در بحبوحه رای گیری میان دوره ای، بایدن نسبت به “آشوب” و ترس از خشونت سیاسی در آستانه انتخابات 8 نوامبر هشدار داد.

بایدن سخنرانی 20 دقیقه ای خود را با شرح جزئیات حمله به شوهر پلوسی آغاز کرد و خاطرنشان کرد که سخنان ضارب – “نانسی کجاست” – همان کلماتی بود که توسط اوباش در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره فریاد زدند.

ماهیت این نگرانی‌ها متفاوت و گاه متضاد است.

بایدن در اظهارات خود به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در هشدار درباره خطرات ناشی از انکارکنندگان انتخابات اشاره کرد.

برخلاف جمهوری‌خواهان که در پیام‌های تبلیغاتی خود بی‌امان بر مسائل اقتصادی و امنیت عمومی تمرکز کرده‌اند، دموکرات‌ها درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده‌اند. بایدن در سفر روز سه شنبه به فلوریدا بر اختلافات بین طرفین در زمینه تامین اجتماعی و مدیکر تاکید کرد. هنگامی که او روز پنجشنبه از نیومکزیکو بازدید می کند، رئیس جمهور اقدامات خود را برای بخشش تا 20،000 دلار از بدهی های وام دانشجویی اعلام خواهد کرد. ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان از جمله منتقدانی هستند که برای توقف این تلاش ها شکایت می کنند.

مسابقه سنای اوهایو: لیز چنی می گوید که از تیم رایان دموکرات نسبت به جی دی ونس جمهوری خواه حمایت می کند

67 درصد از جمهوری خواهان، 55 درصد از دموکرات ها و 51 درصد از مستقل ها، می گویند که “بسیار نگران” هستند.

او ترامپ و “جمهوری خواهان MAGA” را به نمایندگی از “افراطی گری که پایه های جمهوری ما را تهدید می کند” متهم کرد.

در مصاحبه‌های تلفنی بعدی با افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، جمهوری‌خواهان تمایل داشتند که نسبت به دموکرات‌ها ابراز نگرانی کنند که بتوانند آرای تقلبی به صندوق بیندازند. دموکرات ها تمایل داشتند نسبت به ارائه اشتباه یا لغو نتایج توسط مقامات جمهوری خواه مسئول شمارش آنها ابراز نگرانی کنند.

“نبرد برای روح ملت”

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا نوشت: «پرزیدنت بایدن در زمانی که آمریکا نیاز به اتحاد دارد، تلاش می‌کند تا تفرقه ایجاد کند و منحرف شود، زیرا او نمی‌تواند درباره سیاست‌هایش که هزینه‌های زندگی را افزایش داده است، صحبت کند. توییتر. مردم آمریکا آن را نمی خرند.

دستیاران کاخ سفید و مقامات حزب دموکرات گفتند بایدن تصمیم گرفت سخنرانی خود را برای مقابله با تهدید منکران انتخابات و کسانی که به دنبال تضعیف ایمان به رای دادن و دموکراسی هستند، انجام دهد.

واشنگتن – چند روز قبل از انتخابات میان دوره ای، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا استدلال خود را مبنی بر اینکه دموکراسی خود در خطر است، تقویت کرد و در سخنرانی عصر چهارشنبه خود هشدار داد که ایالات متحده در میان ترس فزاینده از خشونت سیاسی “در مسیر هرج و مرج” قرار دارد.

بایدن گفت: «ما باید با یک صدای مطلق و یکپارچه به عنوان یک کشور صحبت کنیم و بگوییم در آمریکا جایی برای ارعاب رأی دهندگان یا خشونت سیاسی وجود ندارد».

مربوط: مهاجم پل پلوسی مدعی در حضور در دادگاه بی گناه است. در زندان باقی خواهد ماند

او گفت: “کاش می‌توانستم بگویم حمله به دموکراسی ما در آن روز پایان یافت. اما من نمی‌توانم.”

بزرگترین خطری که محققان دموکراسی دریافتند، تغییرات بالقوه در افرادی بود که می توانند انتخابات را تأیید کنند، آن را از دست بوروکرات های انتخاباتی خارج کردند و به آن نهادهای سیاسی مانند قوانین ایالتی دادند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید درباره حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره گفت: “این ایده که شما از خشونت برای پیشبرد ابزار سیاسی خود استفاده می کنید، چیزی است که تقریباً همه آمریکایی ها را متحد می کند و همه ما می توانیم علیه آن متحد باشیم.”

بایدن گفت که نامزدها برای هر سطحی از مناصب – برای کنگره، فرماندار، دادستان کل، وزیر امور خارجه – که در صورت شکست از پذیرفتن نتایج انتخابات خودداری می‌کنند، رقابت می‌کنند.

شهادت شاهد: استوارت رودز، رهبر سازمان سوگند، پس از 6 ژانویه پیامی را برای ترامپ تایپ کرد

الین کامارک، یکی از اعضای ارشد بروکینگز، گفت: «این فوق‌العاده خطرناک است.

