با طولانی شدن مبارزات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوری خواهان به ترامپ رای می دهند

استراتژیست های جمهوری خواه گفتند که رد درخواست ترامپ برای رای دادن به مک کارتی توسط تندروهای مجلس نمایندگان، نشان دهنده تضعیف تسلط رئیس جمهور سابق بر حزبی است که او تغییر شکل داده است.

قانون اساسی ایالات متحده بیان نمی کند که رئیس مجلس باید عضوی از مجلس باشد، اگرچه هیچ فرد خارجی این نقش را بر عهده نداشته است.

(گزارش توسط مویرا واربرتون در واشنگتن؛ ویرایش توسط اسکات مالون و هوارد گولر)



منبع

مت گاتز، نماینده مجلس، یکی از 20 تن از تندروهای مجلس که مک کارتی را رد کرده اند، در دور هفتم رای گیری به ترامپ رای داد. او تنها عضوی بود که این کار را انجام داد و ترامپ را با 218 رای مورد نیاز فاصله داشت.

واشنگتن (رویترز) – یک روز پس از اینکه جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا درخواست دونالد ترامپ برای حمایت از کمپین کوین مک کارتی را برای ریاست مجلس رد کردند، یکی از مخالفان تندرو مک کارتی به رئیس جمهور سابق رای داد.

گاتز به طور خاص خاری در چشم مک کارتی بوده و اصرار دارد که قانونگذار کالیفرنیا هیچ کاری نمی تواند برای جلب حمایت او انجام دهد.

گاتز در مورد نامزدی ترامپ اظهار نظری نکرد.

نویسنده مویرا واربرتون

جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر، اکثریت کمتر از حد انتظار با ۲۲۲ بر ۲۱۲ را به دست آوردند، نتیجه‌ای که برخی در این حزب تا حدی به حمایت ترامپ از نامزدهای بی‌تجربه یا راست افراطی متهم شدند. این اکثریت محدود به گروه کوچک تندرو نفوذ بسیار زیادی داده است.

در پاسخ به سوالی درباره اقدام گاتز، یکی از نمایندگان ترامپ روز پنجشنبه به پست چهارشنبه ترامپ که خواستار «به کوین رأی دهید» اشاره کرد.