دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم خواهند گرفت که آیا اطلاعات مالیاتی ترامپ را منتشر کنند یا خیر

کاندیداها طبق قانون ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود نیستند، اما نامزدهای قبلی ریاست جمهوری هر دو حزب به طور داوطلبانه چندین دهه این کار را انجام داده اند.

قرار است کمیته راه و روش مجلس نمایندگان در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت شرقی (2000 به وقت گرینویچ) پشت درهای بسته آنها را بررسی کند، یک روز پس از تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره توسط حامیان ترامپ که از وزارت دادگستری خواست تا این افراد را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. جمهوری خواه به خاطر نقشش در برانگیختن شورش.

ترامپ برخلاف نامزدهای قبلی ریاست جمهوری، از علنی کردن اظهارنامه های مالیاتی خود امتناع کرد زیرا سعی داشت جزئیات ثروت خود و فعالیت های شرکت املاک و مستغلات خود، سازمان ترامپ را مخفی نگه دارد و با تلاش دموکرات ها برای دسترسی به آنها مبارزه کرد.

دموکرات‌ها در کمیته راه‌ها و ابزارها گفته‌اند که باید آن سوابق را ببینند تا ارزیابی کنند که آیا سرویس درآمد داخلی به درستی اظهارنامه‌های مالیاتی ریاست جمهوری را حسابرسی می‌کند یا خیر، و ارزیابی کند که آیا قانون جدید لازم است یا خیر. رئیس کمیته، نماینده ریچارد نیل، نگفته است که آیا از علنی شدن آنها حمایت می کند یا خیر.

انتشار هر گونه جزئیات مالی می تواند منجر به بررسی های ناخواسته تر برای ترامپ شود زیرا او به دنبال نامزدی جمهوری خواهان برای نامزدی مجدد برای کاخ سفید در سال 2024 است.

او همچنین با یک پرونده کلاهبرداری جداگانه در نیویورک روبرو است که او را به افزایش مصنوعی ارزش دارایی هایش متهم می کند.

آنها زمان کمی برای اقدام دارند، زیرا جمهوری خواهان قرار است در ژانویه کنترل کمیته را به همراه اعضای کامل مجلس نمایندگان در دست بگیرند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری و شهادت دادگاه درباره امور مالی او، ترامپ که از سال 2017 تا 2021 به عنوان رئیس جمهور خدمت کرد، گزارش داد که طی چندین سال زیان های سنگینی از شرکت های تجاری خود برای جبران صدها میلیون دلار درآمد داشته است. این به او اجازه داد تا مالیات بسیار کمی بپردازد.

واشنگتن (رویترز) – یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری دموکرات‌ها روز سه‌شنبه تصمیم می‌گیرد که آیا جزئیات اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را پس از سال‌ها درگیری در دادگاه و تنها دو هفته قبل از تسلیم قدرت حزبشان به جمهوری‌خواهان منتشر کند یا خیر. .

سازمان ترامپ در 6 دسامبر در نیویورک به دلیل اجرای یک طرح جنایی 15 ساله برای کلاهبرداری از مقامات مالیاتی مجرم شناخته شد. این شرکت با جریمه 1.6 میلیون دلاری مواجه است، اگرچه شخص ترامپ مسئولیتی ندارد. او گفته است که این پرونده دارای انگیزه سیاسی بوده و شرکت قصد دارد درخواست تجدید نظر کند.

در طول دوران ریاست جمهوری خود، او با سؤالات مداوم در مورد تضاد منافع روبرو بود، زیرا مقامات خارجی و مقامات حزب جمهوری خواه در هتل های مجلل او پول خرج می کردند.

اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ همچنان مشمول محدودیت‌های محرمانه است، اما دموکرات‌هایی که کمیته را کنترل می‌کنند می‌توانند برای علنی کردن برخی جزئیات رای دهند.

یکی دیگر از کمیته های مجلس نمایندگان روز دوشنبه از دادستان های فدرال خواست تا ترامپ را به مانع تراشی و شورش به دلیل جرقه زدن حمله مرگبار کنگره متهم کنند. انتظار می رود جمهوری خواهان زمانی که کنترل اتاق را به دست گرفتند، آن هیئت را منحل یا تغییر مسیر دهند.

(گزارش توسط مویرا واربرتون، نوشته اندی سالیوان؛ ویرایش توسط اسکات مالون و سینتیا اوسترمن)



منبع