وسایل مردان گمشده در زیر آب در آمازون پیدا شد

یک آتش نشان به خبرنگاران در آتالایا دو نورته گفت که کوله پشتی که مشخص شد متعلق به روزنامه‌نگار آزاد، دام فیلیپس بریتانیایی است، به درختی که نیمه غرق شده بود، بسته شده بود. فصل بارندگی در منطقه به پایان رسیده و بخشی از جنگل دچار سیل شده است.

یکی از با ارزش ترین اهداف، بزرگترین ماهی آب شیرین جهان با فلس، آراپایما است. وزن آن تا 200 کیلوگرم (440 پوند) است و می تواند به 3 متر (10 فوت) برسد. این ماهی در شهرهای مجاور از جمله لتیسیا، کلمبیا، تاباتینگا، برزیل، و ایکیتوس، پرو فروخته می شود.

لوپس که پنج فرزند دارد، گفت که او فقط در نزدیکی خانه‌اش ماهی می‌گیرد تا خانواده‌اش را سیر کند، نه اینکه بفروشد.

مانوئل فیلیپ، مورخ و معلم محلی که به عنوان عضو شورا نیز خدمت می کرد، گفت که یک سفر ماهیگیری غیرقانونی به دره وسیع جاوری حدود یک ماه طول می کشد. برای هر تهاجم غیرقانونی، یک ماهیگیر می تواند حداقل 3000 دلار درآمد داشته باشد.

پریرا، 41 ساله، و فیلیپس، 57 ساله، آخرین بار در 5 ژوئن در نزدیکی ورودی منطقه بومی دره جاوری، که هم مرز پرو و ​​کلمبیا است، دیده شدند. آنها تنها با قایق در Itaquai به Atalaia do Norte برمی گشتند اما هرگز به آنجا نرسیدند.

دنیس پایوا، شهردار آتالایا دو نورته، بدون ارائه جزئیات بیشتر، به خبرنگاران گفت: “انگیزه جنایت برخی اختلافات شخصی بر سر بازرسی ماهیگیری است.”

فیلیپه گفت: «تامین مالی ماهیگیران کلمبیایی هستند. در لتیشیا همه از برونو عصبانی بودند. این بازی کمی نیست. این احتمال وجود دارد که یک مرد مسلح را برای کشتن او فرستاده باشند.»



Source link

ما از یک قایق رانی کوچک برای رفتن به آب کم عمق استفاده کردیم. بینین بشو ماتیس، یکی از داوطلبان، به آسوشیتدپرس گفت: سپس یک برزنت، شورت و یک قاشق پیدا کردیم.

ماهیگیر Laurimar Alves Lopes که در سواحل Itaquai زندگی می کند، به AP گفت که پس از سه بار بازداشت از ماهیگیری در داخل قلمرو بومی دست کشید. او گفت که کتک خوردن و گرسنگی را در زندان تحمل کرده است.

این اقلام بعد از ظهر یکشنبه پیدا شد و توسط افسران پلیس فدرال با قایق به Atalaia do Norte، نزدیکترین شهر به جستجو منتقل شد. پلیس یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که این اقلام متعلق به هر دو مرد مفقود شده از جمله کارت بهداشت و لباس برونو پریرا، کارشناس بومی برزیل است.

آن منطقه شاهد درگیری های خشونت آمیز بین ماهیگیران، شکارچیان غیرمجاز و ماموران دولتی بوده است. در حالی که باندهای قاچاق مواد مخدر برای کنترل آبراه ها برای حمل کوکائین مبارزه می کنند، خشونت افزایش یافته است، اگرچه Itaquai یک مسیر شناخته شده قاچاق مواد مخدر نیست.

پریرا که قبلا اداره محلی آژانس بومی دولت برزیل موسوم به FUNAI را رهبری می کرد، در چندین عملیات علیه ماهیگیری غیرقانونی شرکت کرده است. در چنین عملیاتی، معمولاً ادوات ماهیگیری توقیف یا تخریب می شود، در حالی که ماهیگیران جریمه می شوند و برای مدت کوتاهی بازداشت می شوند. فقط بومیان می توانند به طور قانونی در قلمرو خود ماهیگیری کنند.

