دادگاه رومانیایی اندرو تیت را به مدت 30 روز دیگر بازداشت کرد

___

یوگن ویدیناک، یکی از وکلای مدافع برادران تیت، پیش از صدور حکم روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که تیم دفاعی اگر تمدید دیگری صادر شود، به چالش خواهد کشید. او اصرار داشت که دفاع تا کنون “به طور موثر شواهد” را در این پرونده فلج کرده است و به اندازه کافی برای نگه داشتن تیتز در بازداشت وجود دارد.

سندی که تصمیم قبلی را توضیح می‌دهد، می‌گوید قاضی «خطرناکی خاص متهمان» و ظرفیت آنها برای شناسایی قربانیان «با آسیب‌پذیری بیشتر، در جستجوی فرصت‌های زندگی بهتر» را در نظر گرفته است.

در ژانویه، مقامات رومانیایی به مجتمعی در نزدیکی بخارست که با برادران تیت مرتبط بود، رفتند و ناوگانی از خودروهای لوکس شامل رولزرویس، فراری و پورشه را با خود بردند. آنها گزارش دادند که دارایی هایی به ارزش تقریبی 3.9 میلیون دلار را توقیف کرده اند.

دادستان ها گفته اند که اگر بتوانند ثابت کنند صاحبان خودروها از طریق فعالیت های غیرقانونی مانند قاچاق انسان به دست آورده اند، این دارایی ها برای تامین هزینه های تحقیقات و جبران خسارت قربانیان استفاده می شود. تیت همچنین در مورد توقیف دارایی درخواست تجدید نظر کرد.

بخارست، رومانی (AP) – یک مقام رسمی گفت: دادگاهی در پایتخت رومانی روز سه شنبه با تمدید بازداشت اندرو تیت، تأثیرگذار رسانه های اجتماعی به ظن جنایت سازمان یافته و قاچاق انسان به مدت 30 روز دیگر موافقت کرد.

تیت، 36 ساله، یک شهروند بریتانیایی-آمریکایی، معروف به عقاید زن ستیزانه که 5.1 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، در 29 دسامبر هنگامی که مقامات به ملک او در شمال بخارست رفتند، دستگیر شد. برادر او، تریستان، و دو زن رومانیایی نیز در همین پرونده در بازداشت هستند. هیچ یک از این چهار نفر به طور رسمی متهم نشده اند.

این سومین تمدید 30 روزه از زمان دستگیری تیتز بود. برادران همچنین در تاریخ 1 فوریه در تصمیم 20 ژانویه یک قاضی مبنی بر نگه داشتن آنها در پشت میله های زندان تا زمانی که تحقیقات ادامه داشت، اعتراض خود را از دست دادند.

تیت که بر اساس گزارش‌ها از سال 2017 در رومانی زندگی می‌کند، قبلاً به دلیل ابراز عقاید زن‌ستیزانه و سخنان نفرت‌انگیز از حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف محروم شده بود. او بارها ادعا کرده است که دادستان های رومانیایی هیچ مدرکی ندارند و ادعا می کند که پرونده آنها یک حمله “سیاسی” است که برای ساکت کردن او طراحی شده است.

این آژانس گفت که قربانیان با تظاهر عشق فریب می‌خوردند و بعداً مرعوب می‌شدند، تحت نظر قرار می‌گرفتند و تحت تاکتیک‌های کنترلی دیگری قرار می‌گرفتند، در حالی که برای نفع مالی گروه جنایی مجبور به انجام اعمال مستهجن می‌شدند.

آژانس مبارزه با جرایم سازمان‌یافته رومانی در بیانیه‌ای پس از دستگیری‌های دسامبر اعلام کرد که شش قربانی در پرونده قاچاق انسان را شناسایی کرده است که مورد «خشونت فیزیکی و اجبار ذهنی» قرار گرفته‌اند و توسط اعضای گروه جنایتکار مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

مک گرات از سیگیسوآرا، رومانی کمک کرد.



منبع

پستی در حساب توییتر اندرو تیت قبل از تصمیم روز سه‌شنبه حاکی از اعتماد به وکلای او و آزادی نهایی او بود. در توییت بعدی آمده بود: «من به راحتی می‌توانم احساس قدردانی سرخوشانه برای چیزهایی مثل داشتن هوای تنفس کنم. من به راحتی می توانم خودم را در عمیق ترین و تاریک ترین افسردگی تصور کنم. من جهنم را دیده ام من در جهنم زندگی کرده ام من می توانم هر دو ایالت را تولید کنم.»

رامونا بولا، سخنگوی آژانس مبارزه با جرایم سازمان‌یافته رومانی، DIICOT، به آسوشیتدپرس گفت که دادگاه بخارست درخواست دادستان را برای نگهداری تیت به مدت 30 روز دیگر تایید کرد، در حالی که این دو زن در حبس خانگی قرار خواهند گرفت.