ایالات متحده ده ها برادلی را در بسته کمکی 2.85 میلیارد دلاری به اوکراین ارسال می کند

خودروهای جنگی برادلی خودروهای رزمی زرهی متوسطی هستند که می توانند به عنوان یک نیروی حامل نیرو در میدان نبرد عمل کنند. به جای چرخ، مسیر دارد، اما از یک تانک سبک تر و چابک تر است. این می تواند حدود 10 پرسنل را حمل کند و به عنوان راهی حیاتی برای انتقال ایمن نیروها به نبرد تلقی می شود.

واشنگتن (AP) – مقامات آمریکایی روز پنجشنبه گفتند که در جدیدترین گام دولت بایدن برای ارسال فزاینده مرگبار، ایالات متحده نزدیک به 3 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال خواهد کرد، در یک بسته جدید عظیم که برای اولین بار شامل چند ده خودروی جنگی برادلی می شود. و سلاح های قدرتمند برای کمک به اوکراین برای شکست دادن نیروهای روسیه.

این کمک‌ها پس از سفر ماه گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن، زمانی که او برای اولین بار مخفیانه از کشور جنگ‌زده خود خارج شد تا از آمریکا تشکر کند و پیش‌بینی کرد که سال 2023 «نقطه عطفی» در مناقشه خواهد بود، ارائه می‌شود. . او با تشویق بیشتر برای حمایت بیشتر از تلاش های جنگی کشورش، به کنگره گفت: “پول شما خیریه نیست” و در عوض “سرمایه گذاری در امنیت جهانی و دموکراسی است که ما به مسئولانه ترین شکل از آن استفاده می کنیم.”

همچنین در بسته کمکی HUMVEES، خودروهای محافظت شده از کمین مقاوم در برابر مین یا MRAP و مقدار زیادی موشک و مهمات دیگر گنجانده شده است.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که انتظار می رود روز جمعه اعلام شود زیرا جزئیات بسته به طور عمومی اعلام نشده است.

این کمک – که مجموعاً حدود 2.85 میلیارد دلار است – بزرگترین مجموعه از بسته های تجهیزات نظامی است که پنتاگون از ذخایر خود برای ارسال به اوکراین خارج کرده است. هدف این است که تا حد امکان به نیروهای اوکراینی در طول ماه های زمستان، قبل از شروع بهار و افزایش احتمالی درگیری ها، برسد.

زلنسکی و دیگر مقامات اوکراینی رهبران غربی را تحت فشار قرار داده اند تا سلاح های پیشرفته تری از جمله خودروهای زرهی و باتری های موشک پاتریوت ارائه کنند. بسته کمکی 1.85 میلیارد دلاری در ماه گذشته برای اولین بار شامل یک باتری پاتریوت، پیشرفته ترین سیستم موشکی زمین به هوای غرب در جنگ به اوکراین بود. همچنین تعداد نامعلومی از کیت‌های مهمات حمله مستقیم مشترک را برای اصلاح بمب‌های عظیم با افزودن باله‌های دم و سیستم‌های ناوبری دقیق ارائه کرد تا بتوان آنها را به سمت هدف هدایت کرد.



منبع