در این گزارش آمده است که دستیاران بایدن دومین دسته از اسناد محرمانه را در مکان دیگری کشف کردند

رئیس جمهور جو بایدن در 2 نوامبر 2022 در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند.مایکل ا. مک کوی/ گتی ایماژ

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

ژان پیر گفت که با بایدن در مورد افشای اسناد و داستان CBS صحبت کرده است، اما آنچه در اسناد وجود دارد “چیزی است که رئیس جمهور حتی نمی داند و من فقط آن را آنجا می گذارم.”

از ژان پیر پرسیده شد که آیا بایدن بررسی کرده است که آیا اسناد دیگری به دفتر دیگری برده شده است یا خیر.

او گفت: «من قرار نیست در این مورد صحبت کنم. من اجازه می‌دهم این روند ادامه پیدا کند.»

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، مریک گارلند، دادستان کل، جان لاوش، دادستان منصوب شده توسط ترامپ در شیکاگو را برای بررسی این موضوع مورد بررسی قرار داد و لاوش از نوامبر در حال تحقیق در مورد آن است. یک منبع آگاه به CNN گفت که لاوش بخش اولیه تحقیقات خود را به پایان رسانده و یافته های اولیه خود را به گارلند ارائه کرده است.

او درباره بایدن گفت: «او از این موضوع شگفت زده شد، او قطعاً، واقعاً به روند اینجا احترام می گذارد. او اسناد طبقه بندی شده را بسیار جدی می گیرد.

او افزود: “تیم او به طور کامل با وزارت دادگستری همکاری می کند.”

ژان پیر گفت: «به محض اینکه وکلای او متوجه شدند این اسناد موجود است، کار درستی انجام دادند. و اسناد را به بایگان تحویل دادند».

بایدن

ژان پیر پاسخ داد: “چون وکلای او، تیم او، کار درست را انجام دادند.”

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، دستیاران بایدن در حال انجام جستجوی جامع از مواد ذخیره‌شده در مکان‌هایی غیر از مرکز پن بایدن هستند تا مشخص کنند که آیا اسناد دیگری باید به آرشیو ملی تحویل داده شود و توسط وزارت دادگستری بررسی شود.

سی ان ان گزارش داد که بایدن از وجود این اسناد در دفترش در مرکز پن بایدن آگاه نبود و تا زمانی که وکلای شخصی او به دفتر مشاور کاخ سفید اطلاع ندادند، از این واقعیت آگاه نشد. در این گزارش همچنین آمده است که بایدن و تیم حقوقی کاخ سفید نمی‌دانند چه چیزی در این اسناد وجود دارد.

NBC News گزارش داد که دستیاران بایدن دسته دیگری از اسناد طبقه بندی شده را در مکان دوم کشف کردند.

  • به گزارش روز چهارشنبه ان بی سی نیوز، دستیاران رئیس جمهور جو بایدن دسته دومی از اسناد طبقه بندی شده را کشف کردند که در مکانی جداگانه از دفتر خصوصی وی در یک اندیشکده واشنگتن دی سی ذخیره شده بود.

    آنها از زمانی که برای اولین بار کشف کردند که کاخ سفید در دفتر قدیمی بایدن در ماه نوامبر به عنوان یک دسته “کوچک” توصیف کرد، جستجوی جامع برای اسناد اضافی انجام دادند.

  • پیتر دوسی از فاکس نیوز به بایدن اشاره کرد که حفظ اسناد طبقه بندی شده توسط ترامپ را “کاملاً غیرمسئولانه” خواند و پرسید: “چگونه می توان به رئیس جمهور بایدن در جهت پیشبرد اسرار آمریکا اعتماد کرد؟”

    در این گزارش آمده است که مشخص نیست چه تعداد سند در این دسته وجود داشته است، دقیقاً کجا یا چه زمانی کشف شده اند، یا سطح طبقه بندی آنها چقدر بوده است.

    کاخ سفید گفت که تیم بایدن به آرشیو ملی اطلاع داده و اسناد را تحویل داده است و آنها در حال همکاری با تحقیقات وزارت دادگستری در مورد این موضوع هستند.

  • وزیر مطبوعات همچنین به اتهام مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور مبنی بر اینکه وزارت دادگستری و رسانه ها از «استاندارد دوگانه» در برخورد با بایدن در مقایسه با تفتیش FBI از خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال گذشته استفاده می کنند، پاسخ داد.

    خبرنگاران در نشست خبری روز چهارشنبه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید را برای کسب جزئیات بیشتر مورد انتقاد قرار دادند، اما او گفت که می‌خواهد “محتاطانه” عمل کند و فراتر از آنچه بایدن و همکاران دفتر مشاورش در کاخ سفید گفته‌اند، در زمانی که وزارت دادگستری این موضوع را بررسی می‌کند، اظهار نظر نکند.

    خبر روز چهارشنبه پس از آن منتشر شد که کاخ سفید در اوایل این هفته فاش کرد که تعداد «کم» اسناد طبقه بندی شده در «کمد قفل شده» در دفتر قدیمی بایدن در مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن پیدا شده است، که باعث شد قانونگذاران در هر دو طرف این کشور به دنبال آن باشند. راهرو برای درخواست اطلاعات بیشتر در مورد پرونده ها و خطرات احتمالی امنیت ملی.