لوپس گفت که او را سه بار به مقر پلیس فدرال محلی در تاباتینگا بردند، به این اتهام که او کتک خورده و بدون غذا رها شده است.

ATALAIA DO NORTE، برزیل (AP) – جستجوی برزیل برای یافتن یک کارشناس بومی و یک روزنامه نگار که یک هفته پیش در منطقه ناآرام آمازون ناپدید شده بود، با کشف یک کوله پشتی، لپ تاپ و سایر وسایل شخصی مردان غوطه ور در رودخانه پیشرفت کرد. .

من اشتباهات زیادی مرتکب شدم، ماهی های زیادی دزدیدم. وقتی می بینید که فرزندتان از گرسنگی می میرد، آن را به جایی که باید برسانید. بنابراین من به آنجا می رفتم تا ماهی بدزدم تا بتوانم خرج خانواده ام را تامین کنم. اما بعد گفتم: به این کار پایان می دهم، کاشت می کنم.

لاستیک‌سازان همه جوامع حاشیه رودخانه را در این منطقه تأسیس کردند. با این حال، در دهه 1980، ضربه زدن به لاستیک کاهش یافت و آنها به چوب بری متوسل شدند. زمانی که دولت فدرال منطقه بومی دره جاوری را در سال 2001 ایجاد کرد، این نیز به پایان رسید. ماهیگیری از آن زمان به فعالیت اصلی اقتصادی تبدیل شده است.

این تحولات یک روز پس از آن اتفاق افتاد که پلیس گزارش داد آثار خون در قایق یک ماهیگیر که به عنوان تنها مظنون ناپدید شدن دستگیر شده بود، پیدا کرده است. مأموران همچنین مواد آلی با منشاء ظاهری انسانی را در رودخانه پیدا کردند. مواد در حال تجزیه و تحلیل هستند.

AP به اطلاعاتی که پلیس با رهبری بومی به اشتراک گذاشته بود دسترسی داشت. اما در حالی که برخی از پلیس، شهردار و سایرین در منطقه ناپدید شدن این زوج را به “مافیای ماهی” مرتبط می‌دانند، پلیس فدرال دیگر مسیرهای تحقیقاتی مانند قاچاق مواد مخدر را رد نکرده است.

خانواده‌اش به آسوشیتدپرس گفتند که مظنون هرگونه تخلف را انکار می‌کند و می‌گوید پلیس نظامی او را برای گرفتن اعتراف شکنجه کرده است.

مقامات گفته اند که خط اصلی تحقیقات پلیس در مورد ناپدید شدن به یک شبکه بین المللی اشاره کرده است که به ماهیگیران فقیر برای ماهیگیری غیرقانونی در ذخیره گاه دره جاوری، که دومین قلمرو بزرگ بومی برزیل است، پول می دهد.

تنها مظنون شناخته شده ناپدید شدن، ماهیگیر آماریلدو دا کوستا د اولیویرا، معروف به پلادو است که دستگیر شده است. بر اساس گزارش های مردم بومی که با پریرا و فیلیپس بودند، او یک روز قبل از ناپدید شدن این جفت تفنگی را به سمت آنها زد.

تیم‌های جستجویی که روز یکشنبه لپ‌تاپ و سایر اقلام را پیدا کردند، تلاش‌های خود را در اطراف نقطه‌ای در رودخانه Itaquai متمرکز کردند که در آن یک برزنت از قایق مورد استفاده مردان گمشده روز شنبه توسط داوطلبان گروه بومی ماتیس پیدا شد.

در سال 2019، ماکسیل پریرا دوس سانتوس، مقام رسمی فونای، در تاباتینگا در مقابل چشمان همسر و عروسش به ضرب گلوله کشته شد. سه سال بعد، جنایت حل نشده باقی مانده است. همکاران FUNAI او به AP گفتند که معتقدند قتل با کار او علیه ماهیگیران و شکارچیان غیرقانونی مرتبط است.