بهانه گیج کننده جدید ترامپ برای اشتباه پلوسی و هیلی شامل یک گاف کاملاً جدید است

دونالد ترامپ مدعی شد که او «عمداً» قصد داشته نام نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا (دولت کالیفرنیا) و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری، نیکی هیلی را در جریان درگیری در 6 ژانویه ماه گذشته، «مداخله» کند.

«وقتی حرف می زنم خیلی سخت است که کنایه بزنم. من طرفدار نیکی نیستم و طرفدار پلوسی نیستم. و هنگامی که من عمداً نام‌ها را در میان می‌گذارم، آنها گفتند: “او پلوسی را از نیکی از نیکی، دیکی حیله‌گر نمی‌شناخت،” رئیس‌جمهور سابق در راهپیمایی کارولینای جنوبی چهارشنبه گفت.

“من دخالت می کنم و آنها کار بزرگی از آن می کنند. گفتم: نه، نه، فکر می‌کنم هر دو بوی تعفن می‌دهند، وجه اشتراکی دارند، هر دو بوی تعفن می‌دهند. و این را به خاطر داشته باشید، وقتی من چنین بیانیه‌ای درباره نیکی می‌دهم، به این معنی است که او هرگز برای معاونت رئیس‌جمهور نامزد نخواهد شد.»

اظهارات ترامپ هفته‌ها پس از آن مطرح شد که او هیلی – رقیب جمهوری‌خواه خود، سفیر سابق سازمان ملل متحد و فرماندار سابق کارولینای جنوبی – را به‌عنوان “مسئول امنیت” در جریان شورش 6 ژانویه 2021 معرفی کرد.

رئیس مجلس نمی تواند گارد ملی را هدایت کند و مسئول امنیت در کنگره نیست.

هیلی، در پاسخ، آمادگی ذهنی نامزد پیشتاز فعلی حزب جمهوری‌خواه را زیر سوال برد – که بارها در مورد عملکرد خود در یک تست شناختی لاف زده است – و پیشنهاد کرد که او “به اندازه قبل” تیزبین نیست.

منتقدان X به سرعت رئیس جمهور سابق را مسخره کردند. متذکر شدن که او دقیقاً از کلمه “تداخل” استفاده نکرده است.

مربوط…

منبع