خانواده ای که در زمان ترامپ تحت عنوان پناهندگی از هم جدا شده اند، اما دیگران در بلاتکلیفی هستند

در حالی که پرن گفت خوشحال است که دوباره با هم هستند، او درباره آینده قانونی نامشخص خود ابراز نگرانی کرد. یووانی پرونده پناهندگی خود را برنده شده است، اما درخواست پناهندگی پرن همچنان در حال بررسی است. پرن با اشاره به تهدیدهایی که او و پسرش از سوی اعضای باند دریافت کردند، گفت که بازگشت به زادگاهش گواتمالا یک گزینه نیست.

لتیسیا پرن، که در سال 2017 از پسر نوجوان خود، یووانی، جدا شد، در دوران دولت ترامپ نیز از ایالات متحده اخراج شد. اما مانند آردوندو، او اجازه یافت در سال 2020 به ایالات متحده بازگردد تا دوباره با او متحد شود. پرن اکنون در یک نانوایی در بروکلین کار می کند، در حالی که یووانی در حال اتمام سال اول تحصیل در کالج است.

برای آردوندو، دادن فرصت نادر برای زندگی دائمی در ایالات متحده، اوج شانسی بود برای سفری سرگیجه‌آور سال‌ها که با مرگ غم‌انگیز پسرش آغاز شد و شامل جدایی‌ها، ماه‌ها بازداشت، یک تبعید ناتوان‌کننده و بازگشت غیرمحتمل به آن شد. آمریکا.

به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر خود برای جلوگیری از مهاجرت از طریق سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر مرزی، دولت ترامپ در سال‌های 2017 و 2018 هزاران والدین مهاجر را از فرزندانشان جدا کرد. در میان اعتراض‌های گسترده دو حزب، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این سیاست را در ژوئن 2018 متوقف کرد، چند روز قبل از اینکه یک قاضی فدرال این عمل را غیرقانونی اعلام کند و به مقامات دستور داد تا خانواده‌های جدا شده را دوباره متحد کنند.

آردوندو با اشاره به دوران بازداشت خود در ایالات متحده به زبان اسپانیایی به CBS News گفت: «من این آرزو را برای کسی ندارم. “اما هر چیزی که خوب است هزینه دارد. و به لطف خدا توانستیم به آنچه بیش از همه آرزو داشتیم برسیم.”

این خانواده تنگ بافته که اکنون در خانه ای ساده در جنوب لس آنجلس زندگی می کنند، می توانند در سال آینده برای اقامت دائم، که به عنوان گرین کارت نیز شناخته می شود، درخواست دهند. پس از چندین سال، آنها واجد شرایط شهروندی ایالات متحده خواهند بود، درست مانند پسر بچه آردوندو، کیلر، که در ژوئیه 2021 در لس آنجلس به دنیا آمد.

وقتی وکیلش اخیراً به آردوندو گفت که خانواده اش در ایالات متحده پناهنده شده اند، او گفت که فوراً به جدایی اجباری از آندریا و اخراج او فکر کرده است – دوره ای که در آن وزن کم کرده، دچار عفونت ادراری شده و به یک بیماری مبتلا شده است. افسردگی عمیق

آردوندو که شش روز در هفته در یک خواربارفروشی کار می کند، گفت: “این از بسیاری جهات به ما کمک خواهد کرد، اما یکی از آنها ثبات این است که بتوانیم به طور قانونی در اینجا بمانیم، زیرا می دانیم که می توانیم آینده بهتری برای فرزندانمان رقم بزنیم.”

فرناندو آردوندو از گواتمالا پس از جدایی از خانواده‌های مهاجر توسط دولت ترامپ، چهارشنبه، 22 ژانویه 2020، با دخترانش در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس متحد می‌شود. / اعتبار: رینگو اچ دبلیو چیو / AP

او گفت: “پنج سال از جدایی می گذرد، اما درد هنوز وجود دارد. زخم هنوز وجود دارد.”

واشنگتن – چهار سال پیش، فرناندو آردوندو با دست‌های بسته در هواپیما نشسته بود و منتظر بود تا دولت ایالات متحده او را به گواتمالا اخراج کند، جایی که او با خانواده‌اش پس از قتل پسر نوجوانش فرار کرده بود.

آردوندو با کمک وکیل خود توانست نشان دهد که اعضای باند پسرش را به قتل رسانده و خانواده‌اش را تهدید کرده‌اند، زیرا آنها بخشی از نگهبان محله‌ای بودند که در یک جامعه کارگری در خارج از شهر گواتمالا برای مبارزه با اخاذی و تجاوز در خیابان بدنام 18 گشت می‌زدند. دسته.

