ترامپ در دعوای افترای ای. ژان کارول مورد بازجویی قرار گرفت. آنچه در مورد پرونده می دانیم.

قاضی نوشت: “این سوال که آیا آقای ترامپ در واقع به خانم کارول تجاوز کرده است یا خیر، در این پرونده مهم است. اما در مورد پرونده جدیدی که تقریباً به طور قطع در 24 نوامبر 2022 یا به زودی پس از آن تشکیل می شود، مرکزی خواهد بود.” بر این اساس، کشف و شواهد مربوط به اینکه آیا تجاوز به عنف رخ داده است یا نه، به هر دو مورد مربوط است.»

روبرتا کاپلان، وکیل کارول، ماه گذشته به قاضی اطلاع داد که موکلش قصد دارد چنین شکایتی را در 24 نوامبر، تاریخی که پنجره یک ساله باز می شود، تنظیم کند. کاپلان گفت که از قاضی خواهد خواست که این دو پرونده را به عنوان موضوعات مرتبط در اوایل سال 2023 محاکمه کند.

قانونگذاران ایالت نیویورک اخیرا قانونی را تصویب کردند که به قربانیان بزرگسال تجاوز جنسی فرصتی یک ساله برای طرح دعوی حقوقی علیه مهاجمان ادعایی خود می دهد، صرف نظر از اینکه تجاوزات ادعایی چند وقت پیش اتفاق افتاده است.

کارول چه زمانی ادعاهای خود را به دادگاه برد؟

زاک ساویر، سخنگوی شرکت حقوقی به نمایندگی از کارول، گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق روز چهارشنبه تحت سوگند در یک دادخواست افترا که در سال 2019 توسط ای. ژان کارول علیه او مطرح شد، مورد بازجویی قرار گرفت.

کارول روزنامه‌نگار، نویسنده و ستون‌نویس سابق مشاوره‌ای مجله ال است که ترامپ را متهم به تجاوز به او در یک فروشگاه بزرگ نیویورک بیش از دو دهه پیش کرده است – اتهامی که ترامپ آن را رد کرده است.

یکی از نمایندگان ترامپ بلافاصله به ایمیلی که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

ای. جین کارول چه چیزی را ادعا می کند؟

کاپلان این پیشنهاد را رد کرد و حکم داد که ترامپ «احتمال زیادی برای موفقیت» برای پیروز شدن در بازنگری دادگاه تجدید نظر در انتظارش ثابت نکرده است.

آیا تصمیم نهایی درباره اتهامات کارول نزدیک است؟

در سال 2020، در دوران ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید، وزارت دادگستری که در آن زمان توسط دادستان کل ویلیام بار اداره می شد، پرونده را به دادگاه فدرال منتقل کرد. این اقدام بر اساس قانونی بود که برای محافظت از کارمندان فدرال در برابر دعاوی مربوط به وظایف رسمی دولتی آنها طراحی شده بود.

او در سال 2019 شکایتی را به دادگاه ایالت نیویورک ارائه کرد که مانند پرونده زرووس، ترامپ را به افترا متهم کرد. این شکایت علیه ترامپ در مقام شخصی او مطرح شد و نه به عنوان رئیس جمهور.

انتظار می رفت که بازجویی قانونی از ترامپ، که وکلای او مدت ها برای اجتناب از آن تلاش می کردند، در خانه او در مار-آ-لاگو در فلوریدا انجام شود.

لوئیس کاپلان، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، تلاش برای تعویض را رد کرد.

آزمایش DNA ترامپ؟ ای. جین کارول، که می گوید دونالد ترامپ به او تجاوز کرده است، به دنبال DNA اوست

دادگاه فدرال چه حکمی داد؟

وکلای دولتی به جای ترامپ به عنوان متهم، اقدام به جایگزینی دولت ایالات متحده کردند که نمی توان از آن به دلیل افترا شکایت کرد.

این درخواست به دلیل فقدان سوگند نامه در حمایت از ترامپ و عدم وجود مبنایی برای برکناری رد شد.

آیا کارول تنها زنی است که ترامپ را به آزار جنسی متهم کرده است؟

چندین زن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و پس از آن اتهامات مشابهی را علیه ترامپ مطرح کردند. در نوار “دسترسی به هالیوود” که در طول مبارزات انتخاباتی فاش شده بود، خود ترامپ شنیده می شد که به زنان دست می زد.

حساب کارول می‌گوید که ترامپ که قبلاً با او ملاقات کرده بود، در دهه 1990 پس از اینکه از او خواست لباس زیر زنانه‌ای را امتحان کند که او فکر می‌کرد به عنوان هدیه بخرد، خودش را در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن به زور به او تحمیل کرد.

