خودی های دموکرات همه برای بایدن 2024 آماده هستند

فیلادلفیا – رئیس جمهور جو بایدن در یک گردهمایی به سبک مبارزات انتخاباتی جمعه یک سوال از کارگزاران قدرت دموکرات داشت: “با من هستی؟”

هر دو رئیس‌جمهور گذشته با تهدیدهای اولیه دموکرات‌ها مواجه بودند، جانسون ترجیح داد که به دنبال انتخاب مجدد نباشد در حالی که کارتر دوباره نامزد شد، اما برای تحکیم مجدد حزب قبل از انتخابات عمومی نوامبر تلاش کرد که شکست خورد.

حامیان برجسته سناتور برنی سندرز، مستقل از ایالت ورمونت، از جمله کسانی بودند که در کنار بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس در روز جمعه با صدای بلند روی صحنه شادی می کردند و تابلوهایی را تکان می دادند که به تازگی چاپ شده بود – طرحی به روز شده که سال گذشته معرفی شد – که روی آن نوشته شده بود “GO JOE” در یک طرف. و “KAMALA” از سوی دیگر.

جودیت ویتمر، یکی از اعضای سوسیالیست های دموکرات آمریکا و نماینده سابق سندرز که چند سال پیش در انتخابات ناراحت کننده ای پیروز شد، گفت: «ما نسبت به کاری که بایدن انجام می دهد بسیار مطمئن هستیم و از انتخاب مجدد او به طور کامل حمایت خواهیم کرد. تا رئیس حزب دمکرات نوادا شود.

البته، روسای جمهور همیشه تشکیلات حزبی خود را اداره می کنند، که لزوماً منعکس کننده رأی دهندگان درجه یک نیست. اما اولین نشانه‌های مشکل واقعی برای بایدن احتمالاً از خودی‌ها می‌آید، همانطور که در مورد روسای جمهور سابق دموکرات مانند لیندون جانسون و جیمی کارتر که با آتش دوستانه از کاخ سفید بیرون رانده شدند.

صدای تایید و شعار “چهار سال دیگر!” در نشست زمستانی کمیته ملی دموکرات نشان داد که همه آنها برای بایدن 2024 هستند.

اگر او بخواهد نامزد شود، فکر می کنم همه 100 درصد پشت سر او متحد خواهند شد. منظورم این است که شاید 99.9999 باشد، اما ما متحدترینی هستیم که در مدت زمان بسیار طولانی داشته ایم.»

اما چشم‌انداز بایدن به‌دلیل تصویب لوایح مهمی مانند قانون کاهش تورم، بهبود اخبار اقتصادی مانند گزارش مشاغل قوی هفته گذشته و نتایج بهتر از حد انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای که بن ویکلر، رئیس حزب دموکرات ویسکانسین انجام شد، به طرز چشمگیری تغییر کرد. آن را «اثباتی در پودینگ» قدرت سیاسی بایدن خواند.

این کمک می کند که بایدن مخلوق حزب باشد. برخلاف رئیس جمهور سابق باراک اوباما، که گروه سیاسی خود را خارج از DNC راه اندازی کرد و تنها در چند جلسه دوسالانه DNC در طول هشت سال ریاست جمهوری خود شرکت کرد، بایدن تا کنون در تمام جلسات حضوری حضور داشته است.

مو الیتی، یکی از اعضای DNC که در بازنویسی تقویم نقش داشت، گفت: «این اولین باری نیست که تشکیلات دموکرات به این فکر می‌کند که آیا آیووا باید در اولین پنجره باقی بماند یا نه، و بارها و بارها سرنگون می‌شود. «مردم گفتند که این کار نمی تواند انجام شود. این رئیس جمهور این کار را انجام داد.»

حتی اعضای DNC که در انتخابات مقدماتی 2020 از بایدن حمایت نکردند، از عباراتی مانند “سیم کشی”، “قفل شده” و “دوخته شده” برای توصیف تسلط کاخ سفید بر حزب استفاده کردند، که اکنون از آن برای دیکته کردن نحوه شکل گیری انتخابات مقدماتی 2024 استفاده می کند. و محل برگزاری همایش ملی بعدی آن.

