بایدن پس از اینکه انتظارات را شکست داد، در دوره میان دوره ای درخشش خود را حفظ کرد

اما او ادامه داد: «هیچ سابقه تاریخی برای رئیس‌جمهوری وجود ندارد که مسئله سن به همان اندازه رایج باشد و به طور همزمان احساس کند که بقای کشور ممکن است به کاندیداتوری مجدد او بستگی داشته باشد.»

پس از انتخابات میان دوره ای، بایدن آن نیروهای ضد دموکراتیک را در حال عقب نشینی اعلام کرد.

جفری انگل، مدیر مرکز تاریخ ریاست جمهوری در دانشگاه متدیست جنوبی، گفت: «این فهرستی است که ما حداقل در یک نسل، اگر نه بیشتر دیده‌ایم، به همان اندازه دگرگون‌کننده است». «تعداد، دامنه و اهمیت چیزهایی که بایدن پشت سر گذاشته است، قابل توجه است، البته با اکثریت اندک، به ویژه.»

بایدن با اختیارات اجرایی خود با عفو هزاران آمریکایی محکوم به نگهداری ماری جوانا و بخشودگی بدهی های دانشجویی فدرال برای میلیون ها وام گیرنده، که در چالش های قانونی گره خورده است، به خواسته های مترقی پاسخ داد. او همچنین دو فرمان اجرایی را امضا کرد تا از دسترسی به سقط جنین محافظت کند، پس از اینکه دادگاه عالی Roe v Wade را در ژوئن لغو کرد.

او گفت: “ما امسال از آنها گذشتیم، اما اکنون آنها واقعاً به مرحله اجرا خواهند رسید.” در ماه‌های آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.»

کرنل بلچر، یک نظرسنجی از حزب دموکرات، گفت: «این در چارچوب این انتخابات بسیار مهم بود. اگر «دموکراسی» را بیرون بیاورید و «انتخاب» را از میان ابر واژه‌های انتخاباتی انتخاب کنید، این یک حمام خون لعنتی بود.»

در یک «دنیای ناپایدار»، با روسیه که تهدیدات هسته‌ای را مطرح می‌کند، ترامپ در تلاش برای بازگشت است و دموکراسی آمریکایی همچنان تحت تهاجم است، لیک گفت که رأی‌دهندگان احتمالاً دوباره به سمت نامزد پیشنهادی رهبری ثابت و آزمایش‌شده روی خواهند آورد.

بایدن گفته است که تصمیم او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ریشه در هشدار او از ریاست جمهوری ترامپ، به ویژه امتناع سلف او از محکوم کردن خشونت برتری طلبان سفیدپوست در شارلوتسویل دارد. او مأموریت خود را نه تنها شکست دادن ترامپ بلکه شکست نیروهای ترامپیسم می دانست.

“تو انجامش دادی، جو!” معاون رئیس جمهور کامالا هریس در یک رویداد پس از انتخابات با حامیانش فریاد زد. سناتور الیزابت وارن از ماساچوست، رقیب سابق او برای نامزدی دموکرات ها، هفته گذشته گفت: “این پیروزی متعلق به جو بایدن است.” و وقتی از جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها پرسیده شد که چگونه دموکرات‌ها بر بادهای معکوس بزرگ و سنگینی تاریخ غلبه کردند، به رئیس‌جمهور اعتبار داد: «باید از جو بایدن تشکر کنم.»

اما تیم بایدن که اخیراً فهرستی را در توییتر با استفاده از آن تهیه کرده است، می‌گوید موفقیت‌های او به کنگره محدود نمی‌شود. نوع کوچک برای تأکید بر جابجایی دستاوردهای رئیس جمهور.

بایدن در آخرین سخنرانی مهم پیش از انتخابات خود هشدار داد که انتخاب نامزدهایی که نتایج انتخابات 2020 را انکار می کنند و متعهد به پذیرش نتایج در سال 2022 نمی شوند، “مسیری به سوی هرج و مرج” است. پرمخاطب‌ترین این نامزدها شکست خوردند، در حالی که سقط جنین به دموکرات‌ها در ایالت‌هایی که جناح راست در معرض تهدید بود، کمک کرد.

