در پی گزارش هایی مبنی بر آماده شدن ایالات متحده برای ارسال موشک های پاتریوت به اوکراین، روسیه ویدئویی از بارگیری ICBM با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در سیلو منتشر کرد.

اوکراین با جستجوی سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر از متحدانش پاسخ داده است.

چند روز پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر آماده شدن ایالات متحده برای ارسال یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته پاتریوت به اوکراین، وزارت دفاع روسیه ویدئویی از بارگیری یک موشک بالستیک قاره پیما در سیلوی پرتاب را به اشتراک گذاشت.

روسیه پس از گزارش هایی مبنی بر ارسال یک سامانه دفاعی پاتریوت به اوکراین توسط آمریکا، این ویدئو را به اشتراک گذاشت.

روسیه ابتدا در پاسخ گفت که قبل از واکنش منتظر تایید رسمی خواهد بود و سپس اعلام کرد که سامانه موشکی پاتریوت را یک هدف قانونی می داند.

نیویورک تایمز گزارش داد، یک مقام نظامی ایالات متحده روز سه شنبه گفت که روسیه در حال کمبود مهمات مدرن است و ممکن است به زودی مجبور شود به مهمات چند دهه قدیمی اعتماد کند که کمتر قابل اعتماد هستند.

وزارت روسیه روز پنجشنبه این ویدئو را در تلگرام به اشتراک گذاشت و گفت که بارگذاری یک “موشک بالستیک قاره پیما در پرتابگر سیلو” در کوزلسک، شهری در غرب روسیه را نشان می دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و مقامات ارشد او در طول جنگ اوکراین تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای کرده‌اند، اما در هفته‌های اخیر لفاظی‌های خود را کاهش داده‌اند.

این موشک آن را یک موشک “یارس” که دارای کلاهک هسته ای است شناسایی کرد.

  • به گزارش بی بی سی، پوتین هفته گذشته گفت که روسیه در مورد استفاده از آنها “دیوانه نشده است” و اولین کشوری نخواهد بود که از آنها استفاده می کند.

    این سازمان ادعا کرد که این موشک یک “یارس” بوده که دارای کلاهک هسته ای است. روسیه قبلاً در ماه اکتبر به عنوان بخشی از آزمایشی که توسط نیروهای هسته‌ای این کشور انجام شد، یک موشک یارس شلیک کرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع این ویدیوی اخیر پس از گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد ایالات متحده در نظر دارد سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اوکراین ارسال کند.

    به گفته این مقام، این بدان معناست که روسیه احتمالاً نمی‌تواند سرعت فعلی شلیک توپخانه و راکت خود را پس از اوایل سال آینده حفظ کند.

    تصویری از ویدئوی به اشتراک گذاشته شده توسط وزارت دفاع روسیه.

    وزارت دفاع روسیه ویدئویی از بارگیری یک موشک بالستیک قاره پیما را به اشتراک گذاشت.

  • برای روسیه، موشک ها به بخش کلیدی استراتژی جنگی آن ها تبدیل شده اند. ارتش روسیه به طور فزاینده ای به شهرهای سراسر اوکراین، دور از خط مقدم جنگ، موشک شلیک کرده است.

    نیویورک تایمز و سی ان ان هر دو گزارش دادند که ایالات متحده در مراحل پایانی این فرآیند به نقل از مقامات آمریکایی است که احتمالاً در اوایل این هفته تأیید می شود.

    تصویری از ویدئوی به اشتراک گذاشته شده توسط وزارت دفاع روسیه.وزارت دفاع