دادگاه استیناف به سناتور لیندسی گراهام دستور داد در تحقیقات انتخابات جورجیا شهادت دهد

گراهام «همچنین به اتهامات تقلب گسترده در انتخابات نوامبر 2020 در جورجیا، مطابق با اظهارات عمومی که توسط وابستگان شناخته شده کمپین ترامپ ارائه شد، اشاره کرد،» بر اساس احضاریه ای که به دنبال شهادت او بود.

در حکم صادره آمده است: “سناتور گراهام نتوانست نشان دهد که این رویکرد حقوق او را بر اساس بند سخنرانی و بحث نقض می کند. حتی با فرض اینکه این بند از تحقیقات غیررسمی قانونی محافظت می کند، رویکرد دادگاه منطقه تضمین می کند که سناتور گراهام در مورد چنین تحقیقاتی مورد سوال قرار نخواهد گرفت.” گفت.

ویلیس علناً گفته است که در حال بررسی یک جفت تماس تلفنی پس از انتخابات گراهام با وزیر امور خارجه جورجیا، برد رافنسپرگر، یک جمهوری خواه، و کارکنانش است. رافنس اسپرگر گفته است که گراهام او را تحت فشار قرار داده است که آیا او می‌تواند برخی از برگه‌های رای غایب را رد کند، که رافنس‌پرگر به عنوان پیشنهادی برای بیرون انداختن رأی‌های صادر شده قانونی تفسیر کرد. گراهام این هدف خود را رد کرده است.

این دادگاه همچنین با یافته‌های دادگاه بدوی که «در مورد اینکه آیا تماس‌های تلفنی او با مقامات انتخابات گرجستان اصلاً تحقیقات قانونی بوده است، اختلاف نظر وجود دارد».

سیپولونه قبلاً در کمیته مجلس نمایندگان برای بررسی شورش 6 ژانویه شهادت داده بود که در طول جلسات کاخ سفید در پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، تلاش های دیگران برای براندازی نتایج انتخابات 2020 را با زور به عقب انداخت.

گراهام مدعی شد که نباید مجبور باشد به سوالاتی درباره این تماس ها پاسخ دهد، که اکنون بخشی از تحقیقات جنایی ویلیس در مورد دخالت احتمالی در انتخابات در ایالت است، زیرا او آنها را در جایگاه خود به عنوان رئیس کمیته قضایی سنا در آن زمان مطرح کرد.

گراهام برای اجتناب از شهادت با دندان و ناخن مبارزه کرده است. او به دادگاه فدرال شکایت کرد و خواستار رد احضاریه ای شد که به دنبال جزئیات تماس های تلفنی او با مقامات ارشد انتخاباتی در جورجیا بود، در میان شکایت های دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا مبنی بر تقلب گسترده در رأی دهندگان در انتخابات 2020.

یک منبع آگاه به ان بی سی نیوز گفت که دادستان های دفتر ویلیس به عنوان بخشی از تحقیقات خود شهادت هیئت منصفه را از سیپولونه وکیل ارشد سابق کاخ سفید دریافت کرده اند.

او همچنین حکم داد که می توانند از او در مورد اظهارات عمومی او در مورد انتخابات در جورجیا و هرگونه تلاش برای “تذکر” یا “تذکر” مقامات انتخاباتی در ایالت بپرسند.

قضات با حکم دادگاه بدوی موافقت کردند که دیدگاه گراهام در مورد این حمایت های قانون اساسی بسیار گسترده است و او باید بتواند به برخی از سوالات کلیدی هیئت منصفه پاسخ دهد، از جمله اینکه آیا قبل از برقراری تماس با ستاد انتخاباتی ترامپ مشورت کرده است یا خیر.

یک دادگاه استیناف فدرال روز پنجشنبه حکم داد که سناتور لیندسی گراهام، RS.C، باید در مقابل هیئت منصفه بزرگ جورجیا که مداخله احتمالی در انتخابات دو سال پیش در این ایالت را بررسی می کند، شهادت دهد.

وکیل گراهام بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. وکلای گراهام قبلاً گفته بودند که در صورت شکست در میدان یازدهم، به دادگاه عالی شکایت خواهند کرد.

دادگاه استیناف موافقت کرد که “سه دسته بندی برشماری شده توسط دادگاه منطقه ای نمی توانند به عنوان فعالیت های قانونگذاری تحت هیچ درک از سابقه دیوان عالی واجد شرایط باشند” و بازرسان می توانند از گراهام در مورد آنها سوال کنند.

این حکم یک پیروزی برای فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون است و در همان روزی صادر شد که NBC News تایید کرد پت سیپولونه، مشاور کاخ سفید ترامپ در برابر هیئت منصفه شهادت داده است. ظاهر سیپولونه اولین بار توسط CNN گزارش شد.

دادگاه استیناف تصمیم گرفت: «سناتور گراهام نتوانست نشان دهد که احتمالاً بر اساس ماهیت درخواست تجدیدنظرش موفق خواهد شد» و ممنوعیت شهادت او باید لغو شود.

سخنگوی ویلیس از اظهار نظر در مورد این حکم خودداری کرد.

گراهام از زمان صدور احضاریه در ماه ژوئیه مبارزه کرده است و پس از تلاش ناموفق برای به چالش کشیدن آن در دادگاه ایالتی به دادگاه فدرال مراجعه کرده است.

هیئت منصفه بزرگ شهرستان فولتون در حال حاضر در “دوره ای آرام” تا روز انتخابات، 8 نوامبر، به سر می برد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

لی مارتین می، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ماه اوت علیه گراهام حکم داد و گفت که بازرسان می توانند از او در مورد شرایط این تماس ها، از جمله اینکه آیا “هیچ گونه هماهنگی قبل یا بعد از تماس ها با تلاش های کمپین ترامپ پس از انتخابات در جورجیا” وجود داشته است، بپرسند. ”

در حکمی به اتفاق آرا در روز پنجشنبه، یک هیئت سه قاضی از دادگاه تجدیدنظر ناحیه یازدهم ایالات متحده با استدلال گراهام مبنی بر اینکه اقدامات وی تحت عنوان سخنرانی و بحث قانون اساسی ایالات متحده محافظت می شود، مخالفت کردند.