو شکست در انتخابات به جو بایدن محافظت نمی کند پاسخ دهند. . پیش از صدور حکم نهایی توسط قاضی آرتور انگورون در محاکمه 370 میلیون دلاری کلاهبرداری مدنی ترامپ، الیز استفانیک، نماینده نیویورک، شکایتی را علیه لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک تنظیم کرد و او را به “انجام تحقیقات و تعقیب مغرضانه” ترامپ متهم کرد. . در اینجا آخرین تحولات حقوقی پیش روی رئیس جمهور سابق است که امیدوار است در سال 2024 دوباره به کاخ سفید انتخاب شود.

دخالت در انتخابات 6 ژانویه

بازیکنان اصلی: مشاور ویژه جک اسمیت، دادگاه عالی ایالات متحده، دادگاه استیناف ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا، قاضی تانیا چوتکان

  • روز سه‌شنبه، دادگاه عالی به تیم اسمیت یک هفته فرصت داد تا به درخواست ترامپ مبنی بر تعلیق مداخله در انتخابات فدرال پاسخ دهند تا زمانی که درخواست‌هایش در مورد این سوال که آیا مصونیت رئیس‌جمهور از او در برابر پیگرد قانونی محافظت می‌کند یا خیر؟ تپه گزارش شده است.

  • روز دوشنبه، وکلای ترامپ از دادگاه خواستند حکم دادگاه تجدیدنظر را متوقف کند که مصونیت رئیس‌جمهور ترامپ را در برابر پیگرد قانونی به دلیل تلاش‌هایش برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 از جو بایدن محافظت نمی‌کند.

  • در یک تصمیم متفق القول که هفته گذشته منتشر شد، هیئت سه قاضی دادگاه تجدیدنظر حکم خود را صادر کرد اما به ترامپ یک هفته فرصت داد تا قبل از ارسال مجدد پرونده به چوتکان، درخواست تجدید نظر کند.

  • ترامپ در پرونده خود به دیوان عالی گفت که از دادگاه استیناف 11 نفره درخواست خواهد کرد که تصمیم هیئت را بررسی کند. هر چه دادگاه استیناف کامل تصمیم بگیرد، ترامپ می‌تواند به دادگاه عالی نیز اعتراض کند.

  • اسمیت لازم نیست تا 20 فوریه منتظر بماند تا پاسخ خود را به درخواست ترامپ برای تاخیر بیشتر ارسال کند، اما دادگاه عالی تا کنون اضطرار کمی در مورد جدول زمانی پرونده که در ابتدا قرار بود در 4 مارس آغاز شود، نشان داده است.

  • در ماه دسامبر، دادگاه عالی درخواست اسمیت برای پیگیری سریع درخواست تجدیدنظر در مورد حکم چوتکان مبنی بر اینکه ترامپ توسط مصونیت رئیس جمهور در پرونده استنباط انتخابات محافظت نشده بود، رد کرد.

چرا مهم است: از ابتدا، استراتژی حقوقی ترامپ در پرونده های مدنی و جنایی علیه او این بوده است که آنها را یا به طور کامل کنار بگذارند یا تا پس از انتخابات 2024 به تعویق بیفتند. اگر قرار بود این اتفاق در پرونده های جنایی فدرال بیفتد و ترامپ مجدداً در انتخابات پیروز شود، می توانست یا به دنبال عفو پیشگیرانه خود باشد یا به وزارت دادگستری دستور دهد که پیگرد قانونی او را متوقف کند.

کلاهبرداری مالی نیویورک

نماینده استفانیک علیه دادستان کل نیویورک شکایت می کند

بازیکنان کلیدی: قاضی آرتور انگورون، هرزه. الیز استفانیک، دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز، کمیته استانداردهای حرفه ای نیویورک

  • در حالی که قاضی دادگاه 370 میلیون دلاری ترامپ برای کلاهبرداری مدنی خود را آماده می کند تا حکم خود را درباره مبلغی که رئیس جمهور سابق، پسران بزرگسال و کسب و کار خانوادگی او باید به دلیل سال ها فعالیت های تجاری متقلبانه به عنوان جریمه پرداخت کنند، منتشر کند، استفانیک شکایتی علیه جیمز به کمیته مربوطه ارائه کرد. استانداردهای حرفه ای NBC News گزارش شده است.

