بیش از 120 رهبر در مذاکرات آب و هوا، مصر در اعتراض مثبت است

اما ابوالمغد گفت که فعالان با ترتیبات ویژه ای که از قبل «برای کسانی که می خواهند تظاهرات یا تظاهرات یا ایستادگی را سازماندهی کنند» در نظر گرفته شده، فضای خود را به دست خواهند آورد.

گروه های جامعه مدنی با استناد به سابقه مشکوک مصر در زمینه حقوق بشر، از محدود شدن حضورشان در مذاکرات امسال ابراز نگرانی کرده اند.

وی گفت: «به محض اینکه درخواستی در این زمینه مطرح شود، به آن پاسخ مثبت داده خواهد شد.

در مذاکرات 6 تا 18 نوامبر چندین موضوع مهم مورد بحث قرار خواهد گرفت، از جمله کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش کمک های مالی به کشورهای فقیر که با تأثیرات تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می کنند. این اولین نشستی است که از سال 2016 در آفریقا برگزار می شود. بیش از 40000 نفر برای این رویداد ثبت نام کرده اند.

ابوالمغد گفت که مصر دیپلمات ها را تحت فشار قرار خواهد داد تا به وعده های بلند رهبرانشان عمل کنند و هشدار داد که تاکنون این وعده ها به اتاق های مذاکره ترجمه نشده است.

ابوالمغد گفت که گزارش های علمی اخیر بر فوریت مقابله با گرمایش جهانی تاکید دارند.

پوشش آب و هوا و محیط زیست AP را در https://apnews.com/hub/climate-and-environment دنبال کنید

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان برگزاری یک تجمع بزرگ در میانه مذاکرات، همانطور که به طور سنتی در جلسات قبلی اتفاق افتاده است، گفت: “به آن رسیدگی خواهد شد.”

وائل ابوالمغد، دیپلمات کهنه کار، که ریاست هیئت مصری را برعهده دارد، به خبرنگاران گفت که کشورش ماه‌ها تلاش کرده است تا در نشست دو هفته‌ای در استراحتگاه ساحلی شرم الشیخ در دریای سرخ که از یکشنبه آغاز می‌شود، زمینه را برای «نتایج معنادار» فراهم کند.

برلین (AP) – مصر میزبان روز جمعه گفت که بیش از 120 رهبر جهان در مذاکرات آب و هوای سازمان ملل متحد در سال جاری شرکت خواهند کرد و به درخواست‌های فعالان محیط زیست برای برگزاری تجمعی در این رویداد “مثبت” پاسخ داده خواهد شد.

___

___

او گفت: «اکنون همه از وخامت وضعیت، از عظمت چالش آگاه هستند و امیدواریم که برای همکاری با یکدیگر به اینجا آمده اند.

او در جریان یک نشست آنلاین گفت: «شاید 121 نفر را داریم و تعداد آنها در حال افزایش است. ما امیدواریم که این یک لحظه پر آب باشد.» رهبرانی مانند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، حضور خود را تأیید کردند، اما ابوالمغد گفت که دیگر سران دولت‌ها مانند شی جین‌پینگ چین و نارندرا مودی، رئیس‌جمهور هند، حضور ندارند.

ابوالمغد از مذاکره کنندگان خواست تا تعامل سازنده داشته باشند. او گفت: «ما نمی توانیم هیچ وقت را تلف کنیم. “بنابراین همه باید به این مناسبت برسند و باید از رویکرد خصمانه‌ای که برنده همه چیز را می‌برد دور شوند که این روند را برای مدت طولانی با مشکل مواجه کرده است.”

پوشش آب و هوا و محیط زیست آسوشیتدپرس از چندین بنیاد خصوصی حمایت می شود. اطلاعات بیشتر در مورد ابتکار آب و هوای AP را اینجا ببینید. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



منبع

برگزارکنندگان باید اسامی افراد تماس را ارسال کنند و مسیر برنامه ریزی شده باید با مسئولان شهر توافق شود.

او گفت: «این جدایی بین واقعیت در حوزه عمومی و آنچه در اتاق های مذاکره اتفاق می افتد نمی تواند ادامه یابد. “این در مورد زندگی های واقعی است که در حال از دست دادن هستند و زندگی های آینده که توسط تغییرات آب و هوایی کنترل نشده ویران خواهند شد.”