در خارج از جلسه DNC، یک بیلبورد موبایلی که توسط یک گروه کوچک مترقی استخدام شده بود، از بایدن خواست که نامزد نشود، اگرچه این گروه اذعان داشت که در تلاش برای جلب توجه است. مدیر سیاسی آن، سام روزنتال، گفت که او با “بعضی از اعضای DNC” صحبت کرده است که به طور خصوصی با کمپین آنها موافق بودند اما “آنقدر ترسیده بودند که نمی توانستند به طور علنی این را بیان کنند.”

دموکرات‌های نیوهمپشایر و آیووا اعتراض کردند، اما می‌دانستند که هیچ امیدی به ایستادگی در برابر بایدن ندارند – آنها حتی نمی‌توانستند یک کنفرانس مطبوعاتی در نشست DNC برگزار کنند – و مراقب بودند که از بایدن انتقاد نکنند و پیشنهاد نکنند که او فقط کارولینای جنوبی را تبلیغ می‌کند زیرا او در آنجا بهتر از ایالت های خود در سال 2020 عمل کردند.

با وجود محبوبیت ضعیف، رسوایی مداوم اسناد طبقه بندی شده و نظرسنجی هایی که نشان می دهد اکثر رای دهندگان مایلند این پیرمرد 80 ساله بازنشسته شود، بایدن با مخالفت معناداری با رهبری خود در حزب دموکرات و مسیری بدون مانع برای نامزدی مجدد در سال آینده، حتی قبل از اینکه او بازنشسته شود، مواجه است. رسماً قصد خود را برای پیگیری آن اعلام کرده است.

در طول گردهمایی سه روزه مقامات منتخب، فعالان، رهبران اتحادیه‌ها، عاملان و اهداکنندگان این آخر هفته، نارضایتی یا نارضایتی جدی از بایدن تقریباً غیرممکن بود، حتی پس از ساعاتی در بار هتل، جایی که الکل و نظرات آزادانه در جریان بود.

با افزایش تورم و متوقف ماندن دستور کار قانونی بایدن، به نظر می رسید دموکرات های آینده دار مانند فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، و جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی، مانند کرکس ها در کاخ سفید می چرخند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

نیکما ویلیامز، نماینده دموکرات جورجیا درباره بایدن گفت: «بسیاری از مردم به طرز خوشایندی شگفت زده شده اند.

رئیس جمهور بر روی سرمایه سیاسی کافی نشسته است که در مقابل نیوهمپشایر و آیووا احساس راحتی می کند و آنها را از جلوی تقویم اولیه ریاست جمهوری در بزرگترین تغییر به روند اولیه در دهه های اخیر بیرون می آورد. روز شنبه، DNC پیشنهاد بایدن مبنی بر تشکیل ابتدا کارولینای جنوبی را تصویب کرد.

هیچ نشانه‌ای از دموکرات‌های جوان‌تر که در پشت صحنه حرکت‌هایی برای به چالش کشیدن بایدن انجام می‌دهند، وجود نداشت، و نه شواهد زیادی از نوع درگیری ایدئولوژیکی که در سال‌های اخیر اغلب حزب را از بین برده است.

جوآن داودل از نیوهمپشایر به بیش از 400 عضو DNC گفت: «من از شما نمی‌خواهم که علیه رئیس‌جمهور رای دهید، زیرا رای دادن به تقویم پیشنهادی او قلبم را شکست.»

همین یک سال پیش، خودی‌های دموکرات مشکلی برای نشان دادن اضطراب و آشفتگی خود نداشتند.

باومن، معروف به «بوزر» از سبک راک و سبک دهه 1950 می‌گوید: «در نهایت، حزب باید به سمت افراد جوان‌تر حرکت کند که کنترل بیشتری داشته باشند، و این طبیعی است، اما هنوز آن لحظه احساس نمی‌شود. گروه رول Sha Na Na.