برد رافن اسپرگر می گوید جورجیا باید از برگزاری دور دوم انتخابات عمومی دست بکشد

انتخابات دور دوم زمانی آغاز می شود که هیچ نامزدی بیش از 50 درصد آرا را در انتخابات عمومی کسب نکند. رقابت دور دوم بین دو نامزد برتر چهار هفته بعد برگزار می شود. نامزدی که بیشترین رای را کسب کند برنده است.

کمپ به پیشنهاد رافنسپرگر توجه نکرده است.

مجمع عمومی این ایالت به رهبری GOP قرار است دوباره در ژانویه تشکیل جلسه دهد.

سازمان‌دهندگان انتخابات صف‌های طولانی و فقدان برگه‌های رای را از جمله مشکلات دیگر ذکر کردند، در حالی که مقامات ایالتی جمهوری‌خواه ادعا کردند که دور دوم انتخابات روان بوده است.



منبع

او گفت: «هیچکس نمی خواهد در میانه تعطیلات خانوادگی خود با سیاست سر و کار داشته باشد. «این برای شهرستان‌هایی که در تکمیل تمام ضرب‌الاجل‌های خود، حسابرسی انتخابات و اجرای دور دوم در یک دوره زمانی چهار هفته‌ای مشکل داشتند، حتی سخت‌تر است.»

بر اساس قانونی که سال گذشته توسط فرماندار برایان کمپ (R) امضا شد، زمان بین انتخابات عمومی و رقابت های دور دوم از 9 هفته به چهار هفته کاهش یافت.

«اجازه بدهید واضح بگویم: این واقعیت که میلیون‌ها گرجی ساعت‌ها در صف ایستادند، و مایل بودند ساعت‌ها را در صف بگذرانند – صف‌هایی که دور ساختمان‌ها می‌پیچید و به دنبال بلوک‌ها، صف‌هایی در سرما، صف‌هایی در زیر باران بودند – قطعاً این واقعیت است که وارناک گفت که سرکوب رأی دهندگان وجود ندارد.

رافنسپرگر به تلفاتی اشاره کرد که برگزاری دور دوم انتخابات در دوره چهار هفته ای، که شامل روز شکرگزاری نیز می شود، وارد می کند.

براد رافنسپرگر (R) وزیر امور خارجه روز چهارشنبه، کمی بیش از یک هفته پس از پیروزی سناتور رافائل وارناک در دور دوم انتخابات در برابر هرشل واکر، نامزد حزب جمهوری خواه، گفت که گرجستان باید دور دوم انتخابات عمومی را حذف کند.

اوایل این ماه، وارناک گفت که با وجود سرکوب رای دهندگان، در دور دوم پیروز شد.

لوئیزیانا تنها ایالت دیگری است که دور دوم انتخابات عمومی را برگزار می کند.

رافن اسپرگر در بیانیه ای گفت: «ما همچنین یکی از تنها ایالت هایی هستیم که به نظر می رسد همیشه دور دوم را پشت سر بگذاریم. من از مجمع عمومی می‌خواهم که از موضوع دور دوم انتخابات بازدید کند و اصلاحات را بررسی کند.»

انتخابات دور دوم بحث برانگیز بوده است و منتقدان به ریشه های جدایی طلبانه سیاستی اشاره می کنند که از دهه 1960 برقرار بوده است. دور دوم در ابتدا با هدف محدود کردن قدرت رای دهندگان سیاه پوست در انتخابات انجام شد.