جمهوری خواهان، زمانی که از جستجوی مار-آ-لاگو خشمگین شدند، با ظهور جزئیات ساکت تر می شوند

نیویورک تایمز در این ماه گزارش داد که اسناد طبقه بندی شده مربوط به موضوعاتی مانند مکاتبات ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اتاق های ناامن مار-آ-لاگو نگهداری می شد. حملات بی رویه به FBI پس از جستجوی اولیه منجر به تهدیدهایی علیه مجریان قانون فدرال شد و جمهوری خواهان – که مدت ها حزب خودخوانده نظم و قانون بود – را در برابر اتهامات دموکرات ها مبنی بر تلاش برای «کم کردن بودجه» آژانس باز کرد.

اتهامات علیه ترامپ جدی تر شده است.

برخی از جمهوری خواهان بدون شک در اطراف ترامپ و ادعای او مبنی بر اینکه او یک بار دیگر مورد هدف اف بی آی سرکش قرار گرفته است، جمع خواهند شد که هنوز برای دستگیری او تلاش می کند. میک مولوینی، سرپرست سابق دفتر کاخ سفید، در توییتر گفت که «این یورش در واقع فقط در مورد اسناد بود» که او آن را «به سادگی ظالمانه» خواند. نماینده اندی بیگز، آر-آریز. و یکی از متحدان سرسخت ترامپ، در شبکه تلویزیونی راستگرای نیوزمکس، اف بی آی را به عنوان یک طرفدار سیاسی محکوم کرد، اگرچه او به ویژه از داشتن اسناد بسیار طبقه بندی شده توسط رئیس جمهور سابق دفاع نکرد.

پس جای تعجب نیست که کارل روو، مشاور رئیس جمهور جورج دبلیو بوش و معاون رئیس دفتر، بعدازظهر جمعه به فاکس نیوز آمد و از ترامپ درخواست کرد که به نفع خود و حزبش اظهار نظر درباره تحقیقات FBI را متوقف کند. .

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبعدر دقایقی و ساعاتی پس از تفتیش اف‌بی‌آی از اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در فلوریدا در ماه جاری، حامیان وی در محکوم کردن آنچه سوءاستفاده آشکار از قدرت و سیاسی‌سازی ظالمانه وزارت دادگستری می‌دانستند، تردید نکردند.

و حتی زمانی که جمهوری خواهان تلاش می کنند توجه خود را به سمت اقتصاد و تورم فزاینده معطوف کنند، رای دهندگان دوباره در کانون توجه سیاسی قرار دارند، زمانی که رئیس فدرال رزرو جروم پاول گفت که تلاش ها برای کنترل افزایش قیمت ها باعث دردسر آمریکایی ها می شود.

اما با انتشار یک سوگند نامه ویرایش شده که جزئیات توجیه جست و جو را توضیح می دهد، متحدان رئیس جمهور سابق تا حد زیادی سکوت کردند، واکنشی بالقوه گویا با پیامدهایی برای آینده سیاسی او.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

همه اینها می تواند به این معنی باشد که تعداد زیادی از رای دهندگان جمهوری خواه از شکاف و درام پیرامون ترامپ خسته شده و آماده حرکت هستند.

از چپ: اریک ترامپ، نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.)، تاکر کارلسون، دونالد ترامپ جونیور و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در باشگاه گلف ملی ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی، 31 ژوئیه 2022. (داگ میلز/The نیویورک تایمز)

اما به طور کلی، حتی بدنام ترین جمهوری خواهان – نمایندگان مارجوری تیلور گرین از جورجیا، لورن بوبرت از کلرادو، جیم جردن از اوهایو – حداقل در ابتدا به جای دیگری متمرکز بودند. گرین روز جمعه در مورد “تهاجمات” مرزی پستی ارسال کرد. بوبرت در توییتر به سالگرد بمب گذاری انتحاری نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل، افغانستان اشاره کرد. جردن بر روی مصاحبه با مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک متمرکز شد. هیچ‌کدام درباره این سوگند نامه توییت نکردند.

روو گفت: «اجازه دهید مکالمه انتخاباتی به آنچه که باید درباره آن باشد بازگردد، که درباره تورم و اقتصاد و جهت گیری کشور و دیدگاه مردم نسبت به صلاحیت پرزیدنت بایدن است.»

از چپ: اریک ترامپ، نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.)، تاکر کارلسون، دونالد ترامپ جونیور و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در باشگاه گلف ملی ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی، 31 ژوئیه 2022. (داگ میلز/The نیویورک تایمز)

گلن یانگکین، فرماندار ویرجینیا، یک جمهوری خواه، در فاکس نیوز گفت: «من فقط به مردم هشدار می دهم که خیلی نتیجه گیری نکنند. این توصیه ای کاملاً متفاوت از محکومیت های قبلی او در مورد آنچه که او می گفت «اقدامات با انگیزه سیاسی» بود، بود.