در حالی که کیم برای اتحاد داخلی تلاش می کند، کره شمالی قصد سرکوب را دارد

در کنفرانس حزب کارگران هفته گذشته، کیم ادعا کرد که وضعیت همه گیر از مرحله یک “بحران جدی” عبور کرده است و به مقامات دستور داد تا “کاستی ها و بیماری های کار ضد اپیدمی” را برطرف کنند و اقداماتی را برای تقویت ضد اپیدمی کشور انجام دهند. کنترل. ظرفیت همه گیری



Source link

سئول، کره جنوبی (AP) – رسانه دولتی روز دوشنبه گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دستیاران ارشدش برای سرکوب مقاماتی که از قدرت خود سوء استفاده می کنند و مرتکب «اعمال ناسالم و غیرانقلابی» دیگر می شوند فشار آورده اند، زیرا کیم به دنبال وحدت داخلی بیشتر است. برای مقابله با شیوع COVID-19 و مشکلات اقتصادی.

برخی کارشناسان می گویند محدودیت های حرکتی شدید اعمال شده توسط شمال در پی شیوع کووید-19 می تواند بر مشکلات اقتصادی این کشور تأثیر بگذارد.

مشخص نیست که در نشست روز یکشنبه حزب کارگر به چه اقدامات خاصی اشاره شده است. اما برخی ناظران می‌گویند که سرکوب‌های احتمالی دولتی در مورد چنین اعمال ادعایی می‌تواند تلاشی برای تشدید کنترل کیم بر مردمش و وادار کردن آنها به حمایت از رهبری او در مواجهه با مشکلات داخلی باشد.

کیم قبلاً طی دو سال گذشته در بحبوحه نگرانی های خارجی در مورد اقتصاد شکننده کشورش که توسط بسته شدن مرزهای مربوط به بیماری همه گیر، تحریم های سازمان ملل و سوءمدیریت خود آسیب دیده است، گاهی اوقات خواستار مبارزه علیه “روش های ضد سوسیالیستی” در داخل کشور شده است.

این خبرگزاری گفت که کیم و سایر دبیران ارشد حزب درباره “مبارزه فشرده تر علیه اقدامات ناسالم و غیرانقلابی، از جمله سوء استفاده از قدرت و بوروکراتیسم آشکار شده در برخی از مقامات حزبی” گفتگو کردند.

KCNA گفت، کیم دستور داد که اختیارات کمیسیون حسابرسی حزب و سایر سیستم‌های نظارت بر نظم محلی تقویت شود تا “رهبری یکپارچه” حزب و “فعالیت‌های سیاسی گسترده حزب در سراسر سیستم” انضباط قوی تقویت شود.

کره شمالی در 12 مه اعتراف کرد که نوع Omicron ویروس کرونا افراد را مبتلا کرده است و بعداً اعلام کرد که حدود 4.5 میلیون نفر – بیش از 17٪ از جمعیت 26 میلیونی آن – به تب مبتلا شده اند و تنها 72 نفر جان خود را از دست داده اند. کارشناسان خارجی به طور گسترده شک دارند که شیوع این بیماری اولین بار در کره شمالی باشد و آنها معتقدند آمارهای منتشر شده به رسانه های دولتی برای جلوگیری از آسیب سیاسی به کیم و در عین حال تقویت کنترل داخلی و ارتقای رهبری او دستکاری شده است.