بایدن 80 ساله می‌شود و سؤالاتی در مورد پیشنهاد مجدد برای انتخاب مجدد وجود دارد


واشنگتن – جو بایدن روز یکشنبه نقطه عطفی را رقم زد که هیچ رئیس جمهور دیگری در زمان ریاست جمهوری به آن دست نیافته است: او 80 ساله می شود.

بایدن، قدیمی‌ترین رئیس‌جمهور کشور، اولین رئیس‌جمهور هشت‌ساله خواهد بود، سابقه‌ای تاریخی که نه او و نه کاخ سفید آن‌قدر مشتاق انتشار آن نبوده‌اند، زیرا بایدن احتمال نامزدی برای دور دوم ریاست جمهوری را می‌سنجید.

بایدن اواخر ماه گذشته در مصاحبه ای با MSNBC به شوخی گفت: “من حتی نمی توانم سنی را که قرار است باشم. حتی نمی توانم آن را از دهانم بیرون بیاورم.”

کاخ سفید اعلام کرد، جیل بایدن، بانوی اول، یک برانچ یکشنبه برای رئیس جمهور و سایر اعضای خانواده به مناسبت تولد او برگزار می کند.

از نظر سیاسی، بایدن خود را در موقعیتی قوی‌تر از هر رئیس‌جمهور دموکرات مدرنی می‌بیند که از انتخابات میان‌دوره‌ای خارج می‌شود. حزب او در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر فراتر از انتظارات بود و کنترل سنا را حفظ کرد و از ضررهای عمده در مجلس جلوگیری کرد.

با این حال، این شتاب به طور کامل سؤالاتی را که آیا بایدن باید مجدداً نامزد شود یا خیر، برطرف نکرده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد انتخاب مجدد اولین رئیس‌جمهور هشت‌ساله کشور نگرانی دارند و حتی برخی از دموکرات‌ها در کنگره از بایدن خواسته‌اند که دوباره نامزد نشود تا نسل جدید باتوم را به دست بگیرد.

اگر بایدن نامزد شود و پیروز شود – و او بارها گفته است که قصد دارد نامزد شود – با فرض اینکه چهار سال کامل خدمت کند، زمانی که برای دور دوم سوگند یاد می کند، 82 سال خواهد داشت و پس از خروج 86 ساله خواهد بود. این باعث می‌شود که او تقریباً یک دهه از رونالد ریگان بزرگ‌تر از صحنه سیاسی خارج شود.

ریگان، مسن‌ترین رئیس‌جمهور کشور تا زمانی که بایدن این عنوان را به دست آورد، زمانی که در سال 1985 قدرت را ترک کرد، 77 سال داشت.

بایدن اذعان می کند که سؤالات در مورد سن او مشروع است، اما همچنین تأکید می کند که او می تواند چهار سال دیگر خدمت کند.

بایدن در یک کنفرانس خبری پس از میان‌دوره در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای آمریکایی‌هایی دارد که نمی‌خواهند او دوباره نامزد شود، بایدن به سادگی گفت: مراقب من باشید.

“راهی به سوی هرج و مرج”: در میان رای گیری میان دوره ای، بایدن نسبت به خشونت های سیاسی در آستانه انتخابات 8 نوامبر هشدار داد

پرزیدنت جو بایدن روز یکشنبه 80 ساله شد و او را به اولین رئیس جمهور 8 ساله کشور تبدیل کرد.

پرزیدنت جو بایدن روز یکشنبه 80 ساله شد و او را به اولین رئیس جمهور 8 ساله کشور تبدیل کرد.

‘به تماشا کردن ادامه بده’

متحدان بایدن می گویند او در دو سال اول ریاست جمهوری خود ثابت کرده است که به خواسته های جسمی و روحی کاخ سفید پاسخ می دهد.

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که او برنامه ای دارد که برای کارکنان کسری از سن او سخت است. این مقام گفت، در پرواز برگشت از سفرهای ماراتن برون مرزی، هنگامی که سایر کارکنان از بین رفته و آماده خواب هستند، او جلساتی را در مورد چگونگی برخورد با سیاست داخلی به گونه‌ای که مستلزم استقامت زیاد است، تشکیل می‌دهد.

کارکنان می گویند که آنها همچنین دیده اند که او در زمان غم و اندوه جامعه قدرت نشان می دهد، مانند زمانی که خانواده ها را پس از تیراندازی های دسته جمعی در Uvalde، تگزاس، یا بوفالو، نیویورک دلداری می دهد در آن لحظات سوگواری ملی، بایدن با هر یک از اعضای خانواده برای برقراری ارتباط ملاقات کند. شخصا با آنها و ارائه حمایت خود.

این مقام گفت که او همچنین تا دیروقت شب کار می کند، با اعضای کنگره تماس می گیرد و در مورد کتاب های خلاصه می پردازد و سوالات مفصلی را از کارکنان می پرسد، همانطور که برای روز بعد استراتژی دارد.

