بایدن برای تشییع جنازه ملکه وارد لندن شد

چارلز و پسرش، شاهزاده ویلیام، روز شنبه در صف مایل‌ها در نزدیکی پل لمبث، دست دادند و از عزاداران تشکر کردند.

این می‌گوید که تمام فرصت‌های زمانی برای افرادی که حق دارند به صف «قابل دسترسی» بپیوندند اختصاص داده شده است که برای افرادی است که دارای معلولیت یا شرایطی هستند که به این معنی است که نمی‌توانند برای مدت طولانی در صف باشند. جدا از صف اصلی است که با زمان انتظار حدود 13 ساعت باز می ماند.

در حالی که سربازان در لانگ واک، مسیری زیبا که به قلعه ویندزور منتهی می‌شد، صف می‌کشیدند، درحالی‌که گروه‌های موسیقی راهپیمایی در اوایل روز شنبه جلوتر از یک ماشین نعش‌کش می‌رفتند، صدای کوبیدن طبل‌ها طنین‌انداز می‌شد.

ملکه که در 8 سپتامبر در سن 96 سالگی پس از 70 سال بر تخت سلطنت درگذشت، ساعاتی قبل از تشییع جنازه خود تا اوایل صبح دوشنبه در خانه های پارلمان دراز کشیده است.

___

انتظار می رفت رئیس جمهور قبل از شرکت در مراسم تدفین ملکه در کلیسای وست مینستر در روز دوشنبه، دفتر رسمی تسلیت را امضا کند و در مراسمی که یکشنبه در کاخ باکینگهام به میزبانی پادشاه چارلز سوم برگزار شد، شرکت کند.

توکیو – ناروهیتو امپراتور ژاپن و ملکه ماساکو روز شنبه برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم برای ادای احترام به او و خانواده سلطنتی بریتانیا که به عنوان الگوی سلطنت ژاپن در تاریخ مدرن شناخته می‌شوند، راهی بریتانیا شدند.

سایر تحولات:

ویندزور، انگلستان — صدها سرباز از ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی بریتانیا در اولین تمرین کامل راهپیمایی که تابوت ملکه الیزابت دوم را به آخرین آرامگاه خود می‌برد، شرکت کرده‌اند.

لندن – صف افراد دارای معلولیت و مشکلات حرکتی که می خواهند به ملکه الیزابت دوم ادای احترام کنند، در حالی که تابوت او در ایالت قرار دارد، بسته شده است.

هری که به عنوان افسر ارتش بریتانیا در افغانستان خدمت می کرد، روزها پیش در مراسم راهپیمایی تابوت ملکه از کاخ باکینگهام، لباس غیرنظامی پوشید، زیرا او دیگر عضوی از خانواده سلطنتی نیست. اما پادشاه درخواست کرد که هر دو پسرش یونیفورم نظامی خود را در تالار وست مینستر بپوشند.

این خواهران بیانیه خود را قبل از بیداری عصر شنبه در تابوت ملکه با تمام هشت نوه ملکه صادر کردند. آنها افزودند که خوشحال هستند که ملکه که در 8 سپتامبر در سن 96 سالگی درگذشت، با همسرش، شاهزاده فیلیپ، که سال گذشته درگذشت، ملاقات کرد.

___

بایدن و تراس قرار بود یکشنبه با یکدیگر دیدار کنند، اما دفتر نخست وزیر روز شنبه گفت که آنها از سلام آخر هفته صرف نظر خواهند کرد و در عوض روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل دیدار خواهند کرد.

لندن – پادشاه چارلز سوم بیشتر وقت روز را با مقاماتی سپری می کند که برای مراسم خاکسپاری مادرش در روز دوشنبه وارد لندن شده اند.

