بایدن جسور شده، دموکرات ها ممنوعیت سلاح های به اصطلاح تهاجمی را مطرح می کنند

زمانی که او فرماندار فلوریدا بود، ریک اسکات، سناتور جمهوری‌خواه فعلی، قوانین کنترل اسلحه را در پی تیراندازی‌های گسترده در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس و یک کلوپ شبانه در اورلاندو امضا کرد. اما او به طور مداوم با ممنوعیت تسلیحات مخالف است و مانند بسیاری از همکاران جمهوری خواه خود استدلال می کند که اکثر دارندگان اسلحه به طور قانونی از آنها استفاده می کنند.

در بسیاری از ایالت‌هایی که این ممنوعیت‌ها اعمال شده‌اند، محدودیت‌ها در دادگاه به چالش کشیده می‌شوند و با حکم دادگاه عالی در ژوئن در مورد گسترش حقوق اسلحه قوت می‌گیرند.

با این حال، در انتخابات میان دوره ای، دموکرات ها کنترل سنا را حفظ کردند و جمهوری خواهان تنها توانستند کمترین اکثریت مجلس نمایندگان را در دو دهه اخیر کسب کنند.

واقعیت پیچیده است. رابرت اسپیتزر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی نیویورک-کورتلند و نویسنده کتاب «سیاست» گفت: داده‌های مربوط به اثربخشی ترکیبی است و این احساس وجود دارد که اقدامات دیگری که از نظر سیاسی چندان پربار نیستند ممکن است در واقع مؤثرتر باشند. کنترل اسلحه.”

اسپیتزر گفت که این ممنوعیت در برخی محافل به دلیل از دست دادن کنترل کنگره توسط دموکرات ها در سال 1994 سرزنش شده است، اگرچه تحقیقات بعدی نشان داده است که این از دست دادن به احتمال زیاد بیشتر مربوط به نامزدهای محافظه کار قوی و دارای بودجه مناسب و مرزهای منطقه بوده است.

به گفته AP VoteCast، یک نظرسنجی گسترده از بیش از 94000 رای دهنده در سراسر کشور که توسط NORC در دانشگاه شیکاگو برای آسوشیتدپرس انجام شد، بیش از نیمی از رای دهندگان می خواهند سیاست های اسلحه در سراسر کشور سخت تر شود. از هر 10 نفر 3 نفر خواهان حفظ سیاست اسلحه هستند. فقط 14 درصد قوانین اسلحه ضعیف تر را ترجیح می دهند.

ممنوعیت تسلیحات در کنگره ای که از هم جدا شده بسیار دور است. اما بایدن و دموکرات‌ها به طور فزاینده‌ای در تلاش برای کنترل قوی‌تر اسلحه جسورتر شده‌اند – و این کار را بدون پیامدهای انتخاباتی روشن انجام می‌دهند.

این بحث سخت پس از تصویب لایحه مهم دو حزبی در ژوئن در مورد قوانین اسلحه صورت می گیرد و نشان دهنده پیشرفت ثابتی است که طرفداران کنترل سلاح در سال های اخیر داشته اند.

پس از کشتار دسته جمعی شنبه گذشته در یک کلوپ شبانه همجنس گرایان در کلرادو اسپرینگز، او در بیانیه ای گفت: “چه زمانی تصمیم می گیریم که به اندازه کافی خورده ایم؟ … ما باید یک ممنوعیت تسلیحات تهاجمی وضع کنیم تا سلاح های جنگی را از خیابان های آمریکا خارج کنیم. “

مور در مورد تیراندازی در کلورادو اسپرینگز گفت: «این یک تکلیف نیست. او گفت: “این چیزها همیشه در شهرهای دیگر در حال تغییر هستند، هر لحظه که حادثه دیگری رخ دهد. این فریاد از دولت فدرال و قانونگذاران ما است که بیرون بروند و این تغییر را ایجاد کنند.”

پوشش AP در مورد سیاست اسلحه را در https://apnews.com/hub/gun-politics دنبال کنید





منبع

او گفت که از نظر سیاسی، این ممنوعیت با واکنش‌های شدید مواجه شد، اگرچه قانون نهایی یک نسخه سازش‌آمیز از لایحه اولیه بود.