و با این حال، بسیاری از آمریکایی ها نگرانی هایی در مورد سپردن ریاست جمهوری به او برای چهار سال دیگر دارند.

سه چهارم از دموکرات ها یا رای دهندگان متمایل به دموکرات در نظرسنجی CNN در ژوئیه گفتند که حزب دموکرات باید فردی غیر از بایدن را در سال 2024 معرفی کند. 64 درصد از آمریکایی ها در نظرسنجی USA TODAY/دانشگاه سافولک در ماه گذشته گفتند که این کار را نمی کنند. نمی‌خواهم بایدن برای دور دوم نامزد شود.

متحدان بایدن به نقطه نظرسنجی دیگری توجه می کنند که به ندرت عناوین مشابهی با پرسش سن ایجاد می کند. برخی از همان نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند آمریکایی‌ها نمی‌خواهند او برای دور دوم نامزد شود، همچنین نشان می‌دهد که او در یک مسابقه مجدد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را شکست داده است.

سدریک ریچموند، دستیار سابق کاخ سفید در دولت بایدن و مشاور کمیته ملی دموکرات، مسئله سن را کم اهمیت جلوه داد و گفت که بایدن در دو سال ریاست جمهوری کارهایی را انجام داد که دموکرات‌ها دهه‌ها به‌دنبال آن بودند.

ریچموند گفت: “او کار روزانه را می داند. و این واقعیت که قصد دارد دوباره دویده شود به این معنی است که ذره ای او را آزار نمی دهد.”

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید نیز با استناد به دستاوردهای او در دو سال اول ریاست جمهوری بایدن، سؤالات مربوط به سن او را برطرف کرد.

بیتس به موفقیت بایدن در تصویب قوانینی اشاره کرد تا مطمئن شود شرکت‌های بزرگ سهم خود را از مالیات پرداخت می‌کنند، مدیکر را برای مذاکره در مورد قیمت‌های پایین‌تر دارو توانمند می‌سازد، مهم‌ترین اصلاحات اسلحه را در 30 سال گذشته اعمال می‌کند و بزرگترین سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها از دهه 1950 را انجام می‌دهد.

بیتس گفت: «او موفق‌ترین کارنامه قانون‌گذاری را از زمان لیندون جانسون به دست آورده است و بهترین نتیجه میان‌دوره‌ای را در بین هر رئیس‌جمهوری دموکرات در 40 سال اخیر کسب کرده است.» “به تماشا کردن ادامه بده.”

“طرفدار برابری”: چگونه جو بایدن دوستدارترین رئیس جمهور LGBTQ در تاریخ ایالات متحده شد

“سالم، قوی” و “مناسب برای خدمت”

بر اساس خلاصه پزشکی پزشک او، کوین اوکانر که یک سال پیش توسط کاخ سفید منتشر شد، بایدن از نظر جسمی در سلامت کامل است.

گزارش اوکانر اشاره کرد که راه رفتن بایدن سفت‌تر شده و مایع کمتری دارد، وضعیتی که به گفته پزشک به دلیل «ساییدگی و پارگی» ستون فقرات او ناشی از افزایش سن است. اوکانر همچنین خاطرنشان کرد که بایدن در حین سخنرانی با شدت و دفعات فزاینده سرفه می کرد و گلوی خود را صاف می کرد. اوکانر آن را به ریفلاکس معده نسبت داد.

اما به‌طور کلی، اوکانر نتیجه‌گیری کرد، بایدن «سالم، قوی» و «برای اجرای موفقیت‌آمیز وظایف ریاست‌جمهوری» باقی می‌ماند.

منتقدان بایدن همچنان آمادگی روانی او را زیر سوال می برند. لکنت در دوران کودکی با افزایش سن بیشتر مشخص شده است. و او سابقه طولانی لغزش های کلامی در حین اظهارات عمومی دارد که خوراک زیادی برای کسانی که به هوش ذهنی او شک دارند فراهم کرده است.

یکی از آخرین اپیزودها در سپتامبر اتفاق افتاد، زمانی که بایدن در کنفرانس کاخ سفید درباره گرسنگی، تغذیه و سلامت سخنرانی می کرد. بایدن زمانی که در خلال سخنان خود با نماینده فقید جکی والورسکی، آر-ایند، تماس گرفت، ابروها را بالا برد.

“جکی، اینجایی؟ جکی کجاست؟” او درخواست کرد.

والورسکی و دو تن از کارکنان آن چند هفته قبل در یک تصادف رانندگی کشته شده بودند. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، سعی کرد اظهارات بایدن را کم اهمیت جلوه دهد و گفت که این نماینده کنگره در طول سخنان رئیس جمهور “در ذهن او” بوده است. بایدن در یک ملاقات خصوصی در دفتر بیضی از خانواده والورسکی عذرخواهی کرد.

اما از نظر سیاسی آسیب وارد شد.

نماینده ویکی هارتزلر، آر-میسوری، در توییتر نوشت: «واقعاً یک اشتباه افتضاح و شرم‌آور است.