تصمیم امپراتور و امپراتور برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه بر اهمیت و پیوند عمیق بین خانواده های سلطنتی تأکید می کند. به طور سنتی، یک امپراتور ژاپن به دلیل اعتقاد فرهنگی مبتنی بر مذهب شینتو که مرگ را ناپاک می‌داند، از مراسم تدفین به جز مراسم تشییع جنازه والدین خود دوری می‌کند.

سفر ناروهیتو و ماساکو به بریتانیا اولین سفر آنها به عنوان امپراتور و امپراتور است. دعوت ملکه از آنها برای دیدار پس از عروج ناروهیتو در سال 2019 به تخت داوودی به دلیل همه گیر شدن به تعویق افتاد.



منبع

و بعداً در همان روز، چارلز با نخست وزیرانی از جمله جاستین ترودو از کانادا، آنتونی آلبانیز از استرالیا، فیلیپ دیویس از باهاما، اندرو هولنس از جامائیکا و جاسیندا آردرن نیوزیلند ملاقات کرد.

به پسران شاه چارلز سوم، ویلیام و شاهزاده هری، فرزندان پرنسس آن، زارا تیندال و پیتر فیلیپس پیوستند. دختران شاهزاده اندرو، پرنسس بئاتریس و پرنسس یوجنی؛ و دو فرزند پرنس ادوارد – لیدی لوئیز ویندزور و جیمز، ویسکونت سورن.

چارلز از زمانی که در 8 سپتامبر به پادشاهی رسید، چندین پیاده روی بداهه انجام داده است تا بتواند تا حد امکان با رعایای خود ملاقات کند.

هزاران نفر برای دیدن تابوت ملکه در تالار وست مینستر صف کشیده اند، علیرغم زمان انتظار 16 ساعت یا بیشتر.

لندن – جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز شنبه برای ادای احترام به ملکه الیزابت دوم، در زمان انتقال روابط ایالات متحده و بریتانیا، در حالی که یک پادشاه جدید و یک نخست‌وزیر جدید در حال استقرار هستند، راهی بریتانیا شد.

– روابط ایالات متحده و بریتانیا با استقرار نخست وزیر جدید و پادشاه وارد فصل جدیدی می شود

لندن – پادشاه چارلز سوم در یک بازدید از پیش اعلام نشده به استقبال مردمی می‌رود که منتظر تابوت ملکه الیزابت دوم هستند.

کاترین هورسفال، ساکن محلی، گفت که زنگ ساعت خود را برای ساعت 3:15 بامداد تنظیم کرده است. او گفت: “فکر می کنم ادای احترام شگفت انگیزی برای ملکه خواهد بود، یک اخراج عالی، با تمام نمایشی که او به خوبی سزاوار آن است.”

___

لندن – در حالی که هزاران عزادار در امتداد رودخانه تیمز صف می کشند تا آخرین ادای احترام خود را به ملکه فقید الیزابت دوم ادای احترام کنند، سایرین در حال حاضر مکان های دیدنی در قلب لندن را برای تشییع جنازه پادشاه فقید در روز دوشنبه انتخاب کرده اند.

شیرین تورپ، 62 ساله، از Sevenoaks در جنوب پایتخت انگلیس، پنجشنبه وارد شد و روز شنبه در نزدیکی ایستگاه متروی وست مینستر اردو زد. این نزدیکی تالار تاریخی است که ملکه در ایالت در آن خوابیده است و ابی وست مینستر، جایی که مراسم خاکسپاری او برگزار می شود.

___

___

در حالی که خورشید روز شنبه می‌درخشید، تورپ می‌گوید که آماده است در صورت آمدن هوای بدتر، شجاعانه تحمل کند.

دولت بعد از ظهر شنبه اعلام کرد که صف “به ظرفیت کامل رسیده و اکنون برای همیشه بسته است.”

___

گروهی از قانونگذاران بریتانیایی که از سوی چین تحریم شده اند، از دعوت دولت چین به مراسم تشییع جنازه ابراز نگرانی کرده اند. یکی به بی‌بی‌سی گفت که دعوت باید به دلیل نقض حقوق بشر در رفتار با گروه قومی اویغور در منطقه دورافتاده غرب چین سین کیانگ لغو شود.

