یک اپراتور جرثقیل اوکراینی به دلیل “اشتباه بزرگ” پوتین تبدیل به قهرمان جنگ شد.

سرباز ارتش اوکراین، آندری روگالسکی، در اوایل نوامبر 2022 در شهر آزاد شده ویسوکوپیلیا، در منطقه کرسون جنوبی اوکراین، با CBS News صحبت می کند. / اعتبار: CBS News

او گفت: “من به عنوان ندای قلبم به جنگ آمدم… من می خواهم به مردم کمک کنم، می خواهم مردم را آزاد کنم.” این درست نیست که آمدند و چیزی را گرفتند که مال آنها نیست.»

این هفته، ما دوباره با سرباز روگالسکی در نزدیکی شهر کریوی ریه در جنوب اوکراین ملاقات کردیم. بیش از هفت ماه یونیفرم پوشیدن، بیشتر آن در خط مقدم، او را به یک سرباز سرسخت تبدیل کرده است. او به دلیل مجروح شدن در عمل مدال گرفت و امیدوار است که ارتقا پیدا کند.

سرباز ارتش اوکراین، آندری روگالسکی، در اوایل نوامبر 2022 در شهر آزاد شده ویسوکوپیلیا، در منطقه کرسون جنوبی اوکراین، با CBS News صحبت می کند. / اعتبار: CBS News

روگالسکی به ما گفت: «او اشتباه بزرگی مرتکب شد. ما در برابر او زانو نخواهیم زد.»

تجربیات او هیچ تغییری در دیدگاه او نسبت به رئیس جمهور روسیه ایجاد نکرده است.

سبسایی به ما نشان داد که چگونه بچه‌ها از ترس به خود می‌لرزیدند و چگونه پنجره‌ها را با پارچه می‌پوشانند تا سر و صدا را مسدود کنند.

او به ما گفت: «این کاری که آنها انجام دادند، شر محض است. او پوتین را دارای “ذهنیت مافیایی” توصیف کرد.

کریوی ریه، اوکراین – ما برای اولین بار با سرباز آندری روگالسکی در اواخر مارس، درست چند هفته پس از حمله روسیه به کشورش، ملاقات کردیم. او شغل خود را به عنوان اپراتور جرثقیل رها کرده بود، او به ما گفتو هر چه سریعتر برای خدمت سربازی ثبت نام کرد.

بلومبرگ: کارمندان سابق توییتر در بحبوحه اخراج، شکایت دسته جمعی علیه این شرکت تنظیم کردند

پس از آموزش ابتدایی، او به زودی با اتوبوسی از دیگر نیروهای تازه وارد ارتش اوکراین به خط مقدم رفت. ما بخشی از راه را با آنها طی کردیم، در جاده‌های روستایی که باران بهاری بارانی بود.

ما از طریق پیامک با روگالسکی در ارتباط بودیم. او گاهی ویدئوهایی از تجربیات خود می فرستاد که در شبکه های اجتماعی نیز منتشر می کرد. در یک ویدیو او بر پشت یک خودروی زرهی نشسته است. در یکی دیگر، او و سربازان دیگر از غذاهای خانگی در حیاط خانه روستایی لذت می برند.

کارمندان توییتر چند روز پس از تصاحب ایلان ماسک برای اخراج آماده می شوند



منبع

روگالسکی می خواست شهر کوچک ویسوکوپیلیا، در منطقه کرسون جنوبی اوکراین را به ما نشان دهد. نیروهای روسیه نزدیک به شش ماه آن را اشغال کردند و بسیاری از خانه های آن را متلاشی کردند. روگالسکی گفت که به آزادسازی ویسوکوپیلیا کمک کرده است و توضیح داد که چگونه نیروهای اوکراینی شهر را محاصره کردند و روس ها را تا زمانی که نیروهای باقی مانده در سپتامبر فرار کردند، سرکوب کردند.

او به ما گفت: “من مرگ را دیدم، مبارزه را دیدم، غم را دیدم، و شادی را دیدم، و می فهمم که بیهوده نبود.”

در خیابان اصلی ویسوکوپیلیا، نادیا سابسای 74 ساله را در حالی که بطری های شیر را با دوچرخه خود به خانه می برد، ملاقات کردیم. او ما را به زیرزمین ساختمان آپارتمان خود دعوت کرد، جایی که به گفته او هشت خانواده در جریان درگیری های شدید در شهر پناه گرفته بودند.

سرباز ارتش اوکراین آندری روگالسکی (راست) با هالی ویلیامز از اخبار CBS و نادیا سابسای ساکن محلی در شهر ویسوکوپیلیا، در منطقه کرسون جنوبی اوکراین، در اوایل نوامبر 2022 صحبت می کند. / اعتبار: CBS News

با وجود افزایش نرخ بهره، کارفرمایان در ماه اکتبر 261000 شغل ایجاد کردند

در 30 سالگی، روگالسکی هنوز رفتاری پسرانه داشت، اما وقتی از او در مورد دلایلش برای به دست گرفتن سلاح علیه ارتش متجاوز ولادیمیر پوتین پرسیدیم، جدی شد.

نادیا به ما گفت: “من می خواهم در برابر سربازان اوکراینی تعظیم کنم.” “من به دیدن آنها افتخار می کنم.”

سرباز روگالسکی که در کنار او ایستاده بود به ما گفت که سخنان او باعث شد “در درون بدرخشد.”

در ماه مه، او یک ترکش در پای خود گرفت و چندین هفته را در توانبخشی گذراند، اما پس از آن دوباره به گردان خود پیوست. در ویدئویی که در راه بیمارستان گرفت، پای خون آلود و پانسمان شده خود را قبل از اینکه پوزخندی بزند و انگشت شست را به دوربین نشان دهد، نشان می دهد.

بیرون ماشین او نشسته بود، یک آئودی با درهای گلوله و شیشه های شکسته. سبسایی به ما گفت که نیروهای روسی برای سرگرمی آن را شلیک کردند. آنها ماشین های دیگر را دزدیدند و هر چیز دیگری که به این نتیجه رسیدند ارزش غارت را دارد.

سرباز ارتش اوکراین آندری روگالسکی (راست) با هالی ویلیامز از اخبار CBS و نادیا سابسای ساکن محلی در شهر ویسوکوپیلیا، در منطقه کرسون جنوبی اوکراین، در اوایل نوامبر 2022 صحبت می کند. / اعتبار: CBS News