بلچر گفت: «اینکه ما در این انتخابات میان دوره ای به بن بست رسیدیم و در واقع یک کرسی سنا را به دست آوردیم، تاریخی است.

باراک اوباما و جو بایدن در 5 نوامبر یک گردهمایی مبارزاتی برای دموکرات های پنسیلوانیا در فیلادلفیا برگزار کردند. عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایماژ

چند روز بعد، ترامپ 76 ساله اعلام کرد که دوباره برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد. در حال حاضر مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا، بایدن، که در مراسم تحلیف خود در سال 2025 82 ساله می‌شد، اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا برای یک کمپین سخت‌گیرانه، احتمالاً در برابر یک دشمن قدیمی، و در صورت پیروزی، چهار سال دیگر تصمیم خواهد گرفت. کاخ سفید.

برای برنده شدن، دموکرات‌ها باید از بایدن پیشی می‌گرفتند، که محبوبیتش در دهه 40 پایین بود و بدبینی نسبت به وضعیت اقتصاد پایین آمده بود. بر اساس جمع‌آوری ردیابی نظرسنجی‌های عمومی ۵۳۸، تعداد بایدن در این برهه از دوره‌اش کمتر از هر رئیس‌جمهوری از زمان هری ترومن است.

او گفت، در سال 2020، آمریکایی‌ها «ثبات را به بی‌ثباتی و دموکراسی را به اقتدارگرایی و خشونت ترجیح دادند، و این تضاد امروز هم وجود دارد، احتمالاً حتی قوی‌تر».





منبع

بر اساس نظرسنجی های خروج، دو سوم رأی دهندگان میان دوره ای، از جمله بسیاری از دموکرات ها، گفتند که نمی خواهند بایدن برای انتخابات مجدد شرکت کند. در نظرسنجی‌ها، رای‌دهندگان سن رئیس‌جمهور را به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی رتبه‌بندی می‌کنند. بایدن گفته است که رای دهندگان باید به آن توجه کنند و در عین حال اصرار دارند که استقامت ذهنی و جسمی برای این کار را دارد.

انگل گفت که تاریخ چندین نمونه از روسای جمهور را ارائه می دهد که “یک ماموریت را درک کردند و فقط یک دوره را انتخاب کردند.”

بایدن با نامزدی خود، به سرعت دادگاه های فدرال، از جمله دادگاه عالی را تغییر داد، جایی که قاضی کتنجی براون جکسون اکنون به عنوان اولین قاضی زن سیاه پوست در تاریخ آمریکا حضور دارد.

فراتر از کووید، او پیروزی‌های قانونی بیشتری را به دست آورده است: سرمایه‌گذاری ۱ تریلیون دلاری در زیرساخت‌های کشور، اولین اقدام کنترل اسلحه در دهه‌ها، بودجه برای تقویت تولید داخلی تراشه‌های نیمه‌رسانا، گسترش مزایا برای جانبازان و در نهایت، پس از آن. ماه‌ها بلاتکلیفی، محور برنامه اقتصادی او، یک قانون مهم آب و هوا و مراقبت‌های بهداشتی است. به زودی او همچنین ممکن است لایحه ای را برای حمایت از ازدواج های همجنس گرا و بین نژادی امضا کند.

باراک اوباما و جو بایدن برای جمعی از هواداران در یک تجمع دست تکان می دهند.

بایدن وارد کاخ سفید در دوره‌ای از آشوب عمیق برای ملت شد: در سایه شورش 6 ژانویه و اعماق همه‌گیری ویروس کرونا. بایدن در حالی که قول می‌داد با فوری‌ترین بحران‌های کشور مقابله کند و جایگاه آمریکا را در خارج از کشور تقویت کند، برنامه‌ای بلندپروازانه را دنبال کرد.