رونی جکسون، نماینده تگزاس، که به عنوان پزشک کاخ سفید برای ترامپ و باراک اوباما خدمت می کرد، گفت: «نیازی به یک متخصص مغز و اعصاب نیست تا متوجه شود که او در زوال شناختی جدی قرار دارد.

کاخ سفید به سابقه طولانی بایدن در اشتباهات لفظی اشاره کرد و گفت که این گافی تنها نمونه دیگری از صحبت کردن بایدن و خودش بود.

‘آبشار بحران ها’: رویدادهای غیرمنتظره رهبری و محبوبیت جو بایدن را آزمایش می کنند

آیا بایدن برای انتخابات مجدد شرکت کند؟

بایدن در کنفرانس خبری پس از میان دوره ای خود بار دیگر گفت که قصد دارد برای دور دوم نامزد شود، اما تصمیم نهایی گرفته نشده است.

او گفت: “من به سرنوشت احترام می گذارم.” و این در نهایت یک تصمیم خانوادگی است.

بایدن گفت که او و بانوی اول قصد دارند در مورد امکان یک کمپین ریاست جمهوری دیگر بین روز شکرگزاری و کریسمس گفتگو کنند و احتمالاً در اوایل سال آینده تصمیم نهایی را بگیرند.

به گفته یکی از مشاوران بایدن، با این حال، در پشت صحنه، رئیس جمهور شروع به آماده شدن برای کمپین انتخاب مجدد در جلسات پاییز امسال با تیم کوچکی از قابل اعتمادترین دستیاران خود کرد. کار مقدماتی، که نامزدهای بالقوه جمهوری خواهان را بررسی کرده است، شامل ارتباط با کهنه سربازان کمپین انتخاب مجدد اوباما و بیل کلینتون است.

تد کافمن، سناتور سابق ایالات متحده از دلاور و دستیار دیرینه بایدن، گفت که او فکر نمی‌کند سن جزئی از محاسبات رئیس‌جمهور باشد که آیا در سال 2024 نامزد شود یا خیر. معاون رئیس جمهور – به خاطر موفقیت هایش تا کنون در کاخ سفید.

کافمن گفت: «نامزدی برای ریاست‌جمهوری پیچیده‌ترین تصمیمی است که هر کسی می‌تواند بگیرد. «گذشته مقدمه ای با اوست. او برای مدت طولانی این کار را انجام می دهد. و او دقیقاً می داند که این روند چیست.”

جفری انگل، مدیر مرکز تاریخ ریاست جمهوری در دانشگاه متدیست جنوبی در دالاس، گفت که سن به تنهایی نباید عامل سلب صلاحیت برای ریاست جمهوری باشد.

به گفته انگل، پیشرفت‌های فناوری پزشکی به آمریکایی‌ها اجازه عمر طولانی‌تری داده است، بنابراین جای تعجب نیست که یک فرمانده کل 80 ساله برای یک دوره چهار ساله دیگر نامزد شود.

به گفته انگل، در حالی که این شغل از نظر فیزیکی سخت است، سن لزوماً نشانه ای از توانایی رئیس جمهور برای مقابله با فشار نیست.

یازدهمین رئیس جمهور این کشور، جیمز کی پولک، یک دوره ریاست جمهوری را برعهده داشت و تنها سه ماه پس از ترک قدرت در سن 53 سالگی درگذشت. انگل گفت: «او کاملاً خودش را تا حد مرگ کار کرد.

فرانکلین روزولت، که چهار بار انتخاب شد، از فلج اطفال و سایر بیماری ها رنج می برد و در زمان ریاست جمهوری درگذشت. او 63 سال داشت.

انگل گفت که ریگان که 9 سال پس از ترک ریاست جمهوری به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود، با سؤالاتی در مورد اینکه آیا سن او برای ریاست جمهوری خیلی مسن است، اما در دوره دوم ریاست جمهوری خود در سیاست خارجی فوق العاده موفق بود، تحت تأثیر قرار گرفت.

انگل گفت که در مورد بایدن، اگر او خود را در یک مسابقه مجدد با ترامپ که تنها چهار سال جوانتر است ببیند، سن کمتر از مسئولیت کمپین انتخاباتی او خواهد بود.

انگل گفت که ترامپ و سایر جمهوری خواهان تلاش خواهند کرد تا سن بایدن را به یک مسئله تبدیل کنند، اما «در واقعیت، ترامپ از نظر عملکردی هم سن است».

مایکل کالینز و جوی گاریسون کاخ سفید را پوشش می دهند. کالینز را در Twitter@mcollinsNEWS و Garrison@joeygarrison دنبال کنید.

“یک مسیر بهتر به جلو”: بایدن در سخنرانی خود از فیلادلفیا گفت: «نیروهای MAGA» مصمم هستند که کشور را به عقب برگردانند

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: سن بایدن در حوالی سال 2024 که 80 سالگی را جشن می گیرد سؤالاتی را ایجاد می کند.



منبع