در صورت عدم اقدام کنگره، این خانواده‌ها برای کسب وضعیت دائمی باید درخواست پناهندگی بدهند، اما احتمالاً به دلیل افزایش تعداد صدها هزار درخواست حل‌نشده، با یک سال انتظار برای تصمیم‌گیری مواجه خواهند شد. علاوه بر این، همه خانواده ها معیارهای سختگیرانه پناهندگی را ندارند – و کسانی که پرونده خود را از دست می دهند می توانند در مراحل اخراج قرار گیرند.

دولت این سیاست را اینگونه توجیه کرد که والدین مهاجر باید از فرزندان خود جدا شوند تا بتوانند به دلیل ورود غیرقانونی به ایالات متحده تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. اما برخی از خانواده ها، مانند خانواده آردوندو، پس از درخواست پناهندگی در یک گذرگاه رسمی مرزی طبق قوانین ایالات متحده از هم جدا شدند.

لی گلرنت، وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا که جدایی‌های ترامپ را در دادگاه به چالش کشید، گفت که اکثر خانواده‌هایی که دوباره گرد هم می‌آیند وکلایی ندارند که بتوانند به آنها کمک کنند تا سیستم پیچیده پناهندگی را هدایت کنند. ACLU در حال حاضر در حال مذاکره با دولت فدرال است تا ببیند آیا آنها می توانند به توافقی برسند که بر اساس آن این خانواده ها مجاز به درخواست وضعیت قانونی از طریق یک فرآیند ساده هستند یا خیر.

هم آردوندو و هم پرن از دولت فدرال شکایت کردند و به دنبال غرامت پولی برای آسیب های ناشی از جدایی بودند. در حالی که دولت بایدن در ابتدا حل و فصل این موارد را بررسی می کرد، پس از ابراز خشم قانونگذاران جمهوری خواه نسبت به گزارش هایی مبنی بر اینکه برخی از خانواده ها ممکن است صدها هزار دلار به عنوان شهرک دریافت کرده باشند، از این مذاکرات خارج شد.

ماه‌ها قبل، آردوندو از دختر ۱۲ ساله‌اش آندره آ در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک تحت سیاست دولت ترامپ جدا شده بود که محکومیت جهانی را برانگیخت. پسندیدن صدها پدر و مادر درگیر این سیاست، آردوندو بدون دخترش یا فرصتی برای ملاقات با قاضی از ایالات متحده اخراج شد.

پرن با تشبیه روند پناهندگی به یک تونل گفت: “ما نمی دانیم قرار است چه اتفاقی برایمان بیفتد. می ترسیم یک روز دوباره ما را از هم جدا کنند.” “زمان گذشته است اما هنوز نمی توانیم ببینیم روشنایی.”

داکین گریم افزود: “دختران کوچکتر مدرسه را تمام خواهند کرد. آنها لازم نیست نگران آواره شدن دوباره و بازگرداندن آنها به جایی که اوضاع برای آنها بسیار خطرناک بود، باشند.”

حکم دادگاه به آردوندو اجازه داد تا در اوایل سال 2020 به ایالات متحده بازگردد اتحاد عاطفی با همسر و دخترانش خبرساز شد. در دسامبر، یک قاضی مهاجرت فدرال در لس آنجلس پس از اینکه متوجه شد ممکن است توسط همان اعضای باندی که پسر 17 ساله آردوندو، مارکو، را در سال 2017 کشتند، آسیب ببینند، به این خانواده پناهندگی داد. دولت بایدن به این تصمیم اعتراض نکرد.

فرناندو آردوندو از گواتمالا پس از جدایی از خانواده‌های مهاجر توسط دولت ترامپ، چهارشنبه، 22 ژانویه 2020، با دخترانش در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس متحد می‌شود. / اعتبار: رینگو اچ دبلیو چیو / AP

زلزله بحران انسانی در ترکیه و سوریه را در بحبوحه نبردهای سیاسی تشدید کرد

قاضی تشخیص داد که اعضای باند با کمک مقامات محلی فاسد، خانواده را به دلیل عقاید سیاسی خود هدف قرار دادند. قاضی در تصمیم خود نوشت: «در مجموع، تعقیب کنندگان پاسخگو، دیده بان محله را به عنوان تخطی از اهداف خود تلقی کردند.»