با این حال، رئیس جمهور در لحظه ای از قدرت غیرمنتظره وارد دهه نهم خود می شود. دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای تاریخ را به چالش کشیدند، کنترل سنا را حفظ کردند و امیدهای جمهوری خواهان برای ایجاد “موج قرمز” در مجلس نمایندگان را از بین بردند.

این حکم – عملکردی غیرقابل قبول از سوی حزب او و شکست چندین نامزد منکر انتخابات با حمایت دونالد ترامپ – به رئیس جمهوری که انتخابات را آزمونی برای دموکراسی آمریکایی می دانست، اعتبار بخشید.

دموکرات ها نیز به طور یکسان راضی نیستند. ترقی خواهان هنوز از ترجیح بایدن برای دوحزبی ناامید هستند و استدلال می کنند که او برای تحقق وعده های جسورانه ای که به عنوان نامزد داده بود، کارهای زیادی باقی مانده است. در حالی که طرح بخشودگی بدهی های دانشجویی بایدن و برخی از سیاست های مهاجرتی او باعث اختلاف در حزب او شده است.

در کمتر از دو سال، بایدن به تعدادی از اهداف مهم سیاسی دست یافت که برخی از آنها با حمایت دو حزبی که وعده داده بود، دست یافت. روی هم رفته، قانونی که او در نیمه اول دوره ریاستش امضا کرد، شبکه امنیت اجتماعی آمریکا را متحول کرده و بزرگترین سرمایه گذاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در تاریخ ایالات متحده را فراهم کرده است.

لیک گفت، قبل از اینکه دموکرات‌ها بتوانند ابتکار عمل خود را به مردم بفروشند، آنها قبلاً درگیر مبارزه قانونی بعدی خود بودند. اما او گفت که کاخ سفید فرصت تازه ای خواهد داشت تا برنامه های خود را در دستور کار خود قرار دهد زیرا اجرای بسیاری از برنامه های وی در ماه های آینده در جریان است.

<span>عکس: الیزابت فرانتز/رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/8h7YjjS_DCk_9Szdc1IgYw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/57b8cd32d31787ecb5a4637d62a11719″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/8h7YjjS_DCk_9Szdc1IgYw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/57b8cd32d31787ecb5a4637d62a11719″/></div>
</div>
</div>
<p>سلیندا لیک، یک نظرسنجی از حزب دموکرات که برای بایدن کار کرده است، گفت: «از قضا، اگر کارهای کمتری انجام می داد، احتمالاً اعتبار بیشتری کسب می کرد.</p>
<p>با اکثریت محدود دموکرات ها در کاپیتول هیل، او کمک کرد تا بسته امدادی برای کووید به قدری بزرگ انجام شود که میزان فقر کودکان در آمریکا را به نصف کاهش داد.  در همین حال، دولت جدید یک کمپین واکسیناسیون انبوه را گسترش داد و تسریع بخشید که تقریباً از هر 10 بزرگسال آمریکایی 7 نفر را تلقیح کرده است، اگرچه بازگشت به حالت عادی پس از بیماری همه گیر مبهم بوده است.</p>
<p>دونا برزیل، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات، گفت: «او رئیس‌جمهوری است که لحظه را درک می‌کند.  و وقتی به این دوره نگاه می‌کنیم، او را به‌عنوان «جو ثابت» می‌بینیم، کسی که توانسته کشور را ثبات بخشد و ما را به جلو ببرد.»</p>
<p>اجرای قانونگذاری دموکرات ها تقریباً به طور قطع جای خود را به دوره جدیدی از بن بست در واشنگتن تقسیم شده در سال آینده خواهد داد.  اما با داشتن اکثریت دموکرات در سنا، او می‌تواند به پرکردن پست‌های خالی قضایی ادامه دهد – و مجدداً با فشار برای اعمال اختیارات اجرایی خود برای اقدام در مورد مسائلی مانند آب و هوا و مهاجرت مواجه خواهد شد.</p>
<p>امروز، جو بایدن در جشن تولد 80 سالگی خود در میان وعده صبحانه با خانواده خود در واشنگتن زنگ خواهد زد.  این نقطه عطفی است که هیچ یک از پیشینیان او در زمان خدمت در کاخ سفید به آن دست نیافته اند و با توجه به آینده سیاسی خود، به نظر بزرگ می رسد.</p>
<p>با پشت سر گذاشتن انتخابات میان‌دوره‌ای و احتمال کمپین انتخاب مجدد بایدن، رای‌دهندگان امیدوار هستند که نیمه اول دوره ریاست‌جمهوری او را همان‌طور که می‌بینند ببینند: یک داستان موفقیت که به سختی به دست آمده است.</p>
<p>همه موافق نیستند که انتخابات یک پیروزی قاطع برای رئیس جمهور بود.  برخی استدلال کرده اند که انتخابات رد افراط گرایی جمهوری خواهان بود، نه بازتاب قدرت سیاسی بایدن.</p>
<p>بایدن در مراسمی با رهبران تجاری و کارگری در روز جمعه به آمریکایی ها اطمینان داد که به زودی تأثیر قانونی را که او در اوایل سال جاری امضا کرد که هزینه مراقبت های بهداشتی و قیمت انرژی را محدود می کند، احساس خواهند کرد.</p>
<p><figcaption class=عکس: الیزابت فرانتز/رویترز

