تخت‌ها در بیمارستان پکن تمام می‌شود زیرا کووید تعداد بیشتری بیمار را به همراه دارد

با این حال، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که نگران نبود اطلاعات شیوع بیماری از سوی دولت چین است.

پرستاران و پزشکان تحت فشار برای گرفتن اطلاعات و تریاژ فوری ترین موارد عجله کردند.

واکسن‌های توسعه‌یافته داخلی چین نیز نسبت به واکسن‌های mRNA که در جاهای دیگر استفاده می‌شوند، مؤثرتر هستند.



منبع

این همچنین در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا روز چهارشنبه کشورهای عضو خود را به شدت تشویق کرد تا آزمایش کووید-19 را قبل از عزیمت مسافران از چین اعمال کنند.

ایتالیا – جایی که بیماری همه گیر برای اولین بار در اروپا در اوایل سال 2020 تلفات زیادی را وارد کرد – اولین عضو اتحادیه اروپا بود که برای مسافران خطوط هوایی که از چین می آمدند، آزمایش کرونا را الزامی کرد، اما فرانسه و اسپانیا به سرعت اقدامات خود را دنبال کردند. این امر به دنبال تحمیل الزامی از سوی ایالات متحده مبنی بر اینکه همه مسافران چینی در 48 ساعت قبل از حرکت نتیجه آزمایش منفی نشان دهند.

چین نسبت به “اقدامات متقابل” در صورت اعمال چنین سیاست هایی در سراسر بلوک هشدار داده است.

پکن (AP) – بیماران، که بیشتر آنها سالخورده هستند، روی برانکاردها در راهروها دراز کشیده اند و در حالی که روی صندلی چرخدار نشسته اند، با افزایش شیوع COVID-19 در پکن، پایتخت چین، اکسیژن مصرف می کنند.

بیمارستان چویانگلیو در شرق شهر روز پنجشنبه مملو از بیماران تازه وارد شده بود. با وجود اینکه آمبولانس‌ها به آوردن نیازمندان ادامه می‌دادند، تا اواسط صبح، تخت‌ها تمام شده بود.

طی هفته گذشته، کشورهای اتحادیه اروپا با محدودیت‌های مختلفی در قبال مسافران چینی واکنش نشان داده‌اند و تعهد قبلی برای اقدام در اتحاد را نادیده می‌گیرند.

افزایش تعداد افراد شدیداً بیمار که نیاز به مراقبت های بیمارستانی دارند، به دنبال آن است که چین از شدیدترین محدودیت های همه گیر خود در ماه گذشته پس از تقریباً سه سال قرنطینه، ممنوعیت سفر و تعطیلی مدارس که بر اقتصاد فشار زیادی وارد کرد و باعث اعتراضات خیابانی شد که از اواخر دهه 1980 دیده نشده بود، کنار گذاشت.

چین به دنبال واکسینه شدن تعداد بیشتری از سالمندان خود بوده است، اما این تلاش‌ها به دلیل رسوایی‌های گذشته مربوط به داروهای تقلبی و هشدارهای قبلی درباره واکنش‌های نامطلوب به این واکسن‌ها در میان افراد مسن با مشکل مواجه شده است.