جمهوری خواهان با درخواست اطلاعات از مقامات فائوچی و بایدن، تحقیقات منشا کووید را آغاز می کنند

ونستراپ گفت که آمریکایی‌ها «لایق پاسخ‌های واقعی» هستند و این تحقیقات منشا ویروس را در تلاش برای پیش‌بینی یا جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده بررسی خواهد کرد.

کومر گفت: «ما به دنبال حقایق ادامه خواهیم داد تا مشخص کنیم چه کارهایی می‌توانست برای محافظت بهتر از آمریکایی‌ها در برابر این ویروس انجام شود و مقامات دولتی ایالات متحده را که در هر نوع پنهانکاری مشارکت داشتند، پاسخگو بدانیم.»

ونستراپ در بیانیه‌ای گفت: دانشمندان دولتی و محققانی که بودجه دولت را تأمین می‌کنند تاکنون در دانش و اقدامات خود از جمله کار با مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان و پاتوژن‌های بالقوه همه‌گیر، کمتر از پیش عمل کرده‌اند. ما نمی توانیم سال های بیشتری سنگ اندازی را بپذیریم.

براد ونستراپ، نماینده ایالت اوهایو، رئیس کمیته فرعی منتخب برای همه گیری ویروس کرونا، و رئیس نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان، جیمز کومر، از کی، نامه هایی به دکتر آنتونی فائوچی، مقامات ارشد دولت بایدن مانند مدیر اطلاعات ملی فرستادند. Avril Haines و رئیس اتحاد EcoHealth، یک گروه غیرانتفاعی نیویورک که بر بیماری های عفونی نوظهور متمرکز بود.

در ماه دسامبر، جمهوری‌خواهان در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گزارشی منتشر کردند که سازمان‌های اطلاعاتی را به «قصور» در ارزیابی عمومی خود از منشأ کووید متهم کرد، که اعضای جمهوری‌خواه گفتند «گمراه‌کننده بود».

تحقیقات این کمیته فرعی تا حدودی ناشی از تردید در مورد آنچه مقامات دولتی و جامعه اطلاعاتی در مورد ویروس می‌دانستند، نشات می‌گیرد.

یک هیئت جدید کنگره که توسط جمهوری خواهان مجلس نمایندگان تشکیل شده است، روز دوشنبه با درخواست مدارک و شهادت از مقامات بهداشتی و اطلاعاتی که در دولت بایدن کار کرده اند، تحقیقاتی را درباره منشاء همه گیری ویروس کرونا آغاز کرد.

فائوچی که از سال 1984 انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی را اداره می‌کرد و از ژانویه 2021 مشاور ارشد پزشکی جو بایدن بود، در پایان دسامبر پست‌های دولت فدرال خود را ترک کرد.

کامر در این بیانیه گفت که “شواهد نشان می دهد” نشت ویروس در آزمایشگاه ووهان ادامه دارد.

در حالی که گزارش اطلاعاتی ایالات متحده در دسامبر 2021، سه محقق را در آزمایشگاه ووهان شناسایی کرد که پس از مریض شدن در نوامبر 2019 به دنبال درمان در بیمارستان بودند، یافته‌ها برای فرضیه فرار ویروس از آزمایشگاه قطعی نبود. مطالعات دیگر از این نظریه حمایت کرده اند که ویروس در طبیعت و نه در آزمایشگاه ظاهر شده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع