حرکت حرکت به سمت ATACMS، F-16 برای اوکراین

واشنگتن از زمان حمله 24 فوریه روسیه 24 میلیارد دلار کمک امنیتی ارائه کرده است، اما تاکنون از ارسال هواپیماها و موشک های دوربرد خودداری کرده است.

مایکل مک کال، رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که دولت بایدن و شورای امنیت ملی هنوز بر سر ارسال «چه سرعتی و چه تسلیحاتی» به اوکراین که خواهان موشک های ATACMS و F-16 است، اختلاف نظر دارند.

مک کال تنها یک روز پس از آن که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در جریان یک سفر غیرمنتظره به این شهر، وعده 500 میلیون دلار کمک نظامی جدید داد، به عنوان بخشی از یک هیئت کنگره در کیف بود.

کی‌یف (رویترز) – یک قانونگذار ارشد آمریکایی در جریان بازدید از پایتخت اوکراین در روز سه‌شنبه گفت که شتاب واشنگتن به سمت ارسال موشک‌های دوربرد و جت‌های جنگنده مورد علاقه کیف در هنگام نبرد با تهاجم روسیه در حال تغییر است.

(گزارش توسط Dan Peleschuk؛ ویرایش توسط Sandra Maler)



منبع

او به خبرنگاران در مرکز کیف گفت: «اما من شاهد حرکت فزاینده ای برای ورود توپخانه و هواپیماها هستم. و در هر صورت، ما می‌توانیم آموزش خلبانان را همین الان شروع کنیم تا آنها آماده باشند.»

این قانونگذار که با رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی ملاقات کرد، گفت که رهبر اوکراین فهرستی از سلاح ها از جمله F-16 و ATACMS را به او داده است که به گفته او قصد داشتند تا “تا کریمه بروند” تا پهپادهای ایرانی مورد استفاده در هوای اخیر را مورد هدف قرار دهند. اعتصاب می کند.