درگیری ابوت و اورورک بر سر کنترل اسلحه، حمل و نقل مهاجران و موارد دیگر


گرگ ابوت فرماندار تگزاس و رقیب دموکرات او بتو اورک در مناظره ای در روز جمعه کمتر از شش هفته قبل از روز انتخابات با یکدیگر روبرو شدند.

این مناظره – اولین و تنها مناظره برنامه ریزی شده برای انتخابات فرمانداری – در دانشگاه تگزاس ریو گراند ولی در ادینبورگ برگزار شد، جایی که ابوت و اورورک پشت میزهایی بدون تماشاگر نشستند و بر سر برخی از بزرگترین مسائل درگیر شدند. روبروی دولت

این دو نامزد بر سر مهاجرت، سقط جنین و کنترل اسلحه با یکدیگر دعوا کردند و تیراندازی در مدرسه Uvalde یکی از داغ ترین موضوعات این مناظره بود.

19 کودک و دو بزرگسال در مدرسه ابتدایی راب در 24 مه کشته شدند که مرگبارترین تیراندازی تا کنون در یک مدرسه دولتی تگزاس است.

O’Rourke قبل از مناظره با خانواده های Uvalde که تحت تأثیر تیراندازی قرار گرفته بودند، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و در مورد نیاز به اصلاح سلاح صحبت کرد. اورورک همچنین ادعا کرد که ابوت خانواده ها و دیگران را از حضور در مناظره منع کرده است، که تیم ابوت پاسخ داد که هر دو نامزد با قوانین این مناظره موافقت کرده اند.

بیشتر: خانواده های Uvalde قبل از بحث فرمانداری تگزاس صحبت می کنند

اولین سوال مناظره در مورد کنترل اسلحه با ویدئویی از یک بازمانده راب ابتدایی آغاز شد که بیان می‌کرد در تگزاس، یک نوجوان 18 ساله نمی‌تواند آبجو بخرد، اما می‌تواند سلاحی به سبک تهاجمی مشابه آنچه که همکلاسی‌هایش را در Uvalde کشته است، خریداری کند.

هنگامی که از فرماندار ابوت خواسته شد دیدگاه خود را در مورد این موضوع توضیح دهد، فرماندار ابوت گفت که هر گونه تلاش برای افزایش سن قانونی خرید “با لغو آن مواجه خواهد شد” و او قصد دارد به “آنچه واقعاً جوامع ما را آزار می دهد” که به گفته او روانی است رسیدگی کند. مسائل مربوط به سلامت.

اورورک ادعای ابوت مبنی بر اینکه هر گونه تلاشی فوراً لغو خواهد شد را رد کرد و به پارکلند، فلوریدا اشاره کرد، جایی که 23 روز پس از تیراندازی در مدرسه خود، محدودیت سنی قانونی برای خرید افزایش یافت و هنوز هم پس از سال ها نگهداری می شود.

او گفت: «تنها چیزی که ما نیاز داریم اقدام است و تنها کسی که در راه ما ایستاده است فرماندار ایالت تگزاس است.

عکس: حامیان فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، مناظره او با نامزد دموکرات فرمانداری تگزاس، بتو اورورک، 30 سپتامبر 2022، در مک آلن، تگزاس را تماشا می کنند.  (اریک گی/AP)

عکس: حامیان فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، مناظره او با نامزد دموکرات فرمانداری تگزاس، بتو اورورک، 30 سپتامبر 2022، در مک آلن، تگزاس را تماشا می کنند. (اریک گی/AP)

ابوت گفت که او گسترش بررسی‌های پیشینه را برای گنجاندن سوابق نوجوانان تأیید می‌کند، اما همچنان مخالف قوانین پرچم قرمز است. اورورک از توقیف تسلیحات به سبک AR-15 حمایت می‌کند، زیرا او بر آنچه که به‌عنوان فرماندار می‌تواند انجام دهد تمرکز کرد: افزایش حداقل سن خرید به 21 سال، اجرای قوانین پرچم قرمز، و نیاز به بررسی پیشینه جهانی.

هنگامی که از اورورک در مورد جلوگیری از یک Uvalde دیگر سؤال شد، او به انتقاداتی از ابوت اشاره کرد که او گفت: “انگشتی بلند نکرده است تا احتمال اینکه هر یک از فرزندان ما به همان سرنوشت دچار شوند، کمتر شود.”

در اینجا چیزی است که نامزدها در مورد سایر مسائل مهمی که تگزاسی ها با آن روبرو هستند می گویند.

مهاجرت

ابوت به دلیل حمل و نقل مهاجران از تگزاس به ایالت ها و شهرهای تحت کنترل دموکرات ها در سراسر کشور، در کانون توجه ملی قرار گرفته است و حداقل 12 میلیون دلار برای این تلاش هزینه کرده است. اخیراً، ابوت مهاجران را با اتوبوس به واشنگتن نزدیک محل اقامت معاون رئیس جمهور کامالا هریس فرستاد.

این پانل کلیپی از اریک آدامز شهردار نیویورک را نشان داد که در حال صحبت در مورد اتوبوس با مهاجران بود و گفت که برای هماهنگی یک طرح به دفتر فرمانداری تگزاس مراجعه کرده است. آدامز می گوید که فرماندار از انجام این کار خودداری کرده است.