نوها دالبی، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.

آستانه 60 رای در سنا به این معنی است که برخی از جمهوری خواهان باید در هیئت مدیره حضور داشته باشند. اکثر آنها سرسختانه مخالف هستند و استدلال می کنند که این امر بسیار پیچیده خواهد بود، به خصوص که فروش و انواع سلاح های گرم زیاد شده است. امروزه انواع بسیار بیشتری از این اسلحه های پرقدرت نسبت به سال 1994 وجود دارد، زمانی که این ممنوعیت توسط رئیس جمهور بیل کلینتون به قانون تبدیل شد.

«این واقعیت که مردم آمریکا رئیس‌جمهوری را انتخاب کردند که مدت‌ها حامی سرسخت و سرسخت قوانین جسورانه ایمنی اسلحه بوده است – و اخیراً اکثریتی را برای مجلس سنا انتخاب کرده است – همه چیزهایی را که باید در مورد سیاست دراماتیک در مورد این موضوع بدانید بیان می‌کند. جان فینبلات، رئیس هر تاون برای ایمنی اسلحه گفت: تغییر کرده اند.

مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات ها در ژوئیه قانونی را برای احیای ممنوعیت مربوط به «سلاح های تهاجمی» در دهه 1990 با حمایت صریح بایدن تصویب کرد.

«این ایده که ما همچنان اجازه می‌دهیم سلاح‌های نیمه خودکار خریداری شود، بیمار است. بایدن در روز شکرگزاری گفت، فقط بیمار هستم. من سعی خواهم کرد از شر سلاح های تهاجمی خلاص شوم.

با این حال، پس از اینکه ال گور دموکرات، که از قوانین سختگیرانه‌تر اسلحه حمایت می‌کرد، در رقابت کاخ سفید در سال 2000 از جورج دبلیو بوش جمهوری‌خواه شکست خورد، دموکرات‌ها تا حد زیادی از این موضوع تا تیراندازی سندی هوک در سال 2012 عقب‌نشینی کردند. تا میان ترم 2018

وقتی بایدن و سایر قانونگذاران درباره «سلاح‌های تهاجمی» صحبت می‌کنند، از یک اصطلاح غیردقیق برای توصیف گروهی از تفنگ‌های پرقدرت یا تفنگ‌های بلند نیمه خودکار مانند AR-15 استفاده می‌کنند که می‌توانند 30 گلوله را بدون بارگیری مجدد شلیک کنند. در مقام مقایسه، افسران اداره پلیس نیویورک یک تفنگ دستی حمل می کنند که تقریباً نیمی از آن تیراندازی می کند.

سناتور کریس مورفی، نماینده کنگره، که از زمان قتل عام 20 کودک در مدرسه ای در نیوتاون، کانکتیکات، مدافع اصلی سنا برای کنترل قوی تر اسلحه بوده است، گفت: “من فکر می کنم مردم آمریکا منتظر این پیام بوده اند.” 2012. “تشنگی رای دهندگان، به ویژه رای دهندگان نوسان، رای دهندگان جوان، والدین، برای شنیدن صحبت های نامزدها در مورد خشونت با اسلحه وجود داشته است، و من فکر می کنم دموکرات ها در نهایت به نوعی به جایی رسیده اند که عموم مردم بوده اند.”

“مردم کار درستی می کنند، چرا سلاح های آنها را برداریم؟” اسکات در حالی که تابستان گذشته مجلس سنا در حال مذاکره درباره قانون اسلحه بود، پرسید. “این هیچ معنایی ندارد.”

بایدن نقش مهمی در کمک به تضمین ممنوعیت سال 1990 به عنوان سناتور داشت. کاخ سفید گفت که تا زمانی که این کاخ وجود داشت، تیراندازی های دسته جمعی کاهش یافت و زمانی که در سال 2004 منقضی شد، تیراندازی ها سه برابر شد.

___

آمریکا صدها بار آن را شنیده است، از جمله این هفته پس از تیراندازی در کلرادو و ویرجینیا: رئیس‌جمهور می‌خواهد ممنوعیت اسلحه‌های پرقدرت را که توانایی کشتن خیلی سریع افراد را دارند، امضا کند.

