ترامپ از به تعویق انداختن سپرده گذاری فلوریدا در پرونده کلاهبرداری تلفنی با وجود طوفان خودداری کرد

(بلومبرگ) – توفان «ایان» که بخش‌های وسیعی از فلوریدا را در برگرفته است، تحویل رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ به شکایت سرمایه‌گذاران برای کلاهبرداری دسته جمعی به دلیل تبلیغ یک تلفن ویدیویی رومیزی شکست خورده به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: تلفن های ویدئویی محکوم به فنا توسط ترامپ در پس زمینه رسانه ها ظاهر می شوند

طوفان ایان بعد از ظهر چهارشنبه به نزدیکی فورت مایرز فلوریدا رسید اما تقریباً کل ایالت را با بادهای شدید، سیل و قطع برق تهدید می کند. ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در جریان یک جلسه توجیهی با نزدیک شدن طوفان گفت: “این یک رویداد غم انگیز خواهد بود.”

ترامپ، شرکت او و سه فرزند بزرگش در سال 2018 توسط چهار سرمایه‌گذار شکایت کردند که ادعا می‌کنند با پرداخت هزاران دلار برای تبدیل شدن به فروشنده مستقل با ACN Opportunity LLC، که یک دستگاه تلفن ویدیویی محکوم به فنا را فروخت که ترامپ‌ها آن را به عنوان چیز بزرگ بعدی به فروش رساندند، فریب خوردند. اما توسط گوشی های هوشمند منسوخ شد.

دستور کیو پس از کشمکش تلخ بین وکلای ترامپ و کسانی که از سرمایه گذاران نمایندگی می کنند صادر شد.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ بیزینس ویک

این اختلاف منجر به جنگ لفظی تلخی بین وکلای دادگستری در نامه های دوئل به دادگاه شد. قاضی در نهایت به دو طرف دستور داد تا در مورد تاریخ جدیدی برای تسویه حساب به توافق برسند و افزود که باید قبل از 31 اکتبر برگزار شود.

ترامپ سال‌ها مبارزه کرد تا از این طرح جلوگیری کند، اما در نهایت در اوایل سال جاری موافقت کرد که با سوگند به سؤالات پاسخ دهد، زیرا تلاش او برای رد شکایت شکست خورد. این پرونده یکی از اختلافات حقوقی کمتر شناخته شده و در عین حال مهمی است که رئیس جمهور پیشین با آن مواجه است، زیرا او نامزدی احتمالی 2024 را برای کاخ سفید ارزیابی می کند.

او به قاضی گفت: “ما بیش از 70 سند و 20 کلیپ ویدئویی داریم که قصد داریم یا ممکن است از آنها استفاده کنیم.”

روبرتا کاپلان، وکیل سرمایه گذاران، روز چهارشنبه به قاضی نامه نوشت و گفت که به دلیل طوفان پیشنهاد داده است که سپرده گذاری را تغییر دهد یا آن را از مار-آ-لاگو به باشگاه گلف ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی منتقل کند. او گفت اما وکلای ترامپ نپذیرفتند.

قاضی سارا کیو، قاضی ایالات متحده، به نقل از مرکز ملی طوفان نوشت، طوفان ایان “شبه جزیره فلوریدا را با طوفان فاجعه بار، باد و سیل در هم کوبید.” تحت این شرایط، اینکه آیا رسوب ممکن است در روز جمعه رخ دهد، حتی از راه دور، نامشخص است.

او پیشنهاد کرد که این رسوب توسط زوم “برای ایمنی و امنیت همه طرف ها” برگزار شود. کاپلان در نامه ای بعدی این پیشنهاد را رد کرد.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ

او به استخدام‌کنندگان گفت که تلفن‌های «بسیار فوق‌العاده» که برای کار کردن به خدمات اینترنتی ACN نیاز داشتند، «سالانه نیم میلیارد دلار فروش داشتند» و طبق گفته‌ها، ACN «در خط مقدم نوآوری» قرار داشت. شکایت شاکیان استدلال می کنند که این ادعاها “به شدت نادرست” بودند.

وکیل سرمایه گذاران به دنبال تعویق بود و گفت طوفان رده 4 که چهارشنبه سواحل غربی فلوریدا را درنوردید باعث شد که ترامپ تحت سوگند در املاک مار-آ-لاگو ناامن باشد. ترامپ با این تاخیر مخالفت کرد.

رابرت گفت که سه تن از وکلای ترامپ، از جمله آلینا حبا، به فلوریدا رفتند تا روز چهارشنبه متوجه شوند که شاکیان به دنبال تغییر زمان سپرده‌گذاری هستند.

کاپلان در نامه می گوید: «ما معتقد نیستیم که این کار محتاطانه یا ایمن است و نتوانستیم موافقت متهمان را برای زمان بندی مجدد (یا جابجایی) سپرده گذاری به دست آوریم.

کلیفورد اس. رابرت نوشت: «ما فکر می‌کردیم که سفر از منطقه نیویورک به وست پالم بیچ در میانه طوفان کاملاً بی‌معنی است و خوشحال می‌شدیم که رسوب را به تاریخ دیگری موکول کنیم، اما شاکیان اصرار داشتند که ادامه یابد.»

وکلای ترامپ در نامه‌ای تاول‌آمیز اواخر روز چهارشنبه پاسخ دادند که در تضاد با کاپلان بود.

طبق این شکایت، ترامپ ها که ACN را در “کارآموز مشهور” تبلیغ می کردند، در مورد ایمان خود به محصولات آن دروغ گفتند و همچنین نتوانستند فاش کنند که برای تبلیغ شرکت به آنها پول پرداخت می شود. خود ترامپ نیز در ویدئوهای تبلیغاتی ایفای نقش کرد و به صورت حضوری در رویدادهای این شرکت ظاهر شد.

پرونده مک کوی علیه ترامپ شرکت، 18-CV-9936، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه جنوبی نیویورک (منهتن) است.

© 2022 بلومبرگ LP



منبع