فرماندار ابوت گفت: “شهردار آدامز هرگز با دفتر من تماس نگرفته، هرگز در دولت من در مورد آن صحبت نکرده است. بنابراین، آنچه او می گوید کاملاً نادرست است.” ارتباط بین سازمان‌های غیردولتی در تگزاس و همچنین مکان نهایی، خواه واشنگتن، دی سی، یا نیویورک باشد، وجود داشته است.»

اورورک، در مورد اتوبوسرانی مهاجران، گفت: “ما به هیچ گونه شیرین کاری دیگری نیاز نداریم. ما به راه حل نیاز داریم. ما به کسانی که به اینجا می آیند نیاز داریم تا قوانین ما را دنبال کنند. ما باید مطمئن شویم که قوانین ما دنبال می شود.”

بیشتر: ابوت فرماندار تگزاس 50 مهاجر را به خانه معاون هریس می فرستد

عکس: بتو اورورک، کاندیدای فرمانداری دموکرات تگزاس، در مرکز، در حالی که پس از مناظره خود با فرماندار گرگ ابوت، در 30 سپتامبر 2022، در ادینبورگ، تگزاس با حامیان خود صحبت می کند، روی صندلی ایستاده است.  (اریک گی/AP)

عکس: بتو اورورک، کاندیدای فرمانداری دموکرات تگزاس، در مرکز، در حالی که پس از مناظره خود با فرماندار گرگ ابوت، در 30 سپتامبر 2022، در ادینبورگ، تگزاس با حامیان خود صحبت می کند، روی صندلی ایستاده است. (اریک گی/AP)

این دو همچنین در مورد عملیات ستاره تنها، ابتکاری که توسط ابوت برای استقرار سربازان بیشتر در مرز آغاز شد، اختلاف نظر داشتند و ابوت گفت که برنامه 4 میلیارد دلاری فقط به دلیل سیاست‌های مهاجرتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ضروری است. ابوت گفت: “من به شما می گویم که 0 دلار باید برای عملیات “ستاره تنها” هزینه شود و این همان چیزی است که اگر ما رئیس جمهوری داشته باشیم که قوانین مهاجرت ایالات متحده آمریکا را اجرا می کند.

اورورک گفت که عملیات ستاره تنها یک سیستم شکست خورده است و مردم را از رسیدن به مرز ایالات متحده و مکزیک منع نمی کند.

سقط جنین

سقط جنین در تگزاس پس از اجرایی شدن قانون محرک این ایالت در 25 اوت متوقف شده است. قانون ماشه مجازات های مدنی و کیفری را برای انجام سقط های ممنوعه تعیین کرده و این روش را با استثنائات کمی ممنوع می کند، از جمله مواردی که حاملگی خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد. زن باردار

بیشتر: قانون «محرک» سقط جنین تگزاس که مجازات‌های کیفری و مدنی را مجاز می‌کند که در ماه اوت اجرایی شود

در طول مناظره، هیئت ناظران کلیپی پخش کردند که در آن فرماندار ابوت گفت قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم می توانند قرص Plan B را دریافت کنند که می تواند “در وهله اول از وقوع بارداری جلوگیری کند.”

عکس: فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، مرکز، پس از مناظره خود با نامزد دموکرات فرمانداری تگزاس، بتو اورورک، 30 سپتامبر 2022، در مک آلن، تگزاس، به حامیان خطاب می کند.  (اریک گی/AP)

عکس: فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، مرکز، پس از مناظره خود با نامزد دموکرات فرمانداری تگزاس، بتو اورورک، 30 سپتامبر 2022، در مک آلن، تگزاس، به حامیان خطاب می کند. (اریک گی/AP)

با این حال، وقتی از وی پرسیده شد که آیا پیشگیری از بارداری اضطراری جایگزین مناسبی برای سقط جنین برای قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم است، فرماندار ابوت گفت: “خب، بستگی به این دارد که منظور شما از جایگزین چیست. بدیهی است که یک جایگزین این است که آنچه را که می توانیم برای کمک و کمک به زنان انجام دهیم. قربانی، و این کمک به آنها برای دریافت کمک های پزشکی مورد نیاز و مراقبت های مورد نیاز آنها است، اما همچنین بدانند که گزینه های آنها چیست. [in] ایالتی که جایگزین هایی برای برنامه سقط جنین وجود دارد، کمک های زندگی، لوازم کودک، انواع چیزهایی که می تواند به آنها کمک کند، همچنین با افزایش بودجه برای مراقبت های قبل از زایمان و پس از زایمان به آنها کمک می کند.”

وقتی از اورورک پرسیده شد که آیا از هرگونه محدودیتی برای زمانی که یک زن نمی تواند سقط جنین کند حمایت می کند، او گفت که این انتخابات در مورد آزادی باروری است.

“من برای اطمینان از اینکه هر زن در تگزاس می تواند تصمیمات خود را در مورد بدن خود، آینده خود و مراقبت های بهداشتی خود بگیرد مبارزه خواهم کرد و با قوه مقننه و هموطنان تگزاسی کار خواهم کرد تا ما را به استانداردی که زنان تگزاس می خواهند برگردانند. در وهله اول، رو در مقابل وید.”

درگیری ابوت و اورورک بر سر کنترل اسلحه، حمل و نقل مهاجران و موارد دیگر مورد بحث در ابتدا در abcnews.go.com ظاهر شد.



منبع