___

شکاف های حزبی آشکاری وجود دارد. از هر 10 دموکرات، 9 نفر خواهان قوانین سخت گیرانه اسلحه هستند، در حالی که از هر 10 جمهوری خواه، 3 نفر خواهان قوانین اسلحه هستند. حدود نیمی از جمهوری خواهان می خواهند قوانین اسلحه به همان شکلی که هست باقی بماند و تنها یک چهارم خواهان این هستند که قوانین اسلحه کمتر سخت گیرانه شود.

دیوید وارینگتون، رئیس و مشاور عمومی انجمن ملی حقوق اسلحه گفت: «ما حتی با وجود استدلال‌های طرف مقابل، کاملاً مطمئن هستیم که تاریخ و سنت و همچنین متن متمم دوم در کنار ما هستند. .

وی گفت: مشاوره بیشتر در زمینه سلامت روان، ارزیابی دانشجویان مشکل دار و اجرای قانون در محوطه دانشگاه منطقی تر است.

اما ممنوعیتی هرگز روی میز نبود.

سناتور جمهوری خواه مایک راندز از داکوتای جنوبی، که یک شکارچی است و صاحب چندین اسلحه است، گفت: «من ترجیح نمی دهم یک گروه کامل از اسلحه ها را تعریف کنم که دیگر در دسترس مردم آمریکا نیستند. خانواده اش. برای آن دسته از ما که با اسلحه به عنوان بخشی از فرهنگ خود بزرگ شده‌ایم و از آن به عنوان ابزار استفاده می‌کنیم – میلیون‌ها نفر، صدها میلیون نفر از ما هستند – که به طور قانونی از آن استفاده می‌کنیم.»

مایک مور، رئیس اداره پلیس لس‌آنجلس، سومین اداره پلیس بزرگ کشور، گفت که زمانی که خشونت‌های اسلحه در سراسر کشور افزایش می‌یابد، منطقی است که درباره اسلحه صحبت کنیم و در نظر بگیریم که دولت چه کاری می‌تواند برای ایمن‌تر کردن خیابان‌ها انجام دهد. او متشکر است که بایدن اینقدر این موضوع را مطرح کرده است.

قانونی که بایدن در ژوئن امضا کرد، از جمله به ایالت‌ها کمک می‌کند تا قوانین «پرچم قرمز» را وضع کنند که گرفتن سلاح از افرادی را که خطرناک ارزیابی می‌شوند برای مقامات آسان‌تر می‌کند.

اکنون، طرفداران کنترل اسلحه پیشرفت را می بینند.

زمانی که در ایالات متحده ممنوع بود، سلاح های گرم پرقدرت اکنون سلاح انتخابی در میان مردان جوان است که مسئول بسیاری از ویرانگرترین تیراندازی های دسته جمعی هستند. کنگره اجازه داد محدودیت‌هایی که برای اولین بار در سال 1994 در مورد ساخت و فروش سلاح‌ها اعمال شد، یک دهه بعد منقضی شود، زیرا قادر به جلب حمایت سیاسی برای مقابله با لابی قدرتمند اسلحه و بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌ها نبود.

روز سه شنبه، شش نفر در والمارت در ویرجینیا به ضرب گلوله کشته شدند. طی شش ماه گذشته تیراندازی در سوپرمارکتی در بوفالو، نیویورک رخ داده است. قتل عام کودکان مدرسه ای در Uvalde، تگزاس. و چهارم ژوئیه قتل عیاشی در هایلند پارک، ایلینوی.

مقامات مجری قانون مدت‌هاست که خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تر اسلحه شده‌اند و استدلال می‌کنند که در دسترس بودن این سلاح‌ها باعث می‌شود مردم از امنیت کمتری برخوردار شوند و شغل آنها خطرناک‌تر شود.

اسکات گفت: “بیایید روی چیزهایی تمرکز کنیم که در واقع چیزی را تغییر می دهند.”

اسپیتزر گفت: «جامعه اسلحه خشمگین بود.

واشنگتن (AP) – هنگامی که رئیس جمهور جو بایدن در مورد آن صحبت می کند “آفت” خشونت با اسلحهپاسخ او این است که سلاح های به اصطلاح تهاجمی را به صفر برساند.