بایدن برای پینگ از نقاط نمادین اسرائیل در تور خاورمیانه

از کاخ سفید تا اقامتگاه رئیس جمهور

انتظار می رود بایدن برای دیدار با روسای شش بیمارستانی که به فلسطینیان در این منطقه خدمات رسانی می کنند، به شرق اورشلیم برود تا از بیمارستان آگوستا ویکتوریا دیدن کند.

اورشلیم (AP) – انتظار می‌رود که حرکت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اسرائیل و کرانه باختری اشغالی در این هفته، برخی از نمادین‌ترین مکان‌های منطقه را درنوردد.

اما در بین دیدار با رهبران اسرائیل و فلسطین، وی در حالی که در هتل تاریخی بیت المقدس اقامت دارد، از مجموعه ای از مکان های شناخته شده بازدید خواهد کرد. در اینجا نگاهی داریم به برخی از نکات قابل انتظار سفر بایدن قبل از پرواز او به عربستان سعودی در روز جمعه.

دو مقام فلسطینی گفتند که انتظار می رود بایدن 25 میلیون دلاری را که ترامپ در سال 2018 پس از به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل کاهش داد، بازگرداند. آنها به شرط ناشناس ماندن در انتظار اعلام رسمی صحبت کردند.

هالیوود نیز اینجا بوده است. الیزابت تیلور و ریچارد برتون ستاره‌های سینما در طول اقامت خود در ملاء عام با هم دعوا کردند. صحنه هایی از فیلم «Exodus» محصول 1960 در لابی طلاکاری شده و در تراس مجلل هتل فیلمبرداری شده است.

فلسطینی‌ها قدس شرقی را که در سال 1967 به تصرف اسرائیل در آمد، به عنوان پایتخت یک کشور آینده می‌دانند و بازدید بایدن از بیمارستان فلسطینی در این منطقه نمادی عمیق است. اسرائیل قدس شرقی را در اقدامی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است، ضمیمه خود کرده است.

این بازی ها که به عنوان «المپیک یهودیان» نیز شناخته می شود، بزرگترین رویداد ورزشی کشور است. مارک اسپیتز المپیکی شناخته شده ترین ادعای این بازی ها برای شهرت جهانی است. او در اولین مسابقه بین المللی خود در بازی های مکابیا 1965 شنا کرد و چهار سال بعد برای آماده سازی برای عملکرد غالب خود در المپیک 1972 بازگشت.

سفر بایدن که هم مجلل و هم طاقت فرسا است، با ورود VIP به فرودگاه تجاری اصلی اسرائیل – یک کابوس خاموش و روشن برای مسافران عادی تابستان امسال به دلیل خطوط و تأخیرهای عظیم – و پینگ از طریق بیت المقدس و کرانه باختری آغاز می شود.

——

بیمارستان آگوستا ویکتوریا در سال 1910 افتتاح شد و به عنوان بخشی از یک شبکه شش بیمارستانی، درمان تخصصی سرطان و دیالیز را در شرق اورشلیم و کرانه باختری اشغالی ارائه می کند.

حفاری های معروف

ساختمان سنبله‌ای در اورشلیم داستان هولوکاست را روایت می‌کند که بر تجربیات قربانیان تک تک تأکید می‌کند. طول آن حدود 180 متر (591 فوت) است و از میان کوهی عبور می کند و لبه بالایی آن از خط الراس بیرون زده است.

او همچنین با دو بازمانده، رنا کوئینت از چکسلواکی سابق و ژیزل سیکوویچ از لهستان در موزه هنر هولوکاست ملاقات خواهد کرد.

دفتر هرتزوگ گفت بایدن بیش از نیم قرن در خدمات عمومی آمریکا ثابت کرده است که “دوست واقعی کل مردم یهود” است. سایر دریافت کنندگان شامل باراک اوباما رئیس جمهور سابق است. بایدن معاون او بود.

بایدن پس از تلاش برای کاهش بخشی از سیاست خارجی ترامپ در خاورمیانه، به دنبال تقویت روابط با فلسطینی ها است.

رؤسای جمهور که به ریچارد نیکسون بازگشته اند در کینگ دیوید مانده اند. ده ها پادشاه و نخست وزیر نیز در فهرست مشتریان هتل قرار دارند.

وی قرار است سفر خود را با دیدار با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین در شهر بیت لحم در کرانه باختری به پایان برساند. او همچنین قصد دارد در کلیسای عیسی مسیح توقف کند – که در محلی ساخته شده است که مسیحیان معتقدند عیسی متولد شده است.