امپراتور سابق آکیهیتو، به عنوان ولیعهد، در مراسم تاجگذاری ملکه در سال 1953 و جشن الماس او در سال 2012 شرکت کرد. ملکه الیزابت در سال 1975 از ژاپن دیدن کرد.

وانگ در سال 2018 به عنوان عمدتا تشریفاتی معاون رئیس جمهور منصوب شد و اغلب به نمایندگی از شی در مراسم شرکت می کند.

نشست تراس با آلبانیز احتمالاً به تجارت نیز خواهد پرداخت. رهبر استرالیا با شریک زندگی خود جودی هایدون کتاب تسلیت خانواده ملکه را امضا کرد. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز این کتاب را امضا کرد.

– مرگ ملکه باعث رونق رسانه‌ای می‌شود که دهه‌ها در کار بوده است

لندن – نخست وزیر بریتانیا، لیز تراس، با همتایان خود از استرالیا و نیوزیلند که پیش از مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در روز دوشنبه وارد شهر شده اند، دیدار کرد.

وانگ که از نزدیکان شی جینپینگ است، از سال 2012 تا 2017 یکی از اعضای کمیته دائمی دفتر سیاسی هفت نفره و قدرتمند حزب کمونیست حاکم بود. رهبر چین.

– زمانی که خانه یک شاهزاده خانم بود، مالت یک ملکه را به یاد می آورد

– هشت نوه ملکه عصر شنبه در کنار تابوت او بیدار هستند

– مرگ ملکه برای لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا، هم چالش و هم مهلتی است

در حالی که نوه ها بیدار ایستاده بودند، عزاداران همچنان در سکوت به پشت سر گذاشتند.

پرنسس بئاتریس و پرنسس یوجنی نوشتند: «ما هم مثل خیلی‌ها فکر می‌کردیم که شما برای همیشه اینجا خواهید بود. و همه ما به شدت دلتنگ تو هستیم. تو مادر ما بودی، راهنمای ما بودی، دست پر محبت ما بر پشت ما بودی که ما را در این دنیا هدایت کردی. تو به ما چیزهای زیادی آموختی و ما آن درس ها و خاطرات را برای همیشه گرامی خواهیم داشت.»

رویکرد جنگ طلبانه نخست وزیر جدید لیز تراس در قبال روسیه و چین، او را همسان با بایدن قرار می دهد. اما ظهور تراس، 47 ساله، که زمانی روابط ایالات متحده و بریتانیا را “ویژه اما نه انحصاری” نامید، می تواند فصل جدیدی را در مشارکت فرا آتلانتیک رقم بزند.

صبح روز شنبه، او در کاخ باکینگهام با روسای ارتش این کشور که هزاران پرسنل نیروهای مسلح را برای شرکت در مراسم باشکوه پیرامون مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم و همچنین کمک به خط کشی جاده های پر جمعیت و انجام سایر وظایف تشریفاتی تدارک دیده اند، شرکت کرد. .

تورپ و دوستانش به خوبی برای چند شب کمپینگ در میان هوای سرد آماده شده اند: آنها تشک های بادی، کیسه خواب، کت زمستانی و بسته های باتری برای کارکردن وسایل به همراه آورده اند. آنها پرچم های اتحادیه جک را از موانع امنیتی آویزان کرده اند و عکسی از الیزابت به آن اضافه کرده اند.

او می گوید: “ما زنان سرسختی مانند ملکه هستیم.”

آنها می گویند: “خداحافظ ننه جان عزیز، افتخار زندگی ما بوده است که نوه های شما بوده ایم و ما بسیار به شما افتخار می کنیم. ما می دانیم که عمو چارلز عزیز، پادشاه، همچنان که زندگی خود را وقف خدمت کرده است، الگوی شما خواهد بود.»

