با یوگنی پریگوژین، “آشپز پوتین” و بنیانگذار گروه وحشیانه واگنر که به رهبر روسیه گفت که در حال شکست دادن جنگ اوکراین است، آشنا شوید.

یونگی پریگوژین در خدمت ولادیمیر پوتین.

جان اف کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون، در نشستی در ماه مارس گفت: «ما می دانیم که آنها آنجا هستند. و ما می دانیم که آنها می خواهند حضور خود را در آنجا در اوکراین افزایش دهند.

آنچه در مورد پریگوژین می دانیم در اینجا آمده است:

بر اساس گزارش واشنگتن پست، یوگنی پریگوژین تردیدهای خود را در مورد جنگ در اوکراین با ولادیمیر پوتین در میان گذاشته است.

یوگنی پریگوژین

طبق تحقیقات بنیاد مبارزه با فساد که توسط روزنامه تایمز نقل شده است، قراردادهای دولتی در یک بازه زمانی پنج ساله به ارزش 3.1 میلیارد دلار گزارش شده است.

پریگوژین پس از اینکه ابتدا از طریق رستوران های خود با رهبر روسیه در تماس بود، حتی در مسائل دولتی به یکی از معتمدین پوتین تبدیل شده است.

اخیراً، واگنر به حمله پوتین به اوکراین کمک کرده است. در ماه مارس، مقامات آمریکایی گفتند که حداقل 1000 جنگجوی مزدور در این کشور مستقر شده اند.

او همچنین ریاست شرکت های دیگری را بر عهده دارد و یکی از آنها را که به دخالت در انتخابات آمریکا متهم شده است، تامین مالی کرده است.

یوگنی پریگوژین

او به 13 سال زندان محکوم شد اما پس از 9 سال در حوالی سقوط اتحاد جماهیر شوروی آزاد شد.

پریگوژین شام پوتین را در رستوران Cheval Blanc در خارج از مسکو، روسیه در 11 نوامبر 2011 سرو می کند.میشا جاپاریدزه / استخر / رویترز

پریگوژین.میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

او اخیراً ادعا کرد که پس از سال ها انکار واگنر، یک گروه مزدور روسی را تأسیس کرده است.

یوگنی پریگوژین

یوگنی پریگوژین، تاجر روسی، قبل از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در کرملین در مسکو، روسیه به نمایش گذاشته می شود.سرگئی ایلنیتسکی/عکس از استخر از طریق AP

اوگنی پریگوژین (L) در 11 نوامبر 2011 به نخست وزیر روسیه ولادیمیر پوتین در طی یک شام با دانشمندان و روزنامه نگاران خارجی در رستوران Cheval Blanc در محوطه یک مجتمع سوارکاری در خارج از مسکو کمک می کند. تصویر در 11 نوامبر گرفته شده است.رویترز/میشا جاپاریدزه/استخر/عکس فایل

  • او سپس قبل از راه‌اندازی رستوران‌های زنجیره‌ای شیک با چند شریک در سن پترزبورگ، یک فروشگاه رفاه افتتاح کرد. تایمز گزارش داد که پوتین تولد خود را در محل غذاخوری جشن می گیرد.

    پریگوژین در نشست سرمایه گذاران خارجی در سن پترزبورگ در سال 2016.میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

    پریگوژین در 9 اوت 2016.الکساندر زملیانیچنکو/AP

    یک کیفرخواست در سال 2018 از سوی وزارت دادگستری همچنین ادعا کرد که پریگوژین یک کارخانه به اصطلاح ترول موسوم به آژانس تحقیقات اینترنت را تامین مالی کرده است.

    به گزارش واشنگتن پست، با کنترل احتمالی او بر گروه مزدور واگنر، او همچنین در طول جنگ روسیه در اوکراین یک بازیگر تأثیرگذار بود و شخصاً نگرانی های خود را در مورد عملیات به پوتین ابراز کرد.

    او لقب «آشپز پوتین» را به خود اختصاص داد.

    اوگنی پریگوژین.JPG

    در ماه سپتامبر، پریگوژین پس از سال ها انکار دخالت در این سازمان، ادعا کرد که یکی از بنیانگذاران یک گروه مزدور روسی معروف به واگنر است.

    تایمز گزارش داد که کترینگ کنکورد در مراسم تحلیف دمیتری مدودف و پوتین ارائه شد.

    در طول چند دهه، الیگارشی گوش پوتین را به دست آورده است.

    پوتین و پریگوژین با کت‌های سفید، که دومی به چیزی خارج از دوربین اشاره می‌کند

    این روزنامه گزارش داد که گزارش اطلاعاتی ایالات متحده نشان می دهد که پریگوژین احساس می کند که وزارت دفاع روسیه بیش از حد به واگنر وابسته است و سازمان او بودجه کافی دریافت نمی کند.

    به گزارش پست، مقامات آمریکایی بر این باورند که پریگوژین سپس ویدئویی را نمایش داد که در آن سربازان واگنر از کمبود منابع به عنوان راهی برای تحت فشار قرار دادن روسیه برای ارائه پول بیشتر شکایت داشتند.

    به گزارش تایمز، اگرچه واقعاً یک آشپز نیست، اما به زودی لقب «آشپز پوتین» را به خود اختصاص داد.

