دیسانتیس ترجیح می دهد ترامپ را به دلیل کیفرخواست اسناد محرمانه قبول نکند

دیسانتیس سخنران مهمان در «شام قدیم ایالت شمالی» روز جمعه در همایش سالانه جمهوریخواهان کارولینای شمالی بود. مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق قرار است بعدازظهر شنبه و ترامپ شنبه شب سخنرانی کنند.

گرینزبورو، NC – علیرغم کیفرخواستی مملو از جزئیات طرح‌های ادعایی دونالد ترامپ برای نگهداری پرونده‌های فوق محرمانه در مخالفت با احضاریه هیئت منصفه، رقیب اصلی ترامپ، ران دیسانتیس، یک بار به این سند 37 نفره اشاره نکرد که می‌تواند رئیس جمهور سابق را در جریان سخنرانی جمعه شب در جمع جمهوری خواهان کارولینای شمالی به زندان فرستاد.

فرماندار ران دیسانتیس، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، سخنانی را در 9 ژوئن 2023 در گرینزبورو، کارولینای شمالی ایراد می کند.

او گفت: «به‌عنوان یک افسر نیروی دریایی، اگر اطلاعات طبقه‌بندی شده را با تلفنم دریافت می‌کردم، در یک دقیقه در نیویورک به دادگاه نظامی محاکمه می‌شدم». با این حال، به نظر می رسد که آنها به این موضوع اهمیت نمی دهند. آیا معیار متفاوتی برای وزیر خارجه دموکرات در مقابل رئیس جمهور سابق جمهوری خواه وجود دارد؟ من فکر می کنم باید یک معیار عدالت در این کشور وجود داشته باشد.»

پنج شنبه شب، دو ساعت و 32 دقیقه پس از اینکه ترامپ در پلتفرم شخصی خود در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که متهم به جرم شده است، دیسانتیس به جمع صداهای طرفدار ترامپ پیوست که از عدالت نابرابر شکایت داشتند.

فرماندار فلوریدا به سختی به این موضوع اشاره کرد و با بازگشت به حالت آماده باش قدیمی سرور ایمیل خصوصی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق، که میزبانی برخی اسناد طبقه بندی شده را خاتمه داد، موضوع را معرفی کرد.

دیسانتیس بدون سوال از حدود 900 نفری که سالن اصلی رقص گرینزبورو شرایتون را پر می کردند، در عوض 45 دقیقه خود را روی صحنه گذراند و با سخنرانی بیخ گوش خود آشنا شد. او درباره «پیروزی‌های» خود در فلوریدا، از جمله ممنوعیت شش هفته‌ای سقط جنین، ممنوعیت برنامه‌های «تنوع، برابری و گنجاندن» در دانشگاه‌های ایالتی و کلی‌تر «جنگ در بیداری» به خود می‌بالید.

فلوریدا با توجه به شرایط مشکوک مطرح شده در مورد این دادستان منهتن تحت حمایت سوروس و برنامه سیاسی او به درخواست استرداد کمک نخواهد کرد. د سانتیس نوشت در یک پست توییتری

نزدیک‌ترین کسی که دیسانتیس به انتقاد از ترامپ که با دو رقمی در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، اشاره کرد به نتایج بد انتخاباتی که حزب از زمانی که سازنده و مجری سابق نمایش بازی در کاخ سفید در سال 2016 برنده شد، متحمل شده است.

دیسانتیس که از حمله به ترامپ به دلیل مدیریت کووید، شکست وی در ساخت دیوار در امتداد مرز جنوبی ایالات متحده و دیگر مسائل مهم برای پایگاه رای گیری اولیه جمهوری خواهان خوشحال بوده است، به نظر می رسد تمایلی به ذکر موضوعی ندارد که می تواند ترامپ را غیرقابل انتخاب کند. در یک انتخابات سراسری

با این وجود، او دوباره به دنبال ریاست جمهوری است و در اکثر نظرسنجی‌ها در حوزه جمهوریخواه سال 2024 پیشتاز است.





منبع

«چرا در تعقیب ترامپ اینقدر غیرت و در عین حال منفعل در مورد هیلاری یا هانتر؟ دولت DeSantis پاسخگوی وزارت دادگستری آمریکا خواهد بود، تعصبات سیاسی را حذف می کند و یک بار برای همیشه به تسلیحات پایان می دهد. فرماندار فلوریدا نوشت.

فرماندار ران دیسانتیس، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، سخنانی را در 9 ژوئن 2023 در گرینزبورو، کارولینای شمالی ایراد می کند.

تنها تشویق ایستاده او زمانی بود که به حمله خود به شرکت والت دیزنی به دلیل انتقاد از او و حقوق والدینش در لایحه آموزشی مباهات کرد. او گفت: «هیچ سازشی وجود نخواهد داشت.

جمهوریخواهان در سال 2018 مجلس نمایندگان را از دست دادند، هم کاخ سفید و هم سنا در سال 2020، و علیرغم انتظارات از “موج قرمز”، به سختی مجلس نمایندگان را به دست آوردند در حالی که در واقع یک کرسی دیگر در سنا را در سال 2022 از دست دادند.

ترامپ با دو تحقیق جنایی دیگر علاوه بر دو موردی که قبلاً به آنها متهم شده است، روبرو است: تحقیقات دوم توسط وزارت دادگستری برای کودتای 6 ژانویه 2021. و تحقیقات ایالت جورجیا برای تلاش او برای لغو انتخابات در آنجا.

او گفت: «ما وظیفه داریم فرهنگ باخت را که در سال‌های اخیر به حزب جمهوری‌خواه سرایت کرده است، متزلزل کنیم». ما باید جلوی شکست دادن انتخابات قابل پیروزی را بگیریم.»

فرماندار ران دیسانتیس، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، سخنانی را در 9 ژوئن 2023 در گرینزبورو، کارولینای شمالی ایراد می کند.

پس از اینکه ترامپ در ماه مارس در شهر نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری به منظور مخفی کردن پرداخت 130000 دلاری به یک ستاره فیلم های مستهجن متهم شد، دیسانتیس در ابتدا اظهار داشت که در زمینه پرداخت های پولی بدون سر و صدا تخصص ندارد. اما پس از دریافت انتقادات به دلیل عدم شرکت در محکومیت عمومی جمهوری‌خواهان از آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، دیسانتیس در صف قرار گرفت و اعلام کرد که در صورت درخواست از تحویل ترامپ برای پیگرد قانونی خودداری خواهد کرد.