تحقیقات چینی نشان می‌دهد که موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی می‌توانند تنها در 33 دقیقه مرکز آمریکا را مورد اصابت قرار دهند.

بی بی سی به نقل از مقامات ژاپنی و کره جنوبی گزارش داد که یک آزمایش ICBM نیز حوالی ساعت 7 صبح روز پنجشنبه به وقت محلی انجام شد. به گزارش بی بی سی، این موشک حدود 620 مایل را طی کرد و در آب های غرب ژاپن سقوط کرد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، شبیه سازی انجام شده توسط موسسه مهندسی سیستم الکترونیکی پکن نشان می دهد که یکی از موشک های آن می تواند در عرض 1997 ثانیه به سرزمین اصلی آمریکا اصابت کند، اگر توسط دفاع موشکی ایالات متحده رهگیری نشود.

به گزارش الجزیره، روز دوشنبه دو موشک کروز استراتژیک از یک زیردریایی در سواحل شرقی کره شمالی شلیک شد.

این مطالعه همچنین می گوید که سیستم دفاع موشکی ایالات متحده حدود 20 ثانیه پس از شلیک هشدار داده می شود و طبق SCMP، اولین موشک های رهگیر حدود 11 دقیقه بعد پرتاب خواهند شد.

روز پنجشنبه، کره شمالی پیشرفته ترین موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای خود را آزمایش کرد.

طبق SCMP، این مطالعه شلیک یک موشک Hwasongpho-15 از شهر سانچون در مرکز کره شمالی به سمت کلمبیا، میسوری را شبیه سازی کرد. Hwasongpho-15 یک موشک دو مرحله ای و احتمالاً دارای قابلیت حمل هسته ای با برد عملیاتی تا 8000 مایل است. SCMP، رهبر این مطالعه، تانگ یویان، گفت: این برای ضربه زدن به کل سرزمین ایالات متحده کافی است.

یک مطالعه چینی نشان داد که موشک های ICBM کره شمالی می توانند به سیستم دفاع موشکی آمریکا نفوذ کنند.

  • پنج موشک بزرگ به طور همزمان از پشت پرتابگرها در کره شمالی در 10 مارس 2023 در یک تصویر توزیع شده دولتی شلیک شدند که اینسایدر نتوانست آن را تأیید کند.  توده های دود در برابر زمین قرمز، در مقابل پس زمینه کوهی مه آلود برمی خیزند.

    این گزارش که در اواسط فوریه منتشر شد، پیش از یک سری شلیک آزمایشی کره شمالی در این هفته منتشر شد.

    در ادامه این بیانیه آمده است که اگرچه شبکه دفاع موشکی ایالات متحده قوی است، اما هنوز در سیستم ماهواره‌ای آن برای ردیابی موشک‌ها شکاف‌هایی وجود دارد که این احتمال را می‌دهد که در هر خروجی از آن عبور کند.

    بر اساس یک مطالعه جدید چینی که به شکاف‌های بالقوه در سیستم ردیابی موشک‌ها با کمک ماهواره‌ای آمریکا اشاره می‌کند، موشک‌های ICBM کره شمالی می‌توانند تنها در 33 دقیقه به مرکز ایالات متحده حمله کنند.

    در این عکس که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) تحت کنترل دولت کره شمالی منتشر شد، مانور حمله آتش در یک مکان نامشخص در کره شمالی در 10 مارس 2023.KCNA از طریق رویترز

    • این مطالعه پرتاب یک موشک Hwasongpho-15 به سمت کلمبیا، میسوری را شبیه سازی کرد.

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    شرکت دولتی کره شمالی Rodong Sinmun گفت که این موشک Hwasongpho-17 است، موشکی بزرگتر و پیشرفته تر از Hwasongpho-15 که در شبیه سازی دانشمندان پکن استفاده شده است.