    پریگوژین به پوتین کارخانه ناهار مدرسه خود را در خارج از سن پترزبورگ در 20 سپتامبر 2010 نشان می دهد.ALEXEY DRUZHININ/SPUTNIK/AFP از طریق گتی ایماژ

    “من خودم اسلحه های قدیمی را تمیز کردم، جلیقه های ضد گلوله را خودم مرتب کردم و متخصصانی را پیدا کردم که می توانند در این زمینه به من کمک کنند. از آن لحظه، در 1 مه 2014، گروهی از میهن پرستان متولد شدند که بعداً واگنر نامیده شدند. گردان.» پریگوژین از طریق سرویس مطبوعاتی خود گفت که این بیانیه را به رویترز تأیید کرد.

    به گفته نیویورک تایمز، پریگوژین بلافاصله پس از آزادی با افتتاح یک غرفه هات داگ، ورود خود را به سمت تجارت مواد غذایی آغاز کرد.

    قبل از جمع آوری ثروت، پریگوژین چندین سال در یک مستعمره کیفری روسیه خدمت کرد.

    یوگنی پریگوژین با کت و شلوار، اشاره می کند

    در این کیفرخواست که شامل 12 روس دیگر و شرکت‌های مشاوره و پذیرایی Concord پریگوژین می‌شود، ادعا شده است که آژانس تحقیقات اینترنتی “در عملیات‌هایی برای دخالت در انتخابات و فرآیندهای سیاسی شرکت داشته است.”

    پریگوژین این گزارش را به The Post تکذیب کرد و گفت که او “مدیریت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در جریان درگیری در اوکراین را مورد انتقاد قرار نداده است.”

    پریگوژین به The Post گفت که ویدئوی ارجاع شده را ندیده است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

این شرکت تا حدی این کار را با ایجاد “شخصیت های دروغین ایالات متحده” و راه اندازی صفحات رسانه های اجتماعی که در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی بحث می کردند، انجام داد. پریگوژین دخالت خود را رد کرد.

پریگوژین ادعا کرد که واگنر، یک گروه مزدور روسی را که با کرملین همکاری نزدیک دارد، تأسیس کرده است.

  • به گزارش تایمز، واگنر همچنین سربازانی را به سراسر آفریقا و خاورمیانه فرستاد. بازرسان سازمان ملل این گروه را به ارتکاب جنایات جنگی در سال 2021 متهم کردند.

    روز سه شنبه، واشنگتن پست گزارش داد که فرد مورد اعتماد یوگنی وی. پریگوژین، تاجر، رستوران دار و متحد قدیمی پوتین روس است.

    یوگنی پریگوژین یک تاجر روسی است که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین دارد.

  • به گزارش تایمز، واگنر در سال 2014 تاسیس شد. این یک نهاد قانونی ثبت نشده است و مزدوران طبق قوانین روسیه غیرقانونی هستند. اما این گروه هنوز اغلب به عنوان یک خدمت نظامی خصوصی برای کرملین در نظر گرفته می شود.

    مشخص نیست که او چه زمانی این نام را دریافت کرد، اما در طول یک دهه بعد، کسب و کار پذیرایی پریگوژین قراردادهای پرسود دولتی برای تغذیه مدارس و ارتش روسیه و همچنین فرصتی برای میزبانی ضیافت های دولتی دریافت کرد.

    به گزارش بی بی سی، زمانی که رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن، پس از بیرون راندن روسیه از لیمان در اوکراین، یک فرمانده و افسران ارشد روسی را صدا زد، پریگوژین این انتقادات را تکرار کرد.

    بر اساس گزارش WaPo، او همچنین به پوتین در مورد نگرانی در مورد جهت گیری جنگ در اوکراین گفت.

  • وایرد گزارش داد که پریگوژین یکی از شرکت های بزرگ خود به نام Concord Catering را در سال 1996 و همزمان با راه اندازی کسب و کار رستوران خود تاسیس کرد.

    با انتشار گزارش هایی مبنی بر تلفات روسیه در اوکراین در ماه سپتامبر، یکی از اعضای حلقه ولادیمیر پوتین نسبت به مدیریت جنگ توسط کرملین به رئیس جمهور ابراز تردید کرد.

    اما پریگوژین قبلاً از رهبری نظامی کشور انتقاد کرده بود.

    پریگوژین به ریا نووستی، یک خبرگزاری دولتی روسیه گفت: «آمریکایی ها مردم بسیار تأثیرپذیری هستند؛ آنها آنچه را که می خواهند ببینند، می بینند. “من برای آنها احترام زیادی قائل هستم. اصلاً از اینکه در این لیست قرار گرفتم ناراحت نیستم. اگر می خواهند شیطان را ببینند، بگذار او را ببینند.”

    به گزارش بی بی سی، نیروهای واگنر برای اولین بار در جریان الحاق کریمه به روسیه مستقر شدند.

    پریگوژین که در 1 ژوئن 1961 در لنینگراد، سن پترزبورگ کنونی روسیه به دنیا آمد، بر اساس اسناد دادگاهی که توسط Meduza، یک نشریه مستقل روسی به دست آمده بود، در سال 1981 به اتهام حمله، سرقت و کلاهبرداری محکوم شد.

    به گزارش تایمز، پریگوژین علاوه بر کسب و کار پذیرایی خود، شرکت مدیریت و مشاوره کنکورد را تاسیس کرده و سرویس خبری آنلاین خود را راه اندازی کرده است.