مردی که از واکنش تیراندازی فیلم گرفته بود از انسداد تبرئه شد

دادستان ها استدلال کردند که شیلر 60 دستور را برای دورتر شدن از فروشگاه در مدت 1/2 ساعت نادیده گرفته است، که باعث حواس پرتی از تلاش های پلیس برای نجات جان ها و ایمن سازی صحنه جرم شده است. مایرا گوتل، معاون دادستان منطقه گفت که اولویت او ادامه پخش جریانی است تا بینندگان بیشتری را در کانال خود جذب کند.

در حالی که دراهوتا اشاره کرد که شیلر دستگیر نشده است، معاون دادستان منطقه، رایان دی گفت که یک فرمانده شهادت داده است که پلیس وقت ندارد این کار را انجام دهد و او را در هنگام پاسخ به تیراندازی ایمن نگه دارد.

او بعداً متوجه شد که یکی از دوستانی که در فروشگاه کار می کرد یکی از 10 نفری بود که در فروشگاه King Soopers در شهر کالج بولدر کشته شدند. مظنون، احمد العلیوی علیسا، 23 ساله، متهم به کشتن مشتریان، کارگران و افسر پلیسی است که برای جلوگیری از حمله 22 مارس 2021 به فروشگاه هجوم بردند.

روز چهارشنبه، پس از اینکه وکلای شیلر استدلال کردند که موقتی بودن حواس پرتی به معنای بازداشتن پلیس از انجام کارشان نیست، اعضای هیئت منصفه شیلر را از اتهام ایجاد مانع در پلیس تبرئه کردند.

او گفت: “شما می توانید برای قربانیان تیراندازی در King Soopers عزاداری کنید و همچنان دین شیلر را بی گناه بدانید.”

بولدر، کولو (AP) – دین شیلر سال گذشته پس از خرید از یک سوپرمارکت کلرادو خارج شده بود که صدای تیراندازی شنید و سه نفر را دید که به صورت دراز کشیده بودند. این روزنامه‌نگار مستقل و پاره وقت، قبل از رسیدن مأموران، پخش زنده را در کانال یوتیوب خود آغاز کرد و بعداً از ده‌ها دستور پلیس برای دور شدن خودداری کرد.

پرونده شیلر بخشی از یک بررسی قضایی بزرگتر است که در سراسر ایالات متحده در مورد اینکه مردم تا چه حد می توانند از پلیس فیلمبرداری کنند در حالی که افسران کار می کنند، انجام می شود.

“این نبود که من چیزی خلق می کردم. این یک خبر واقعی بود و من باید تا زمانی که مردم می‌خواهند تماشا کنند، نشان می‌دادم.» او افزود که از زمان از دست دادن استونگ و تحت تعقیب قرار گرفتن، دلش به این اندازه درگیر فیلمبرداری نبوده است.

پیگرد قانونی مرد متهم به تیراندازی در سوپرمارکت از ماه دسامبر پس از حکم قاضی مبنی بر عدم صلاحیت روانی وی برای محاکمه متوقف شده است. آلیسا در یک بیمارستان روانی دولتی تحت درمان است. در طول جلسه استماع هفته گذشته، قاضی Ingrid Bakke گفت که هنوز احتمال قابل توجهی وجود دارد که بتواند در “آینده قابل پیش بینی” صلاحیت شود، چشم اندازی که او برای اولین بار در ماه مارس به اشتراک گذاشت.



منبع

در ماه ژوئیه، یک دادگاه استیناف ایالات متحده مستقر در دنور که بر چهار ایالت غربی و دو ایالت غرب میانه نظارت دارد، هفتمین دادگاه تجدیدنظر شد که حکم می‌دهد افراد از حقی برخوردارند که توسط متمم اول قانون اساسی برای فیلمبرداری از پلیس در حین کار محافظت می‌شود. در ماه سپتامبر، یک قاضی فدرال از اجرای قانون جدید آریزونا که نحوه فیلمبرداری مردم و خبرنگاران از پلیس را محدود می کرد، جلوگیری کرد.

پس از صدور حکم، شیلر که اغلب فعالیت های پلیس را در بولدر ثبت کرده است، گفت که احساس می کند وزنه ای از روی سینه اش برداشته شده است. او گفت که محاکمه او سوگواری کامل برای از دست دادن دوستش، دنی استانگ، را که در فروشگاه کار می کرد و از ترک او عقب مانده بود، سخت کرد زیرا افراد زیادی را در آنجا می شناخت. او گفت که در حال پاسخگویی به نیاز مردم در پخش زنده پاسخ تیراندازی است.

مایکل دوگرتی، دادستان منطقه در بیانیه ای گفت که پلیس به “یک صحنه جنایت بسیار چالش برانگیز و دشوار” واکنش نشان داد و گفت که دفتر او کسانی را که مانع و مداخله می کنند در واکنش های مجری قانون به بحران ها تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

کلیپ‌های ویدئویی که در طول محاکمه شیلر نشان داده شد، چندین افسر را نشان می‌داد که به او می‌گفتند برای امنیت خود و برای امنیت افسران به عقب برگردد. در یک نقطه او پشت نوار پلیس که در نهایت در اطراف فروشگاه بسته شده است می شود اما از عبور از آن طرف خیابان خودداری می کند. او همچنین به برخی از افسران فحش می دهد و هنگامی که می خواهد از جهتی دیگر دسترسی پیدا کند، آنها را برمی گرداند.

در سخنان پایانی، تیفانی دراهوتا، وکیل مدافع به اعضای هیئت منصفه گفت که این پرونده به خاطر مودب بودن با پلیس، یا شجاعت آن روز پلیس یا احترام به جان کسانی که در تیراندازی از دست داده بودند، نبود.

او در جلسه محاکمه ای که روز سه شنبه آغاز شد، گفت: «این یک تصمیم حساب شده برای جلب توجه بود و او آن را دوست داشت.