به دو قاتل محکوم به حبس ابد اجازه می دهم

بلاک در یادداشت خود از قانون گام اول که منجر به کاهش بیش از 4000 مجازات زندان شده است، تمجید کرد. او نوشت، پرونده‌های روسو و مور «بازتاب طیف گسترده‌ای از مسائل» است که بلاک معتقد است قضات باید هنگام بررسی درخواست‌های آزادی دلسوزانه به آن‌ها نگاه کنند.

وکلای روسو و مور به پیام‌هایی مبنی بر نظر دادن پاسخ ندادند.



منبع

این جنایتکاران بر اساس لایحه اصلاح عدالت کیفری که در سال 2018 توسط دونالد ترامپ به قانون تبدیل شد، درخواست آزادی دلسوزانه کردند.

بلاک خاطرنشان کرد که روسو و مور زندانیان نمونه بودند و به دلیل استفاده از حق خود برای محاکمه با مجازات حبس ابد مجازات شدند.

بلاک گفت: «این قانون یک قانون قابل توجه دو حزبی توسط کنگره ای بود که به شکل دیگری تقسیم شده بود و منعکس کننده این درک از سوی وکلای هر دو طرف بود که اصلاحات در سیستم قضایی به شدت مورد نیاز است.

این دو مرد فوراً آزاد نمی شوند، اما بلاک مدت زندان هر دوی آنها را به 35 سال کاهش داد.

روسو از حق قانونی خود برای محاکمه استفاده کرد. از 14 متهم روسو، هفت نفر به دادگاه رفتند. شش نفر تحت دستورالعمل‌های صدور حکم اجباری در آن زمان به حبس ابد اجباری دریافت کردند. هفتم تبرئه شد.» در مقابل، مابقی متهمان از مدت زمان گذراندن، معادل تقریباً چهار سال تا 270 ماه، محکوم شدند.

بلاک نوشت، روسو هنگامی که در آوریل درخواست آزادی دلسوزانه داد و به مشکلات سلامتی و خطر ابتلا به COVID-19 اشاره کرد، “به وضوح نشان داد که به توانبخشی فوق العاده ای دست یافته است”.

دوون لاش، دستیار دادستان ایالات متحده به قاضی نوشت: «روسو درجات بالاتری را طی کرد تا به عنوان کاپیتان خانواده جنایتکار کلمبو خدمت کند، موقعیتی که از آنجا به «مردان ساخته شده» که به او گزارش می دادند هدایت می کرد. “خطری که او دارد (حتی در سنین بالا) ناشی از تأثیری است که او بر دیگران در شرکت دارد.”

روسو و پل مور، یک قاچاقچی مواد مخدر که به ضرب گلوله رقیب خود به قتل رساند، روز چهارشنبه توسط قاضی فردریک بلاک بر اساس قانون گام اول مجازات کاهش یافتند.

دادستان های فدرال با آزادی زودهنگام روسو مخالفت کردند و استدلال کردند که او “بی اعتنایی به قانون و جان انسان ها” نشان می دهد و هنوز هم می تواند به یک بازیکن در خانواده جنایتکاران کلمبو تبدیل شود.

بلوک 88 ساله از زمان انتصابش توسط رئیس جمهور کلینتون در سال 1994 بر روی نیمکت فدرال خدمت کرده است.

بلوک چهارشنبه نوشت: «من اجازه می‌دهم دو قاتل به حبس ابد محکوم شوند. اما من به سختی کوشیده ام توضیح دهم که چرا طبق قانون قدم اول این کار مناسب است.

مور که نوامبر گذشته درخواست آزادی دلسوزانه را داده بود، موافقت کرده است که پس از آزادی با اخراج مبارزه نکند.

او گفت که سایر متهمان به اعمالی متهم شدند که «نه کمتر از آنهایی که به حبس ابد محکوم شده بودند، خشن یا مخرب نبودند».

او همچنین مدعی است که روسو نباید به دلیل انتخاب برای محاکمه جریمه شود.

قاضی استدلال های مشابهی در مورد مور، یک مهاجر جامائیکایی که به عنوان مجری برای رئیس مواد مخدر اریک واسل خدمت می کرد و وظیفه داشت نفوذ باند خود را از بروکلین تا تگزاس گسترش دهد، بیان کرد. بلاک نوشت: مور و همدستش در سال 1991 یک فروشنده مواد مخدر رقیب را به ضرب گلوله کشتند و او به پای یکی از اعضای باند خود شلیک کرد تا او را به دلیل بی احترامی به واسل تنبیه کند.

بریون پیس، سخنگوی بخش شرقی نیویورک، دادستان ایالات متحده، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

روسو به عنوان کاپیتان زیر نظر اورنا خدمت می کرد، اما زمانی که جنگ در سال 1991 شروع شد، او با پرسیکو طرف شد. در 25 مارس 1992، زیردستان روسو مینروا و ایمبرگامو را – که با اورنا همراهی کردند – به یک کافه متعلق به مینروا در لانگ آیلند تعقیب کردند و در حالی که به سمت ماشین هایشان می رفتند آنها را به ضرب گلوله کشتند.

قبل از آن، در محاکمه مجدد در مورد قتل یک مرد حسیدی در جریان شورش کرون هایتز در سال 1991، بلاک از یک شاهد سیاهپوست خواست که اصطلاح عامیانه «شلول» را برای کسی که برادر نیست تعریف کند.

او به تیراندازی از ناحیه لگن شهرت دارد و در سال 2007 در صفحه اول روزنامه دیلی نیوز با عنوان “قاضی بلوک هد” پس از تمسخر دادستان ها به دلیل درخواست مجازات اعدام علیه یک سلطان مواد مخدر در جریان یک دادگاه قتل هتک زننده، او را با عنوان “قاضی بلوک هد” منتشر کردند.

مور نیز مانند روسو قربانی اختلاف در احکام بوده است. بلاک گفت: فقط مور و یکی از 46 متهم دیگرش در حال گذراندن حبس ابد هستند. «اریک واسل، که توافقنامه را پذیرفت، دو نفر را به قتل رساند و دستور قتل چند نفر دیگر را صادر کرد. او قرار است پس از حدود 25 سال تحمل در ماه دسامبر از زندان آزاد شود.

روسو و دو نفر دیگر در سال 1994 به جرم توطئه برای قتل جان مینروا و مایکل ایمبرگامو در جریان نبرد بین رئیس کلمبو ویکتور اورنا و آلفونس پرسیکو – پسر کارمین “مار” پرسیکو، رئیس زندانی کلمبو محکوم شدند. ده ها قتل با این درگیری خونین مرتبط است.

این بدان معناست که روسو، 70 ساله، هنوز شش سال از محکومیت خود را مدیون است، در حالی که مور، 56 ساله، حدود سه سال از پایان محکومیت خود باقی مانده است، اگرچه هر دو به طور بالقوه می توانند برای زمان خوبی اعتبار کسب کنند.

دو قاتل محکوم – از جمله اوباش، آنتونی روسو، که در جریان جنگ داخلی خونین خانواده جنایتکار کلمبو دستور قتل را صادر کرد – توسط یک قاضی فدرال از زندان آزاد می شوند.