بایدن در حالی که پیروزی های خود را تغییر می دهد و به دومین دوره ریاست جمهوری خود می اندیشد، تضادهایی را با جمهوری خواهان در وضعیت اتحادیه مطرح خواهد کرد.

انتظار می‌رود بایدن روز سه‌شنبه آمریکایی‌ها را با این تصور جمع کند که کشور در نقطه عطف قرار دارد، زیرا از همه‌گیری کووید و آزمایش‌هایی که در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ ارائه شده است، خارج می‌شود.

در پی چندین تیراندازی دسته جمعی، از جمله دو تیراندازی در کالیفرنیا به فاصله چند روز، بایدن دوباره خواستار ممنوعیت سلاح های تهاجمی شد، ایده ای که شانس کمی برای دریافت حمایت جمهوری خواهان دارد. و او احتمالاً برای تایر نیکولز، مرد سیاهپوستی که ماه گذشته به دست افسران پلیس ممفیس جان باخت، همراه با ملت عزاداری خواهد کرد، و تلاش می‌کند تا سوزن حمایت از مجریان قانون را نخ کند و در عین حال از اصلاحات پلیس نیز دفاع کند.

رئیس جمهور بزرگترین مخاطب سال خود را برای سخنرانی سه شنبه شب در کنگره فرماندهی خواهد کرد، زمانی که به گفته دستیاران، او دست خود را در سراسر راهرو دراز می کند و همچنین هشدار می دهد که صداهای افراطی در سمت راست تهدیدی برای آزادی ها در اروپا و داخل کشور است.

یک مثال زیرساخت خواهد بود. دستیاران در نظر دارند که بایدن پروژه های در دست اجرا را به لطف بودجه 1 تریلیون دلاری فدرال برجسته کند و به برنامه هفته گذشته اشاره کند – رئیس جمهور از یک پروژه در بالتیمور و دیگری در شهر نیویورک بازدید کرد – به عنوان پیش نمایش سال پیش رو. بایدن عبور از کشور را برای تبلیغ کارهایی که توسط دولتش تامین می شود آغاز خواهد کرد و با یک تور طوفان پس از سخنرانی در سراسر غرب میانه در اواخر این هفته آغاز خواهد شد.

مشاوران بایدن تأثیر این کشف را کم اهمیت جلوه داده اند – با اشاره به عدم تغییر رتبه محبوب بایدن در مواجهه با جنجال ها. آنها بر این باورند که پیروزی دموکرات ها در ماه نوامبر هرگونه صحبت در مورد یک رقیب درون حزبی را خاموش کرد و رئیس جمهور 80 ساله را برای تصمیم گیری وقت گذاشت.

برخی از سخنرانی های بایدن عقب مانده است و منعکس کننده واقعیت سیاسی یک کنگره تقسیم شده است که بعید به نظر می رسد قانون معناداری را در پس زمینه تحقیقات حزب جمهوری خواه در مورد دولت و خانواده رئیس جمهور تصویب کند. اما دستیاران کاخ سفید بر این باورند که این امر می تواند به نفع آنها باشد و به رئیس جمهور این امکان را می دهد که جمهوری خواهان را به دلیل گرفتاری سرزنش کند در حالی که می تواند دستاوردهای دو سال گذشته را تمجید کند.

اگرچه بایدن نام آنها را ذکر نمی‌کند، دستیاران معتقدند حضور جمهوری‌خواهان جدید مجلس نمایندگان در مجلس بر استدلال‌های او تأکید می‌کند. یک سال پیش، نمایندگان مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) و Lauren Boebert (R-Colo.) در طول سخنرانی بایدن به او اعتراض کردند و عکس هایی از فریاد آنها در فضای مجازی پخش شد. دستیاران کاخ سفید به طور خصوصی اعتراف می کنند که برایشان اهمیتی ندارد که این بار تکرار شود و تضادی بین تظاهرات در میان جمعیت و رهبری ثابت در میدان ایجاد شود.

در ابتدا به ماه مارس یا آوریل مرتبط بود، تا حدی برای اهداف جمع آوری کمک مالی، صحبت هایی در مورد انتقال یک اطلاعیه تا اواخر فوریه وجود داشت. در حال حاضر ممکن است دوباره از بین رفته باشد زیرا کاخ سفید با انتصاب یک بازرس ویژه برای تحقیق در مورد کشف اسناد طبقه بندی شده اشتباه در خانه و دفتر سابق بایدن در دلاور دست و پنجه نرم می کند.

پرزیدنت جو بایدن در حال برنامه ریزی برای استفاده از دومین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه برای ترسیم رگه های گسترده مبارزات انتخاباتی احتمالی پیش رو است و در مقابل تصور خود از رهبری ثابت با مجلس تازه انتخاب شده و احتمالاً آشفته جمهوری خواهان قرار می گیرد.

یکی دیگر از بن‌بست‌ها با جمهوری‌خواهان نیز برای بایدن مهم خواهد بود: نیاز به برداشتن سقف بدهی کشور. او روشن خواهد کرد که در مورد آینده مالی کشور مذاکره نخواهد کرد و آن را به نظارت خود بر اقتصاد مرتبط می کند. اگرچه تورم همچنان بالاست، اما شروع به کاهش کرده است و انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور به بیکاری کم، تعداد مشاغل قوی و احساس رو به رشد در میان اقتصاددانان اشاره کند که کشور می‌تواند از رکود جلوگیری کند.

