خزانه داری ایالات متحده راه میانه ای را در مورد پنل های خورشیدی “ساخت ایالات متحده” در پیش گرفت

همچنین بسیاری از قوانین سختگیرانه تری حمایت کردند که ویفرهای مورد استفاده برای ساخت سلول ها را در آمریکا ملزم می کرد. چین خانه حدود 98 درصد از تولید جهانی ویفر است.

اطلاعیه روز جمعه آخرین مورد از یک سری توصیه ها در مورد نحوه استفاده شرکت ها از قانون مهم IRA بود.

«در حالی که ما از تلاش برای پرداختن به طیف گسترده ای از علایق در تعدادی از فناوری ها قدردانی می کنیم، دستورالعمل پاداش محتوای داخلی امروز، در حالت تعادل، فرصتی از دست رفته برای ایجاد یک زنجیره تامین تولید داخلی خورشیدی و پیشبرد اهداف اقلیمی است. مایک کار، مدیر اجرایی ائتلاف تولید انرژی خورشیدی برای آمریکا گفت.

IRA دارای 30 درصد اعتبار مالیاتی برای تأسیسات انرژی های تجدیدپذیر مانند مزارع خورشیدی و بادی است، با پاداشی به ارزش 10 درصد اضافی از هزینه پروژه برای استفاده از محتوای داخلی.

برترین گروه تجارت خورشیدی، انجمن صنایع انرژی خورشیدی، پیشنهاد کرده بود که پانل های مونتاژ شده در ایالات متحده بدون توجه به اینکه سلول های داخل آنها کجا تولید می شوند، واجد شرایط دریافت اعتبار باشند.

یک مقام وزارت خزانه داری گفت که آژانس به دنبال جذب تولید به سواحل ایالات متحده بود اما به شیوه ای قابل اجرا، و اشاره کرد که ارائه محتوای داخلی یکی از چندین مشوق IRA با هدف افزایش تولید تجهیزات انرژی پاک است.

قانون کاهش تورم رئیس جمهور جو بایدن (IRA) که سال گذشته به تصویب رسید، میلیاردها دلار اعتبار مالیاتی برای تسهیلات با استفاده از تجهیزات آمریکایی برای سرعت بخشیدن به کربن زدایی بخش برق ایالات متحده، ایجاد مشاغل خانگی و به چالش کشیدن سلطه چین در تولید ارائه می دهد.

از سوی دیگر، تولیدکنندگان گفته‌اند که الزام ساخت سلول‌های خورشیدی در آمریکا کلید تولید کالاهایی است که امروزه تقریباً منحصراً در چین ساخته می‌شوند.

سلول‌های خورشیدی حدود 30 درصد از هزینه‌های محصولاتی را تشکیل می‌دهند که یک تاسیسات خورشیدی را تشکیل می‌دهند و هیچ منبع فعلی ایالات متحده وجود ندارد.

(گزارش توسط نیکولا گروم در لس آنجلس و دیوید لادر در واشنگتن؛ ویرایش توسط لزلی آدلر)



منبع

قوانین مورد انتظار در مورد اینکه چگونه شرکت ها می توانند اعتبار مالیاتی جدیدی برای پروژه های انرژی پاک ساخته شده با تجهیزات ساخته شده در داخل کشور درخواست کنند، نشان دهنده سازش بین پیشنهادات متناقض توسعه دهندگان پروژه های خورشیدی است که به واردات ارزان برای پایین نگه داشتن هزینه ها متکی هستند و سازندگانی که می خواهند توسعه دهند. و با چین رقابت کند.

طبق دستورالعمل های پیشنهادی وزارت خزانه داری، محصولات تولید شده در یک تاسیسات معمولی انرژی خورشیدی شامل ماژول ها، ردیاب ها و اینورترها می شود. برای برآورده کردن این نیاز، 40 درصد از اجزایی که در این محصولات قرار می‌گیرند، باید ساخت آمریکا باشند.

این بدان معناست که سلول‌های خورشیدی، که در پانل‌ها مونتاژ می‌شوند، می‌توانند در خارج از کشور ساخته شوند تا زمانی که آستانه هزینه محتوای داخلی توسط سایر اجزای محصولات تولیدی یک تأسیسات برآورده شود.

توسط نیکولا گروم و دیوید لادر

بر اساس این دستورالعمل، پروژه ای حاوی سلول های تولید شده در ایالات متحده با ویفرهای چینی همچنان می تواند واجد شرایط دریافت این اعتبار باشد.

(رویترز) -وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه تصریح کرد که توسعه دهندگان پروژه های انرژی خورشیدی می توانند یارانه جدیدی برای تاسیسات ساخته شده با محصولات ساخت آمریکا درخواست کنند، حتی اگر پانل های این سیستم حاوی سلول هایی باشد که به طور کامل با مواد چینی ساخته شده اند.

با این حال، توسعه‌دهندگان پروژه‌های بادی خورشیدی و خشکی منتظر توضیح نحوه محاسبه آن ۴۰ درصد بوده‌اند و می‌گویند که عدم قطعیت باعث توقف کسب‌وکار شده است.

برای واجد شرایط بودن این جایزه، IRA مشخص می کند که تمام محصولات آهن یا فولاد پروژه باید در داخل کشور “ذوب و ریخته شود” و 40 درصد از هزینه محصولات به اصطلاح تولیدی باید در ایالات متحده ساخته شود. برای باد فراساحلی، صنعت جدید ایالات متحده، محتوای داخلی باید 20 درصد هزینه ها را تشکیل دهد.