Jalen Hurts، Patrick Mahomes سرفصل Super Bowl LVII

در اوایل سال 2021، ریچارد بلومنتال، سناتور کانکتیکات و خواکین کاسترو، نماینده تگزاس، هر دو دموکرات، لایحه‌ای را ارائه کردند که به خانواده‌های مهاجری که در دوران ترامپ از هم جدا شده‌اند اجازه می‌دهد برای اقامت دائم درخواست دهند. اما این پیشنهاد نتوانست حامیان جمهوری خواه را به دست آورد و در کنگره تقسیم شده با مشکلات زیادی روبرو است.

حتی آن دسته از خانواده‌هایی که در ایالات متحده متحد شده‌اند با بلاتکلیفی قانونی روبرو هستند. دولت بایدن به والدین اخراج شده اجازه داده است که به ایالات متحده بازگردند تا بتوانند تحت یک مرجع بشردوستانه به نام آزادی مشروط با فرزندان خود متحد شوند، اما این روند به خانواده ها وضعیت قانونی دائمی نمی دهد. این به سادگی به آنها اجازه می دهد تا به مدت سه سال به طور قانونی در ایالات متحده کار و زندگی کنند.

از آن زمان، وزارت دادگستری به دنبال رد دعاوی خانواده‌ها برای دریافت غرامت بوده است. پرن، که پرونده او همچنان در حال بررسی است، گفت که هنوز در مورد جدا شدن از یووانی کابوس می بیند.

گلرنت گفت: «اگر این خانواده‌های آسیب دیده از وضعیت قانونی برخوردار نشوند، به همان خطراتی که از آن فرار کرده‌اند بازگردانده می‌شوند و احتمالاً دوباره جدا می‌شوند.

این کارگروه اتحاد مجدد بیش از 600 خانواده را تسهیل کرده است، اما همچنین تخمین می زند که تقریباً 1000 کودک از والدین خود جدا شده اند. ثبت سوابق ضعیف دولتی و اخراج صدها والدین بدون فرزندانشان، تلاش های دولت بایدن را پیچیده کرده است.

بر اساس سوابق بررسی شده توسط یک کارگروه وزارت امنیت داخلی که توسط پرزیدنت بایدن ایجاد شده است، که این جدایی ها را “تراژدی انسانی” خوانده است، نزدیک به 4000 کودک مهاجر در امتداد مرز جنوبی تحت دولت ترامپ از والدین خود جدا شده اند.

در حالی که او گفت هرگز مرگ مارکو را فراموش نخواهد کرد، کلیوی جرز، همسر آردوندو، خاطرنشان کرد که کمک هزینه پناهندگی به خانواده کمی آرامش داده است. لیندا داکین گریم، وکیل شرکت حقوقی Milbank که در دادگاه وکالت خانواده را بر عهده داشت، گفت که این تصمیم همچنین به دختران آردوندو، کیلی، 21 ساله، آندریا، اکنون 16 ساله، و آلیسون، 10 ساله، فرصتی برای از سرگیری زندگی خود می دهد.

خانواده آردوندو در خانه خود در لس آنجلس. / اعتبار: با حسن نیت از فرناندو آردوندو

وزارت امنیت داخلی در بیانیه ای اعلام کرد: «وزارت امنیت داخلی از کنگره خواسته است و به تشویق آن ادامه می دهد تا قوانینی را تصویب کند و به این خانواده ها وضعیت قانونی دائمی در ایالات متحده بدهد».

طبق قوانین ایالات متحده، مهاجران باید ثابت کنند که در صورت اخراج به دلیل نژاد، ملیت، مذهب، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، ممکن است تحت تعقیب قرار گیرند تا واجد شرایط پناهندگی شوند. این یک آستانه قانونی بالاست که اکثر مردم آمریکای مرکزی نمی توانند آن را برآورده کنند. طبق داده های فدرال گردآوری شده توسط محققان دانشگاه سیراکیوز، در واقع، دادگاه های مهاجرت ایالات متحده 80 درصد از درخواست های پناهندگی متقاضیان گواتمالایی را رد می کنند.

“ما هنوز نمی توانیم نور را ببینیم”

با این حال، از برخی جهات، داستان این خانواده نتیجه نادری را برای یکی از خانواده‌هایی که در مرکز بدنام‌ترین سیاست مرزی دولت ترامپ قرار دارند، نشان می‌دهد.

خانواده آردوندو در خانه خود در لس آنجلس.  / اعتبار: با حسن نیت از فرناندو آردوندو

جلسه استماع سنا در مورد بالون جاسوسی چین



منبع