او که در مقابل هشت پرچم آمریکا ایستاده بود، گفت: «این مسیری است که به سوی هرج و مرج در آمریکا می‌رود. این بی‌سابقه است. این غیر قانونی است. و غیر آمریکایی است. همانطور که قبلاً گفته ام، شما نمی توانید کشور خود را فقط زمانی دوست داشته باشید که برنده شوید.”

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن در سخنرانی قبل از انتخابات نگرانی‌ها در مورد دموکراسی را تشدید کرد.



منبع

رئیس جمهور جو بایدن در خارج از سالن استقلال، پنجشنبه، 1 سپتامبر 2022، در فیلادلفیا سخنرانی می کند. (AP Photo/Matt Slocum)

تمرکز بر منکران انتخابات

او گفت: «ما با شورش، یا اوباش، یا گلوله یا چکش، اختلافاتمان را حل نمی کنیم. ما آنها را به صورت مسالمت آمیز در پای صندوق های رأی مستقر می کنیم».

میان ترم ها: قاضی فدرال نظارت بر صندوق های رای گیری در آریزونا را قبل از انتخابات میان دوره ای محدود می کند

بایدن هشدار داد که اکنون، “جمهوری خواهان افراطی MAGA” قصد دارند نه تنها مشروعیت انتخابات گذشته، بلکه انتخاباتی که اکنون و در آینده برگزار می شود را زیر سوال ببرند. بایدن گفت: آنها «در تلاش هستند تا جایی که در سال 2020 در سرکوب حق رأی دهندگان و براندازی خود سیستم انتخاباتی شکست خوردند، موفق شوند».

نگرانی ها در مورد خشونت سیاسی پیش از انتخابات 8 نوامبر و پس از حمله یک مهاجم به همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پاول، جمعه گذشته در خانه آنها در سانفرانسیسکو با چکش افزایش یافته است.

رئیس پلیس کاپیتول: پس از حمله به پل پلوسی به منابع بیشتری نیاز است

رئیس جمهور جو بایدن در خارج از سالن استقلال، پنجشنبه، 1 سپتامبر 2022، در فیلادلفیا سخنرانی می کند.  (AP Photo/Matt Slocum)

آنیتا دان، مشاور ارشد کاخ سفید، اوایل چهارشنبه در مصاحبه زنده با اکسیوس گفت، بایدن محل برگزاری را انتخاب کرد – ایستگاه اتحادیه، یک مرکز حمل و نقل بزرگ – زیرا نزدیک ساختمان کنگره است، “جایی که تلاشی برای براندازی دموکراسی ما صورت گرفت.”

بر اساس نظرسنجی یو اس ای تودی/دانشگاه سافولک که در اواخر اکتبر انجام شد، 85 درصد از آمریکایی ها می گویند که بسیار یا تا حدودی نگران آینده دموکراسی هستند.

به گفته مؤسسه بروکینگز، بیش از 340 نامزدی که در 8 نوامبر در رای گیری حضور خواهند داشت، ادعاهای دروغینی مبنی بر ناقص بودن انتخابات 2020 بیان کرده اند. همه جمهوری خواه هستند.

فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، یک دموکرات، در مصاحبه ای با شبکه CBS که روز سه شنبه پخش شد، از پیام های حزب خود شکایت کرد.

بایدن در سخنرانی خود در ایستگاه قطاری در چند بلوک ساختمان کنگره آمریکا به آمریکایی ها یادآوری کرد که انتخابات هفته آینده اولین انتخابات پس از یورش گروهی خشن به مقر دموکراسی در 6 ژانویه 2021 خواهد بود.

بایدن نامزدی ریاست جمهوری 2020 خود را به عنوان “نبردی برای روح ملت” توصیف کرد. او در یک سخنرانی در ماه سپتامبر در خارج از پارک ملی تاریخی استقلال در فیلادلفیا، که به عنوان زادگاه دموکراسی آمریکایی شناخته می شود و بایدن در آنجا کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 خود را آغاز کرد، به این موضوع بازگشت.

او گفت که حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره توسط یک اوباش انجام شد که “رئیس‌جمهوری که بارها و بارها این دروغ بزرگ را تکرار می‌کرد که انتخابات 2020 دزدیده شده بود، به جنون کشیده شد.”

نیوسام در «اخبار عصر سی‌بی‌اس با نورا اودانل» گفت: «ما در حال له شدن در روایت هستیم. ما باید در حمله بهتر عمل کنیم و دیگر در دفاع لعنتی نباشیم.

در برگه رای: صدها منکر انتخابات در سراسر کشور در سال 2022، تهدیدی بزرگ برای دموکراسی ایالات متحده هستند.

جمهوری خواهان بایدن را به اهریمن سازی و تهمت زدن آمریکایی ها متهم کردند.