بایدن می‌گوید که پس از موج تیراندازی‌های جمعی، برای ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی مجدداً تلاش خواهد کرد

کنگره نشان داده است که تمایلی به غیرقانونی کردن AR-15 و سایر اسلحه‌های تهاجمی ندارد. مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها در ماه ژوئیه ممنوعیتی را تصویب کرد که عمدتاً در راستای خطوط حزبی بود. اما این لایحه شانس کمی برای پیشبرد در سنا دارد، جایی که 10 جمهوری خواه باید به یک گروه متحد دموکرات بپیوندند تا از بین بروند.

رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگاران در هنگام بازدید از یک ایستگاه آتش نشانی در صبح روز شکرگزاری، استدلال دیرینه خود را تکرار کرد که چنین سلاح هایی یک تهدید اجتماعی هستند و نباید فروخته شوند.

از بایدن پرسیده شد که آیا ممکن است برای ممنوعیت در جلسه لاغر کنگره فشار بیاورد، زمانی که قانونگذاران خروجی که با انتخابات دیگری روبرو نیستند ممکن است احساس آزادی بیشتری برای شکستن رای دهندگان پایه و لابی اسلحه با بودجه خوب داشته باشند.

او ادامه داد: «هر وقت که… این کار را انجام خواهم داد. “من باید این ارزیابی را انجام دهم که وارد می شوم و شروع به شمارش آرا می کنم.”

بایدن گفت: «من تلاش خواهم کرد.

بایدن در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 قول داد که فروش و ساخت سلاح های تهاجمی را غیرقانونی کند، و ماه گذشته در یک رویداد تلویزیونی در شهرداری، بار دیگر تاکید کرد که به این تعهد عمل خواهد کرد.

دفتر میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آنها همچنین در رژه روز شکرگزاری میسی در شهر نیویورک شرکت کردند و از آتش نشانان و اعضای خدمات تشکر کردند و گفتند که روزشان یک روز آرام خواهد بود.

بایدن در ایستگاه آتش نشانی گفت: «من سعی می کنم از شر سلاح های تهاجمی خلاص شوم.

جیل بایدن گفت: «ما فقط با خانواده شام ​​می‌خوریم، احتمالاً در ساحل قدم می‌زنیم و فقط از خانواده‌مان قدردانی می‌کنیم.»

به گفته کاخ سفید، رئیس جمهور و بانوی اول جیل بایدن روز پنجشنبه با صاحبان باشگاه کیو تماس گرفتند. کاخ سفید گفت، آنها به دو مالک، نیک گرزکا و متیو هاینز، گفتند که متعهد به مبارزه با “نفرت و خشونت با سلاح” هستند.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه گفت که پس از موجی از تیراندازی های دسته جمعی که بار دیگر قوانین اسلحه در کشور را مورد توجه قرار داده است، مجددا تلاش خواهد کرد تا ممنوعیت تفنگ های تهاجمی را اعمال کند.

بایدن سابقه طولانی در تلاش های بالا و پایین برای منع فروش سلاح های تهاجمی دارد. به عنوان یک سناتور از دلاور در سال 1994، او کمک کرد تا ممنوعیت تسلیحات تهاجمی را آغاز کند که به کاهش مرگ و میر ناشی از تیراندازی های دسته جمعی منجر شد. این ممنوعیت 10 سال بعد، در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، منقضی شد و هرگز تمدید نشد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

رئیس‌جمهور و بانوی اول به آتش‌نشانان نانتاکت کیک کدو تنبل تحویل دادند و نوه‌شان بو که یک کلاه ایمنی کوچک برای پوشیدن به او دادند.

با توجه به اینکه جمهوری خواهان در سال 2023 کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت، جلسه بی بند و باری پایان سال ممکن است آخرین فرصت برای بایدن باشد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 به هدف خود دست یابد.

او در حین خوشامدگویی به آتش نشانان در نانتاکت، ماساچوست، جایی که او و خانواده اش تعطیلات شکرگزاری را سپری می کنند، گفت: «این ایده که ما همچنان اجازه می دهیم سلاح های نیمه خودکار خریداری شود، بیمار است. «این هیچ ارزش اجتماعی ندارد. صفر هیچ یک. هیچ دلیل انفرادی برای آن جز سود برای سازندگان اسلحه وجود ندارد.»

اظهارات بایدن دو روز پس از آن بیان شد که مقامات گفتند یک مدیر شبانه در یک فروشگاه والمارت در ویرجینیا به سوی همکارانش تیراندازی کرد که شش کشته و دست کم ده ها نفر دیگر زخمی شدند. مظنون به نام آندره بینگ 31 ساله ظاهراً خودکشی کرد. مقامات گفتند که او به یک تفنگ دستی مسلح بود.

تیراندازی های دسته جمعی با فرکانس وحشتناکی در حال وقوع است. روز شنبه، یک مرد مسلح در کلاب کیو، یک باشگاه دگرباشان جنسی در کلرادو اسپرینگز، کلرادو، پنج نفر را کشت و 19 نفر را مجروح کرد. پلیس گفت که کاربران ممکن است با مقابله و خلع سلاح مظنون، که توسط مقامات به نام اندرسون لی آلدریچ، 22 ساله شناسایی شده، از مرگ بیشتر جلوگیری کرده باشند. به گفته آدریان واسکز، رئیس پلیس کلرادو اسپرینگز، اسلحه مورد استفاده به سبک کلت AR-15 بود.

اولین خانواده طبق سنتی به جزیره ماساچوست بازگشتند که دهه ها پیش زمانی که جو و جیل بایدن هنوز با هم قرار داشتند شروع شد.

رئیس جمهور به سی ان ان گفت: «به هر حال، من یک ممنوعیت تسلیحات تهاجمی دریافت خواهم کرد. “قبل از اینکه این کار تمام شود، من دوباره آن را دریافت خواهم کرد. شوخی نیست و تماشا کنید.»