بیر گریلز می‌گوید از اینکه قبلاً وگان بودن را تبلیغ می‌کرد «خجالت می‌کشید» و اکنون به سبزیجات «نزدیک نمی‌شود»

نمایندگان Bear Grylls بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

او افزود: “من فکر می کردم که برای محیط زیست خوب است و فکر می کردم برای سلامتی من مفید است. و با گذشت زمان و تجربه و دانش و مطالعه، متوجه شدم که در هر دو زمینه اشتباه می کنم.”

همانطور که آلانا اختر از اینسایدر قبلا گزارش داده بود، رژیم های غذایی گوشتخواران در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند و شخصیت های رسانه های اجتماعی مانند جو روگان اغلب از طریق ادعاهای اثبات نشده از مزایای آن تبلیغ می کنند.

بیر گریلز وگان سابق که عاشق گوشت شده بود، گفت که از اینکه برای ترویج رژیم های غذایی گیاهی استفاده می کرد، “خجالت می کشید”.

گریلز بدون استناد به شواهد خود ادعا کرد که رژیم غذایی مبتنی بر گیاه برای محیط زیست یا سلامت او «مناسب» نیست و در عوض، او ترجیح می‌دهد رژیم گوشتخواری را اتخاذ کند.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

مطالعه‌ای که توسط محققان بیمارستان بریگهام و زنان و دانشکده پزشکی هاروارد در سال 2021 منتشر شد، نشان داد افرادی که برای مثال پنج وعده میوه و سبزی در روز می‌خورند، در مقایسه با افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های تنفسی کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. به کسانی که دو وعده میوه و سبزی خوردند.

در این میان، خوردن سبزیجات می تواند فوایدی مانند کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و بهبود خواب، سلامت روان و هضم را داشته باشد.

Bear Grylls در اولین نمایش جهانی “Explorer” در BFI Southbank در 4 ژوئیه 2022 در لندن، انگلستان شرکت می کند.جان فیلیپس/WireImage

او گفت: “من چند سال پیش وگان بودم – در واقع یک کتاب آشپزی وگان نوشتم – و کمی خجالت می کشم زیرا واقعاً آن را تبلیغ کردم.” کتاب آشپزی 2015 گریلز، «سوخت برای زندگی»، بیش از 70 دستور غذای لبنی، گندم و بدون شکر را به اشتراک گذاشته است.

گریلز، که اکنون رژیم غذایی سنگینی با گوشت دارد، به PA گفت که اکنون «نزدیک» سبزیجات نمی رود.

  • نه تنها این، مطالعات همچنین نشان داده‌اند که تغییر اجتماعی گسترده‌تر به سمت گیاهان می‌تواند با کاهش انتشار دی‌اکسید کربن، تأثیر مثبت زیادی بر محیط‌زیست داشته باشد.

    پاتون گفت: «اگر یک بیماری مزمن از قبل وجود داشته است، مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، هر گونه سابقه سکته مغزی یا سایر بیماری های قلبی عروقی، قطعاً نباید این رژیم را امتحان کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی دارید، این رژیم غذایی می‌تواند با این همه پروتئین و چربی، که هضم آن زمان زیادی طول می‌کشد، اوضاع را بدتر کند.

    بیر گریلز در حین تولید قسمت Grasslands “سیاره متخاصم” نشنال جئوگرافیک.نشنال جئوگرافیک/ژان دو تویت

    او می‌گوید: «من یک روش ضدفرهنگی برای زندگی پیدا کرده‌ام، برای پذیرفتن گوشت قرمز و اندام‌های بدن – غذای طبیعی درست مانند هزاره‌های اجداد ما برای صدها هزار سال می‌خوردند.» “من سعی کردم بیشتر به بدنم گوش کنم، سعی کردم به طبیعت گوش کنم، و اصلا دلم برای سبزیجات تنگ نمی شود. من به آنها نزدیک نمی شوم و هرگز احساس قوی تر نمی کنم، پوستم هرگز بهتر نبوده است، و روده من هرگز بهتر نبوده است.”

    معایب رژیم گوشتخواران

    بعداً در این مصاحبه، گریلز گفت که او اکنون مدافع چیزی است که او آن را “شیوه زندگی اجدادی” می نامد.

    بیر گریلز، بقای مشهور، گفت که از گذشته خود به عنوان یک گیاهخوار “خجالت زده” است.

  • در حالی که گوشت حیوانی منبع خوبی از پروتئین است و می‌تواند مواد مغذی ضروری را فراهم کند، مصرف بیش از حد آن در واقع می‌تواند باعث مشکلات سلامتی مانند مشکلات گوارشی، کم‌آبی بدن و بی‌حالی شود. حتی می تواند منجر به مشکلات زیانبارتری شود. همانطور که کیت پاتون، متخصص تغذیه به کلینیک کلیولند گفت، رژیم های گوشتخوار می تواند برای کسانی که از قبل شرایط سلامتی دارند خطرناک باشد.

    Bear_Grasslands_HostilePlanet_0367

    به گزارش تلگراف، در طی مصاحبه اخیر با PA، بقای مشهور و ستاره «Into the Wild» ادعا کرد که رژیم غذایی گوشتخواران برای سلامتی و تندرستی او شگفتی ایجاد کرده است. گریلز، 48 ساله، همچنین گفت که به تاریخچه خود در صحبت کردن در مورد مزایای گیاهخواری برای کره زمین و برای سلامتی افراد شرم آور نگاه کرده است.