  • در این شکایت، استفانیک ادعا می‌کند که جیمز «تحقیق و تعقیب مغرضانه‌ای» علیه ترامپ انجام داده است.

  • گزارش ها حاکی از آن است که ترامپ استفانیک را به عنوان رقیب انتخاباتی سال 2024 در نظر می گیرد.

  • استفانیک قبلاً شکایات مشابهی را علیه انگورون و بریل هاول، قاضی ناحیه ایالات متحده، که پرونده های متعددی را در 6 ژانویه رسیدگی کرده است، ارائه کرده است.

چرا مهم است: انگورون آماده است تا حکمی علیه ترامپ صادر کند که می تواند صدها میلیون هزینه برای رئیس جمهور سابق داشته باشد و توانایی شرکت او برای انجام تجارت در نیویورک را محدود کند.

____________________

دوشنبه 12 فوریه

____________________

وکلای رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ آخرین درخواست تجدید نظر خود را به دیوان عالی ایالات متحده در مورد این سوال که آیا مصونیت رئیس جمهور از او در برابر تعقیب کیفری به دلیل جنایات ادعایی که هنگام تلاش برای لغو شکست خود از جو بایدن در انتخابات 2020 مرتکب شده، محافظت می کند. در اینجا آخرین تحولات حقوقی پیرامون رئیس جمهور سابق است که امیدوار است در سال 2024 دوباره به کاخ سفید انتخاب شود.

دخالت در انتخابات 6 ژانویه

ترامپ در مورد مصونیت رئیس جمهور به دیوان عالی شکایت می کند

بازیکنان اصلی: دادگاه عالی ایالات متحده، دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا، قاضی تانیا چوتکان، مشاور ویژه جک اسمیت

  • همانطور که انتظار می‌رفت، وکلای ترامپ روز دوشنبه درخواست تجدیدنظری را به دیوان عالی ارائه کردند و از آنها خواستند که حکم دادگاه پایین‌تر مبنی بر اینکه مصونیت رئیس‌جمهور از او در برابر تعقیب قضایی توسط اسمیت به دلیل تلاش‌هایش برای لغو نتایج شکست خود در انتخابات 2020 در برابر بایدن محافظت نمی‌کند، به تاخیر بیاندازند. اخبار سی بی اس گزارش شده است.

  • وکلای ترامپ نوشتند: «ادعای پرزیدنت ترامپ مبنی بر اینکه روسای جمهور از تعقیب کیفری برای اعمال رسمی خود مصونیت مطلق دارند، سؤال بدیع، پیچیده و مهمی را ارائه می دهد که مستلزم بررسی دقیق در دادگاه تجدید نظر است».

  • وکلای ترامپ در درخواست تجدیدنظر خود گفتند که اگر دادگاه عالی اجازه دهد روسای جمهور به دلیل جنایات تحت تعقیب قرار گیرند، چنین مواردی عادی خواهد شد.

  • وکلای ترامپ از دادگاه عالی می خواهند که حکم دادگاه بدوی را متوقف کند تا دادگاه استیناف منطقه ای ایالات متحده بتواند این موضوع را بررسی کند.

  • اسمیت ترامپ را به چهار مورد جنایت در پرونده مداخله در انتخابات متهم کرده است، از جمله توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده و توطئه برای ایجاد مانع در کنگره.

  • دیوان عالی آخرین گزینه برای وکلای ترامپ است که به دنبال تلاش برای جلوگیری از محاکمه این پرونده هستند.

  • هفته گذشته، دادگاه استیناف حکم داد که رئیس جمهور بودن ترامپ را از تعقیب قضایی توسط اسمیت محافظت نمی کند و تلاش های او برای لغو انتخابات بخشی از وظایف رسمی او نیست.

  • دادگاه استیناف تا دوشنبه 12 فوریه به ترامپ فرصت داد تا نسبت به این تصمیم به دادگاه عالی اعتراض کند.

چرا مهم است: با توجه به تصمیم دقیق نوشته شده توسط هیئت سه قاضی دادگاه استیناف، دیوان عالی می تواند تصمیم بگیرد که درخواست ترامپ برای توقف پرونده را بررسی نکند. اگر دادگاه عالی پرونده را بپذیرد، می‌تواند او را به کلی از پیگرد قانونی باز دارد یا شروع محاکمه را تا پس از انتخابات 2024 به تعویق بیاندازد.

منبع