E. Jean Carroll در 23 ژوئن 2019، در نیویورک.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دونالد ترامپ در دعوای افترای E. Jean Carroll عزل شد.



منبع

سامر زرووس، یک شرکت کننده زمانی در برنامه تلویزیونی “شاگرد” که ترامپ در آن نقش آفرینی می کرد، پس از انکار گزارش او مبنی بر قربانی شدن جنسی، از او به خاطر افترا شکایت کرد. وکلای هر دو طرف در آن پرونده با شرط 2021 موافقت کردند که به دعوا پایان داد.

E. Jean Carroll در 23 ژوئن 2019، در نیویورک.

ترامپ درباره این اتهامات چه گفته است؟

ساویر گفت: “خوشحالیم که به نمایندگی از موکلمان، ای. جین کارول، امروز توانستیم حکم دونالد ترامپ را دریافت کنیم. ما نمی توانیم بیشتر از این اظهار نظر کنیم.”

تبر از شغل ستون نویس مجله: ای. جین کارول، ستون نویسی که می گوید دونالد ترامپ به او تجاوز کرده است، از ال اخراج شد

حقایق غیرقابل انکار نشان می دهد که پرزیدنت ترامپ در هنگام بیان اظهارات مورد بحث در راستای پیشبرد وظایفی که در قبال هیچ کارفرمای قابل بحثی برعهده داشت عمل نکرده است. اظهارات وی مربوط به یک آزار جنسی ادعایی است که چندین دهه قبل از روی کار آمدن او رخ داده است، و این اتهامات نشان داده است. کاپلان نوشت: هیچ ارتباطی با تجارت رسمی ایالات متحده وجود ندارد.

“پس از اینکه او در مورد حمله به او دروغ گفت، او آن دروغ مرکزی را با انبوهی از دروغ‌های مرتبط احاطه کرد تا توضیح دهد که چرا او اتهام تجاوز جنسی را اختراع کرده است. برای انجام این کار، صداقت، صداقت و وقار او را لکه دار کرد – همه در در این دادخواست آمده است.

او کتابی به نام “ما برای چه به مردان نیاز داریم؟ پیشنهادی متواضعانه” نوشت که حاوی شرحی از حمله ادعایی است. گزیده ای از این کتاب نیز در مجله نیویورک منتشر شد.

آلینا هابا، وکیل ترامپ، ماه گذشته در نامه‌ای از کاپلان درخواست کرد که این پرونده را در انتظار صدور حکم از سوی DC Circuit در مورد اینکه آیا اظهارات ترامپ در مورد کارول به عنوان بخشی از وظایف دولتی وی بیان شده است، متوقف کند.

وکلای ترامپ در ابتدا استدلال کردند که کشف در این پرونده – فرآیندی که در آن هر دو طرف در یک اختلاف مدارک را مبادله می کنند و سوگند شهادت گواهان را تحویل می دهند – باید متوقف می شد و شکایت به دلیل عدم صلاحیت شخصی در مورد ترامپ رد می شد.

قاضی همچنین به این نتیجه رسید که ترامپ کارمند فدرال نیست. این یافته در یک تصمیم 2-1 ماه گذشته توسط دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه دوم لغو شد. تصمیم دادگاه استیناف درباره اینکه آیا اظهارات ترامپ در مورد کارول در مقام او به عنوان رئیس جمهور مطرح شده است یا خیر، حکمی صادر نکرد. قضات از دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا خواستند تا این سوال را بررسی کند.

چرا سوال از ترامپ ادامه دارد؟

او هرگونه آشنایی یا ملاقات با کارول را انکار کرد، حتی اگر عکسی با گزیده ای از مجله نیویورک این دو را با هم نشان می داد. او همچنین گفت که کارول “از نوع من نیست.” او با اشاره به اینکه کارول در تلاش برای افزایش فروش کتابش بود، گفت که باید “در بخش داستان به فروش برسد.”

واکنش ترامپ و وکلای او در دادگاه چگونه بوده است؟

احتمالا نه.

ای جین کارول کیست؟ ملکه زیبایی، روزنامه نگار، پیشگام. بسیاری از چهره های متهم کننده ترامپ ای. جین کارول

پرونده‌های تیم حقوقی رئیس‌جمهور سابق، اتهامات کارول را رد کرده است و تلاش می‌کند تا پرونده دادگاه او رد شود یا به تأخیر بیفتد.