در حالی که تعقیب و گریز ادامه دارد، FBI به خانه یک مقام سابق مریلند یورش برد

مورتا گفت که دلیلی برای این باور ندارد که موکلش از دادگاه خارج شود. او گفت که آنها عصر یکشنبه در مورد این پرونده گفتگو کردند. وکیل او گفت که مک گراث قرار بود اواخر همان شب سوار هواپیما شود.

“من سرنخی ندارم. من این اتفاق را ندیدم. این رفتار برای او بسیار غیرعادی است. بدیهی است که امنیت شخصی او یک نگرانی است.»

مورتا که اخیراً با همسر مک گراث در تماس بود، گفت که او از زمان ناپدید شدن او با مقامات همکاری کرده است. او روز چهارشنبه در خانه آنها حضور داشت که ماموران جستجو را انجام دادند.

بالتیمور (AP) – دو روز پس از آن که رئیس سابق دفتر لری هوگان، فرماندار سابق مریلند، در دادگاه برای محاکمه به اتهامات فساد فدرال حاضر نشد، ماموران FBI به خانه او در فلوریدا یورش بردند در حالی که جستجو برای روی مک گرات ادامه دارد.

مک گراث در آگوست 2020 پس از انتشار اخباری مبنی بر پرداخت غیرمعمول غرامت هوگان از مدیریت او استعفا داد. پس از دستگیری، مک گراث با قید وثیقه آزاد شد. وکیل او گفت که او باید پاسپورت خود را به عنوان شرط آزادی تحویل دهد.

روز سه‌شنبه، سرویس مارشال‌های ایالات متحده اعلام کرد که در حال راه‌اندازی یک شکار بین ایالتی برای مک گراث است که در سال 2021 به اتهام کلاهبرداری فدرال متهم شد.

بر اساس کیفرخواست هیئت منصفه، او صدها هزار دلار از ایالت را دزدید، از جمله 233647 دلار تقلبی که پس از ترک سمت خود به عنوان مدیر اجرایی سرویس محیط زیست مریلند به دست آورد تا در ژوئن 2020 رئیس ستاد هوگان شود. کیفرخواست می‌گوید که او در حالی که چندین مرخصی می‌گرفت و از بودجه دولتی برای هزینه‌های شخصی استفاده می‌کرد، در مورد کار کردن نیز دروغ گفت.

به گفته دادستان، او با گفتن دروغین به آنها که فرماندار قبلاً این پرداخت را تأیید کرده است، پس از خروج از سمت مدیر اجرایی، از هیئت مدیره آژانس با پرداخت 233647 دلار غرامت – معادل یک سال حقوق – به او موافقت کرد.



منبع

مک گرات، 53 ساله، پس از ناپدید شدن روز دوشنبه، وکیل خود، جوزف مورتا، به عنوان یک فراری تحت تعقیب اعلام شد.

مورتا، وکیل مک گراث، در یک مصاحبه تلفنی بعدازظهر چهارشنبه جست و جو را تایید کرد و گفت که ماموران احتمالاً به دنبال چیزی هستند که مکان فعلی مک گراث را نشان دهد. یک سخنگوی FBI گفت که ماموران “فعالیت های مجاز دادگاه را در آن اقامتگاه انجام دادند” اما از توضیح بیشتر خودداری کرد.

مک گرات در دسامبر 2016 توسط هوگان به عنوان مدیر اجرایی خدمات محیط زیست مریلند منصوب شد. این شرکت دولتی خدمات زیست محیطی مانند مدیریت آب و فاضلاب را به نهادهای دولتی و مشتریان خصوصی ارائه می دهد. به گفته دادستان های فدرال و ایالتی، مک گراث شخصاً با استفاده از موقعیت های مورد اعتماد خود به عنوان مدیر آژانس محیط زیست و دستیار ارشد هوگان، خود را غنی کرد.

مورتا گفت که معتقد است مک گراث قصد داشت یکشنبه شب از فلوریدا به مریلند پرواز کند تا صبح دوشنبه در دادگاه حاضر شود، اما این اتفاق نیفتاد. قاضی به جای شروع انتخاب هیئت منصفه مطابق با برنامه محاکمه، حکم بازداشت مک گراث را صادر کرد و اعضای هیئت منصفه آینده را اخراج کرد.

مک گراث بعداً به ناپل، فلوریدا نقل مکان کرد، جایی که همسرش، لورا برونر، صبح چهارشنبه به خانه آنها حمله کرد که توسط ماموران FBI انجام شد.

سخنگوی سرویس مارشال های ایالات متحده به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. آنها روز سه شنبه یک پوستر تحت تعقیب برای مک گراث منتشر کردند.

مورتا گفت: «او ناراحت و گیج به نظر می رسید.