اما زیرمتن خطاب، نمایندگان مجلس در کرسی ها نیستند، بلکه کمپین پیش رو خواهد بود. بایدن هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است، اما وضعیت اتحادیه به خوبی می تواند به عنوان یک راه اندازی نرم برای یک مناقصه در سال 2024 دو برابر شود. رئیس جمهور گفته است که قصد دارد دوباره در انتخابات شرکت کند، هرچند برخی از نزدیک ترین مشاوران او هشدار می دهند که هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. به گفته چهار نفر از آشنایان به تصمیم بایدن، جدول زمانی برای اعلام تغییر کرده است.

واشنگتن تقسیم شده و مجموعه ای از چالش ها در حال رشد می تواند تعیین کننده دوره ریاست جمهوری او در ماه های آینده باشد. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان در حال تشدید تحقیقات خود هستند. نبرد برای اوکراین همچنان ادامه دارد. و تنها در دو هفته گذشته، ملت با ویدئویی از حمله مرگبار وحشیانه یک مرد سیاهپوست به دست پلیس، به لرزه افتاده است.

«باید روی لحن تمرکز داشت: بدون قاطعیت [being] کوین مدن، یک استراتژیست جمهوری خواه که مشاور ارشد در مبارزات انتخاباتی میت رامنی در سال 2012 بود، گفت. و باید اذعان به درد و رنجی که تورم ایجاد کرده است وجود داشته باشد. این نمی تواند فقط «صحبت شاد» در مورد آنچه آنها در اقتصاد انجام داده اند باشد. شما این خطر را دارید که به نظر دور از دسترس باشید.»

«موضوع وضعیت اتحادیه همیشه این است که «ما چه کسی هستیم، چه کسی می‌خواهیم باشیم؟ جن ساکی، دبیر مطبوعاتی سابق بایدن گفت: ما برای چه چیزی دفاع می کنیم، چه چیزی را می خواهیم باور کنیم؟ این به معنای نادیده گرفتن یا انکار مشکلات بزرگ در کشور نیست، بلکه به این معناست که بگوییم “من با مردم برای مقابله با آنها کار خواهم کرد.”

هر کشوری از اتحادیه در حال حاضر است و منعکس کننده چالش های پیش روی کشور در هنگام تحویل است. در روزهای اخیر، دستیاران بایدن بخش‌هایی را در مورد آسیب‌های جمعی که ماه گذشته به کشور متحمل شده، وارد سخنرانی کرده‌اند.

حالا قضیه فرق خواهد کرد. اوکراین انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان داده و بسیاری از تجاوزات روسیه را دفع کرده است، اما این جنگ در شرایط سختی قرار گرفته است که کی‌یف برای ماه‌ها، اگر نه سال‌ها، خواهان سلاح‌های بیشتری برای دفاع از خود است. دستیاران گفتند، بایدن برای عموم مردم توضیح خواهد داد که چرا به مشارکت مستمر و مستمر آمریکا نیاز است. او از جمهوری‌خواهان خواهد خواست که صداهای حزب خود را که می‌خواهند کمک‌های مالی به اوکراین را کاهش دهند، نادیده بگیرند.

دستیاران گفتند، حتی اگر برخی از قوانین – مانند لایحه پلیس جورج فلوید و ممنوعیت سلاح های تهاجمی – شانس کمی برای تبدیل شدن به قانون داشته باشند، هنوز ارزش دارد که رئیس جمهور چیزی را پیشنهاد کند که نظرسنجی ها نشان می دهد در میان اکثر آمریکایی ها محبوب است.

یک سال پیش، بایدن اولین وضعیت اتحادیه خود را تنها چند روز پس از اینکه ولادیمیر پوتین نیروهای روسی خود را بر فراز مرز اوکراین فرستاد، تحویل داد. سرنوشت کی‌یف در وضعیت معلق قرار گرفت و بایدن از بخش وسیعی از سخنرانی‌اش استفاده کرد تا استدلال کند که دفاع از اوکراین دفاع از دموکراسی‌ها در سراسر جهان است.

جولیان زلیزر، مورخ ریاست جمهوری در دانشگاه پرینستون، گفت: «او باید توجه خود را بر … دستاوردهای بزرگ قانونگذاری، پایان وضعیت اضطراری همه گیر ملی، تثبیت اقتصاد و همچنان در حال رشد، و اینکه چگونه دوره های میان دوره ای برای حزب او بسیار خوب پیش رفت، متمرکز کند. اگر این رئیس‌جمهور دیگری بود، بدون مسائل سنی یا نگرانی در مورد اینکه مبارزات انتخاباتی جمهوری‌خواهان چگونه به نظر می‌رسید، این پیامی برای آغاز سال 2024 بود.»



منبع

رئیس‌جمهور که همیشه مشورت می‌کند، آینده سیاسی خود را با برقراری تماس‌های بیشتر با متحدان دیرینه‌اش، گفت‌وگو درباره موضوعات و زمان‌بندی، با این باور که او تنها دموکراتی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد، در نظر بگیرد. اکثر نزدیکان بایدن معتقدند که به زودی، یک کارزار رسمی به طور جدی آغاز خواهد شد.

با این حال، بایدن برای سخنرانی روز سه شنبه با چالش هایی مواجه است.

به طور خصوصی، دستیاران امیدوارند که قانونگذاران جمهوری خواه حاضر به او در دستیابی به این تضاد کمک کنند.