انتظار می رود بایدن روز پنجشنبه در اورشلیم با ورزشکاران شرکت کننده در بازی های مکابیا در استادیوم تدی دیدار کند.

تمام آن تاریخ و مناظر گسترده ارزان نیستند. طبق وب سایت هتل، سوئیت ریاست جمهوری 153 متر مربعی (1600 فوت مربع) هفته پس از خروج بایدن، شبی بیش از 3800 دلار قیمت دارد.

این آمادگی ها در مقر رئیس جمهور در اورشلیم است، جایی که اسحاق هرتزوگ اسرائیلی بالاترین جایزه غیرنظامی کشور را به بایدن اهدا خواهد کرد. به گفته دولت، مدال افتخار ریاست جمهوری از سال 2012 به 26 نفر اعطا می شود که “به واسطه استعدادها، خدمات خود یا به هر طریق دیگری کمک فوق العاده ای به کشور اسرائیل یا بشریت کرده اند”.

کاشی‌هایی که در طبقه اول ساختمان قرار دارند، تصاویری از امضای افراد برجسته، از مدونا گرفته تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق و آرنولد شوارتزنگر، فرماندار سابق کالیفرنیا را دارند. راه پله ای پشت میز پذیرش به عنوان یک گالری از چهره های مشهور در خانه، از جمله تصویر گرانبهایی از جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، با شلوار کوتاه، در حالی که از دویدن صبحگاهی باز می گشت، نقش می بندد.

موزه گفت که بایدن شعله ابدی را دوباره روشن خواهد کرد و تاج گلی را بر روی تخته ای بر روی محلی که خاکسترهای اردوگاه های کشتار در آن دفن شده است، خواهد گذاشت.

پادشاه داوود شاهد – و گاهی اوقات یکی از شرکت کنندگان – تاریخ اسرائیل بوده است.

بیشتر سفرهای او بر روی تجارت متمرکز است. پس از ورود، او از نزدیک به فناوری دفاع موشکی پیشرفته اسرائیل نگاه خواهد کرد. تهدید توانایی‌های هسته‌ای ایران و انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا، کل تمرین را تحت الشعاع قرار می‌دهد، زیرا بایدن در اولین سفر خود به منطقه به عنوان رئیس‌جمهور در صحنه جهانی عقب‌نشینی کرد.

در سال 1931، زمانی که این منطقه هنوز توسط مقامات اجباری بریتانیا اداره می شد، افتتاح شد. بمب گذاری یک گروه نظامی صهیونیست در سال 1946 به نمای جنوب غربی آن اصابت کرد و 91 نفر را کشت. پس از استقلال اسرائیل در سال 1948، آن را مشرف به دره ای در سرزمین هیچ کس بود.

بیمارستان آگوستا ویکتوریا

Kellman را در http://www.twitter.com/APLaurieKellman دنبال کنید





منبع

___

بایدن روز چهارشنبه در موزه هولوکاست اسرائیل، یاد وشم، که یادبود 6 میلیون یهودی کشته شده در طول جنگ جهانی دوم توسط نازی ها و متحدان آنها است، توقف خواهد کرد.

این اولین باری است که بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور در پشت نمای نمادین ساختمان با سنگ آهک صورتی، که مشرف به گنبدها و مناره‌های شهر قدیمی اورشلیم است، می‌خوابد.

این اقامتگاه که از سال 1971 رئیس جمهور اسرائیل است، در محله ای مجلل در اورشلیم در حدود 2.5 جریب (1 هکتار) واقع شده است. سومین رئیس‌جمهور اسرائیل، زلمان شازار، درخواست کرد که این مکان مطابق با آیه کتاب مقدس “من در میان مردم خود ساکن هستم” قرار گیرد.

هر چهار سال یک بار، ورزشکاران اسرائیلی و یهودی از سراسر جهان در مسابقات خود به رقابت می پردازند. بازی های امسال که قرار است در یک دوره دو هفته ای برگزار شود، انتظار می رود حدود 10000 ورزشکار از 60 کشور جهان در ده ها رشته ورزشی به رقابت بپردازند.

انور سادات، رئیس‌جمهور مصر و مناخیم بگین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سال 1977 در حال یک شام پرتنش در آستانه توافق‌نامه صلح کمپ دیوید عکس‌برداری شدند.

—-

—-

بازی های مکابیا

یاد وشم

هتل کینگ دیوید این هفته به طور کامل برای بایدن و صدها کارمند، امنیتی و روزنامه نگاران او رزرو شده است.

—-

——

پرچم های آمریکا و اسرائیل اتو کشیده و به نمایش گذاشته شده است. یک فرش قرمز بلند پهن شده است. یک صحنه ساخته شده است.