لندن – هر هشت نوه ملکه الیزابت دوم در اوایل عصر شنبه در کنار تابوت او ایستاده بودند.

___

او می‌گوید: «میلیون‌ها نفر اینجا خواهند بود و ما نمی‌خواستیم این فرصت را از دست بدهیم.»

در اوایل بعدازظهر، پادشاه پذیرایی از فرمانداران کل قلمروها – نمایندگان پادشاه در مستعمرات سابق بریتانیا از آنتیگوا و باربودا تا تووالو – برگزار کرد.

— پوشش بیشتر AP را در اینجا بیابید: https://apnews.com/hub/queen-elizabeth-ii

– جمعیتی که به ملکه ادای احترام می کنند، گردشگری لندن را در میان رکود رونق می دهند

پس از مرگ ملکه، بایدن اعلامیه‌ای صادر کرد و دستور داد که تمام پرچم‌های آمریکا «به‌عنوان احترام به یاد ملکه الیزابت دوم» تا غروب آفتاب در روز تشییع ملکه به اهتزاز درآیند. قبل از آمدن به لندن برای تسلیت با شاه صحبت کرد و به سفارت انگلیس نیز رفت.

تحولات کلیدی:

___

آردرن گفت که مذاکرات بر مرگ ملکه و پادشاه چارلز سوم و همچنین جنگ در اوکراین و توافقنامه تجارت آزاد بریتانیا با نیوزلند متمرکز خواهد بود.

روز دوشنبه، آنها همین کار را خواهند کرد، تنها در محاصره هزاران نفری که انتظار می رود برای آخرین وداع با ملکه، که هفته گذشته در سن 96 سالگی درگذشت، به ویندزور سفر کنند.

___

سپس با ماشین نعش کش به ویندزور برده می شود، جایی که ملکه در کنار همسر فقیدش شاهزاده فیلیپ که سال گذشته درگذشت، دفن خواهد شد.

___

برخی از افرادی که دوشنبه در ویندزور نخواهند بود، تصمیم گرفتند برای تماشای تمرین روز شنبه، زود بیدار شوند.

___

لندن – دختران شاهزاده اندرو و همسر سابقش، سارا فرگوسن، در بیانیه‌ای تکان‌دهنده می‌گویند که دلشان برای مادربزرگ خود، ملکه فقید الیزابت دوم، تنگ خواهد شد و از او برای حمایتش تشکر کردند.

پکن – چین روز شنبه اعلام کرد که وانگ کیشان معاون رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور شی جین پینگ در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم شرکت خواهد کرد.

ویلیام که اکنون وارث تاج و تخت است، سرش را خم کرده، بالای سر تابوت و هری در پایش ایستاده بود. هر دو شاهزاده که از سربازان کهنه سرباز بودند، یونیفرم پوش بودند.

مراسم تشییع جنازه او قرار است روز دوشنبه در ابی وست مینستر و در حضور حدود 2000 مهمان از جمله سران کشورها برگزار شود. پس از مراسم کلیسا، تابوت ملکه فقید با یک کالسکه اسلحه از طریق قلب تاریخی لندن منتقل می شود.

تراس روز شنبه با آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا و جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند در اقامتگاه دولتی چیونینگ در خارج از لندن دیدار کرد.

بایدن در میان بسیاری از رهبران جهان است که برای احترام به سلطنت طولانی ملکه الیزابت به بریتانیا سفر کرده است. بایدن و بانوی اول جیل بایدن در فرودگاه مورد استقبال سفیر بریتانیا جین هارتلی، لرد ستوان اسکس جنیفر تولهورست و دیگران قرار گرفتند.

___

– در یمن، مرگ ملکه یادآور ظلم و ستم تحت حاکمیت استعماری بریتانیا است

لندن – جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ادای احترام به ملکه الیزابت دوم وارد لندن شد.