جمهوری خواهان حملات زیادی را در کارنامه ثروتمند بایدن پیدا کرده اند و سیاست های مخارج او را عامل تشدید تورم می دانند. آنها همچنین تهدید کرده اند که از اکثریت جدید مجلس نمایندگان برای بررسی خروج از افغانستان، جنبه های واکنش او به کووید و نحوه مدیریت دولتش در مرز ایالات متحده و مکزیک استفاده خواهند کرد.

در درخشش پس از انتخابات، دموکرات‌ها تمجیدهای زیادی را انجام دادند – یک تغییر اساسی برای بایدن، که بیشتر سال دوم ریاست‌جمهوری خود را صرف تقصیر آنچه که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند سرزنش کوبنده رای دهندگان باشد، گذراند. اما به جای انکار، او توجیه شد.

او به جنگ در افغانستان پایان داد، اگرچه خروج بی نظم نیروهای آمریکایی، آمریکایی ها و متحدانش را به یک اندازه متاثر کرد. زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، بایدن ناتو را گرد هم آورد و واکنش جهانی را رهبری کرد – نقشی که او قول داد پس از عقب نشینی انزواطلبانه ترامپ، آن را بازگرداند.

سلیندا لیک، نظرسنجی از حزب دموکرات

اگر کارهای کمتری انجام می داد، احتمالاً اعتبار بیشتری کسب می کرد

و بسیاری از دموکرات‌ها اکنون می‌گویند بایدن و هریس به دلیل پیش‌زمینه‌سازی تهدیدات علیه دموکراسی و انتخاب باروری در دوره میان‌دوره‌ای شایسته تقدیر هستند. علیرغم هشدارهای استراتژیست‌های حزب مبنی بر اینکه اینها مسائل مهمی نبودند، دموکرات‌ها اکنون معتقدند که آنها به مقابله با حملات جمهوری‌خواهان با محوریت تورم و جنایت کمک کرده‌اند و پیروزی‌های مهمی را در ایالت‌های میدان نبرد به دست آورده‌اند.

مشاوران ارشد در حال حاضر زمینه را برای کمپین 2024 فراهم می کنند. بایدن گفته است که «قصد» او برای کاندیداتوری مجدد است، اما در تعطیلات قبل از اعلام تصمیم، احتمالاً در اوایل سال آینده، در مورد آن با خانواده‌اش صحبت خواهد کرد.