چهار کودک پس از 40 روز در آمازون زنده پیدا شدند

مادر آنها و سایر بزرگسالان داخل هواپیما جان باختند.

رئیس جمهور کلمبیا ماه گذشته با انتشار توییتی مبنی بر پیدا شدن این کودکان در حساب کاربری خود مورد انتقاد قرار گرفت.

ارتش کلمبیا عکسی از کودکان در جنگل به اشتراک گذاشت


منبع

این کودکان به گروه بومی هویتو تعلق دارند و اعضای جامعه آنها امیدوار بودند که دانش آنها در مورد میوه ها و مهارت های بقا در جنگل شانس بیشتری برای زنده ماندن به آنها بدهد.

وی آن را یک روز جادویی خواند و افزود: آنها تنها بودند، خودشان به نمونه ای از بقای کامل دست یافتند که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

او روز بعد این توئیت را پاک کرد و گفت که اطلاعاتی که دفتر او توسط آژانس رفاه کودکان کلمبیا داده بود قابل تایید نیست.

سربازان ارتش کلمبیا پس از نجات کودکان بازمانده از هواپیمای سسنا 206 که در اول ماه مه در جنگل های کاکوتا، در محدوده بین کاکوتا و گواویار سقوط کرد، در این عکس جزوه منتشر شده در 9 ژوئن 2023، عکس می گیرند.

رئیس جمهور کلمبیا گفت، بیش از یک ماه پس از سقوط هواپیمای آنها در جنگل آمازون کلمبیا، چهار کودک زنده پیدا شده اند.

آقای پترو عکسی از چند تن از اعضای ارتش و جامعه بومی در حال مراقبت از خواهر و برادرهایی که به مدت 40 روز مفقود شده بودند را به اشتراک گذاشت.

جسد سه بزرگسالی که همراه آنها بودند در محل سقوط هواپیما توسط ارتش پیدا شد.

هواپیمای سسنا 206 که کودکان و مادرشان با آن سفر می کردند از آراراکوارا در استان آمازوناس به سمت سن خوزه دل گواویار در پرواز بود که به دلیل نقص موتور هشدار ماهانه صادر کرد.

او گفت که بچه ها اکنون تحت مراقبت های پزشکی هستند – و او با پدربزرگشان صحبت کرده است که به او گفته است “مادر جنگل آنها را برگرداند”.

ارتش کلمبیا عکسی از کودکان در جنگل به اشتراک گذاشت

این خواهران و برادران 13، 9، 4 ساله و یک نوزاد یک ساله به همراه مادر، خلبان و کمک خلبان خود در هواپیما بودند که در 1 مه سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعات اولیه از مقامات هوانوردی غیرنظامی حاکی از آن است که کودکان از لاشه هواپیما فرار کرده و برای یافتن کمک به جنگل های بارانی سرگردان شدند.