مک‌دونالد مسئول جرم داغ چیکن مک ناگت بود که دختر سوخته بود


فورت لادردیل، فلوریدا (AP) – هیئت منصفه در فلوریدا جنوبی در پرونده ای یافت که پس از اینکه یک مک ناگت مرغ داغ از یک غذای شاد بر روی پای دختر کوچکی افتاد و باعث سوختگی درجه دوم شد، مقصر هستند مک دونالد و صاحب امتیاز. دعوی معروف قهوه داغ در دهه 1990.

طبق گزارش SunSentinel فلوریدا جنوبی، هیئت منصفه دوم تعیین خواهد کرد که مک‌دونالدز ایالات متحده آمریکا و مالک امتیاز آن، Upchurch Foods، چقدر به کودک و مادرش پرداخت خواهند کرد.

تصمیم روز پنج‌شنبه تقسیم شد و هیئت منصفه دارنده امتیاز را به دلیل سهل‌انگاری و عدم هشدار به مشتریان در مورد خطر غذای داغ مسئول دانستند و مک‌دونالدز ایالات‌متحده به دلیل ارائه نکردن دستورالعمل‌ها برای نگهداری ایمن غذا، مسئول است. McDonald’s USA سهل انگاری نکرد و هیئت منصفه استدلال معیوب بودن محصول را رد کرد.

برنت آپچرچ، مالک و اپراتور مک‌دونالد در بیانیه‌ای گفت: «همدردی ما با این خانواده به خاطر اتفاقی که در این حادثه ناگوار رخ داد، ابراز می‌کنیم، زیرا امنیت مشتری را یکی از بالاترین اولویت‌های خود می‌دانیم.» «ما عمیقاً از حکم امروز ناامید هستیم، زیرا حقایق نشان می‌دهد که رستوران ما در تاماراک، فلوریدا، هنگام پخت و پز و سرو این غذای شاد واقعاً از این پروتکل‌ها پیروی می‌کرد.

هیئت منصفه دو روز شهادت و بحث درباره قسمت 2019 شنیدند که دختر 4 ساله را با قسمت بالای ران خود دچار سوختگی کرد.

به گزارش سانسنتینل، فیلانا هولمز شهادت داد که برای پسر و دختر 4 ساله‌اش از پنجره‌ای در مک‌دونالدز در تاماراک، نزدیک فورت لادردیل، غذاهای شاد خریده است. او غذا را به فرزندانش که در صندلی عقب نشسته بودند داد.

پس از فرار دخترش شروع به جیغ زدن کرد. این روزنامه گزارش داد که مادر شهادت داد که نمی دانست چه مشکلی دارد تا اینکه برای کمک به دختر اولیویا کارابالو که اکنون 7 ساله است، کنار آمد. او سوختگی پای دختر را دید و با آیفون خود عکس هایی گرفت که شامل کلیپ های صوتی فریادهای این کودک بود.

صدای جیغ این دختر در دادگاه پخش شد. این روزنامه گزارش داد که کودک اوتیسمی شهادت نداده است.

وکلای مک دونالد خاطرنشان کردند که برای جلوگیری از مسمومیت با سالمونلا، غذا باید داغ باشد و قرار نبود که قطعات بین کمربند ایمنی و گوشت انسان بیش از دو دقیقه فشرده شوند.

والدین دختر شکایت کردند و گفتند که مک دونالد و صاحب امتیاز در آموزش کافی کارکنان، هشدار دادن به مشتریان در مورد دمای “خطرناک” غذا و پختن غذا تا دمای بسیار بالاتر از حد لازم، کوتاهی کردند.

در حالی که هر دو طرف توافق کردند که این قطعه باعث سوختگی شده است، وکلای خانواده استدلال کردند که دمای هوا بالای 200 درجه (93 درجه سانتیگراد) بوده است، در حالی که دفاع گفته است که بیش از 160 درجه (71 درجه سانتیگراد) نیست.

این پرونده احتمالاً خاطرات دعوای قهوه مک‌دونالد در دهه 1990 را تداعی می‌کند که به یک افسانه شهری در مورد دعاوی به ظاهر بیهوده تبدیل شد، حتی اگر هیئت منصفه و قاضی آن را پیدا کرده بودند.

یک هیئت منصفه در نیومکزیکو به استلا لیبک، 81 ساله، 2.7 میلیون دلار غرامت اعطا کرد، زیرا در سال 1992 در اثر قهوه داغ مک دونالد که روی پاهایش ریخت، پاها، کشاله ران و باسنش سوخت و سعی کرد فنجان را با پاهایش ثابت کند. در حالی که درب آن را باز می کنید تا کرم را در خارج از درایو ترو اضافه کنید.

او دچار سوختگی درجه سه شد و بیش از یک هفته را در بیمارستان گذراند.

او ابتدا از مک دونالد 20000 دلار برای تامین هزینه های بیمارستان درخواست کرده بود، اما شرکت به محاکمه رفت. یک قاضی بعداً جایزه 2.7 میلیون دلاری را به 480000 دلار کاهش داد که به گفته او برای رفتار “عمدی، عمدی، بی پروا” و “بی احساس” مک دونالدز مناسب بود.



منبع